וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המשפטים פגש את פרקליט המדינה עמית איסמן, בפעם הראשונה מאז מינויו

עודכן לאחרונה: 24.1.2023 / 21:24

הפגישה נערכה בצל התנגדותה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לרפורמה שמוביל לוין במערכת המשפט. איסמן לא התבטא ציבורית בעניין הרפורמה, אך לפני שבועיים התייחס להתקפות על פרקליטות המדינה שלדבריו "מכוונות לפגוע בלגיטימיות של הפרקליטות או חלקים ממנה"

בווידאו: לוין מגיב לחיות/צילום: לע"מ

פרקליט המדינה עמית איסמן נפגש היום (שלישי) לראשונה עם שר המשפטים יריב לוין, בפגישה שנערכה במשרד המשפטים בירושלים, והסתיימה לפני שעה קלה.

איסמן לא התבטא ציבורית בנושא הרפורמה במערכת המשפט שמוביל שר המשפטים, ושעורר התנגדות רחבה במערכת המשפט. עם זאת, לפני כשבועיים הוא התייחס להתקפות על פרקליטות המדינה בכנס העמותה למשפט ציבורי שהתקיים בחיפה. "אנחנו פתוחים לביקורת, יש לא פעם שהביקורת מוצדקת", אמר. "לצד זאת, ביקורת לא מבוססת המכוונת כל כולה לפגוע בלגיטימיות של הפרקליטות או חלקים ממנה פוגעת בסופו של יום ביכולתה של הפרקליטות להיות חלק משמעותי וחשוב במערכת אכיפת החוק וקידום וחיזוק האפקטיביות של המערכת בישראל".

עמית איסמן בכנס העמותה למשפט ציבורי. שלומי גבאי, מערכת וואלה!
"חוזק השרשרת הוא כחוזק החוליה החלשה שלה". עמית איסמן/מערכת וואלה!, שלומי גבאי

"ההתקפות על פרקליטות ופרקליטי המדינה הולכות ומתרבות בעת האחרונה בכמותן ועוצמתן. מצטרפות אליהן התקפות אישיות על פרקליטות ופרקליטים ספציפיים המטפלים בתיקים ספציפיים", המשיך איסמן. "לא עוד ביקורת קשה ואף לא ביקורת קשה מאד שכמוה הכרנו בעבר, הכרנו ואף התמודדנו איתה, אלא, התקפות המכוונות כל כולן לפרקליטות ולפרקליטים עצמם, באופן אישי, כלפיהם כלפי שמם הטוב ולא פעם כלפי בני משפחותיהם והיקרים להם".

אל מול הקריאות לחיזוק כוחה של המשטרה והחלשת מערכת המשפט, איסמן קרא להיזהר עם המהלך, שכן "לא ניתן לחזק חוליה אחת ולהחליש אחרת ולצפות ששרשרת אכיפת החוק תהיה איתנה וחזקה". לדבריו, "חיזוקה של משטרת ישראל ושוטריה הוא מהלך חשוב ביותר. לצד זאת, מהלך חשוב ביותר זה לא יביא לבדו לחיזוק מערכת אכיפת החוק וביסוסו של שלטון החוק, במיוחד אם באותו הזמן בדיוק פוגעים בחוליות השרשרת האחרות - חוזק השרשרת הוא כחוזק החוליה החלשה שלה".

פרקליט המדינה אף אמר כי יש גורמים שמבקשים לערער על הלגטימציה של הפרקליטות. "יש מי שמבקש לייחס לנו מניעים זרים", הסביר איסמן. "מציאות בה, החשוד הופך לחוקר של חוקריו, הנאשם הופך למאשים, והמורשע הופך לקורבן של המערכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully