וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר: היועצת המשפטית עצרה ברגע האחרון דיון בהעברת סמכויות המפכ"ל

עודכן לאחרונה: 24.1.2023 / 16:10

השר לביטחון לאומי טוען כי בהרב מיארה אמרה שקידום החלק השני ב"חוק בן גביר" צריך לעבור בוועדת השרים ולא בוועדה המיוחדת בכנסת. "פועלת כמי שמנהלת את ממשלת ישראל", אמר בן גביר. נציגי הייעוץ המשפטי: מדובר בהמלצה בלבד, בן גביר דחה את הדיון לא על פי דרישתנו

בן גביר בפתח ישיבת הממשלה על פינוי מאחזים: "חוק זה חוק"/מעריב (צילום: אנה ברסקי)

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר האשים היום (שלישי) את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, בעצירת דיון בוועדה בכנסת לתיקון פקודת המשטרה ברגע האחרון מנימוקים טכניים.

הוועדה המיוחדת לתיקון פקודת המשטרה, שמוכר גם כ"חוק בן גביר", בראשות ח"כ אופיר כץ (הליכוד) הייתה אמורה להתחיל לדון בחלקו השני של החוק ובסעיפים שמכפיפים את המפכ"ל לשר שנדחו לפני הקמת הממשלה. בן גביר טוען שדקות לפני הדיון הייעוץ המשפטי לממשלה דרש לעצור את הדיון ולהעביר את הצעת החוק הפרטית בהליך המקובל דרך ועדת שרים לחקיקה. עם זאת, לפי גורמים בכנסת, נציגי הייעוץ המשפטי לממשלה לא דרשו לעצור את הדיון אלא רק התכוונו להמליץ שהממשלה תעביר את החוק בדרך המלך, דרך ועדת שרים לחקיקה, ובן גביר הוא שהחליט על דחיית הדיון כולו, לא לדרישתם.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בכנס סיכום שנת 2022, המכללה הלאומית לשוטרים, בית שמש, 15 בינואר 2023. ראובן קסטרו
יכנסו מסיבת עיתונאים הערב. בן גביר ושבתאי, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

"שוב היועצת המשפטית לממשלה פוגעת בעבודת הממשלה והכנסת ופועלת כמי שמנהלת את ממשלת ישראל", תקף בן גביר. "היועצת המשפטית לממשלה ידעה על הדיון כבר כמה ימים וגם קיימה ישיבה מקדימה אתמול בערב, אבל חיכתה לרגע האחרון - חצי שעה לפני הדיון, כדי לעכב אותו בשבוע נוסף. מדובר בהתנהלות מקוממת של מי שחושבת שוב ושוב שהיא מנהלת את ממשלת ישראל, ולא מייעצת לה".

מדובר בסעיפים מעוררי המחלוקת בחוק הנוגעים לסמכויות המיוחדות והמוגברות של השר על המפכ"ל שעוררו התנגדות עזה בייעוץ המשפטי לממשלה ובמשטרה. בן גביר החליט לפצל את הסעיפים הללו מהגרסה הראשונה של החוק שאושר לפני הקמת הממשלה וכעת ניסה לקדמם מחדש. בייעוץ המשפטי עצרו אותו וביקשו שהחוק יקודם כמקובל דרך ועדת שרים לחקיקה.

בתוך כך, בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי יכנסו הערב מסיבת עיתונאים. בהודעת לשכתו של השר לביטחון לאומי נאמר כי השניים ימסרו "הצהרות חשובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully