וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש עתיד עתרו לבג"ץ נגד "חוק בן גביר"

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 9:35

העתירה מצטרפת לעתירה נגד החוק שהגישה לאחרונה התנועה לאיכות השלטון, ולפיה החוק כולל בו סעיפים המהווים פגיעה בחוקי יסוד. הם מוסיפים שהתיקון בחוק יביא לכך שגורם פוליטי יוכל להורות על הפעלת כוח נגד אזרחי המדינה. "תיקון חוקתי שנעשה בחופזה בגלל חולשת נתניהו"

לקול המחאות במליאה חוק בן גביר עבר בקריאה ראשונה/ערוץ הכנסת

מפלגת יש עתיד עתרה לבג"ץ נגד תיקון פקודת המשטרה, המכונה "חוק בן גביר" - כך הודיעה הבוקר (רביעי) המפלגה. העתירה מצטרפת לעתירה שהגישה לאחרונה התנועה לאיכות השלטון. "מדובר בתיקון חוקתי עצום שנעשה בחופזה ובלי להבין את כלל המשמעויות וההשלכות מהחוק, רק בגלל החולשה שהפגין נתניהו", נכתב.

בגוף העתירה שהוגשה על ידי עורכי הדין עודד גזית ואלירם בקל מפורטים סעיפים מרכזיים ומהותיים בתיקון החוק לפקודת המשטרה שמהווים פגיעה בחוקי יסוד, בזכויות אדם ובחירויות הפרט, ושחותרים תחת עקרונות יסוד בשיטת המשטר בישראל, בפרט בכל הנוגע לעמדה לפיה הפעלת אמצעי האכיפה של משטרת ישראל, ובכלל זאת קיום חקירות והעמדה לדין, תיעשה שלא על פי שיקולים פוליטיים ומפלגתיים. וכן סותרים את עקרונות הפרדת הרשויות הפנימית המאפיינת את השירות הציבורי במדינת ישראל.

בשבוע שעבר אישרה מליאת הכנסת את פיצול הצעת החוק, זאת בהתאם להמלצת הייעוץ המשפטי בכנסת ובהסכמתו של בן גביר. כך, הכפפת מפכ"ל המשטרה לשר וכן סעיף הנוגע למשך זמן הטיפול בתיקים לאחר הקמת הממשלה יידחו למועד אחר ויחקקו רק לאחר הקמת הממשלה. על כך נכתב בעתירה של יש עתיד כי "על אף שהתיקון לפקודה לא הסתיים וכי בכוונת השר והממשלה לקדם תיקון נוסף, הואיל והתיקון לפקודה מהווה, כשלעצמו, נורמה לא חוקתית - מוגשת העתירה כבר כעת".

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 2 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
לפיד/פלאש 90, יונתן זינדל

"תודות לתיקון לפקודה, לראשונה מקום המדינה יהיה זה גורם פוליטי המחזיק בסמכות העליונה להורות על הפעלת כוח ואמצעי אכיפה נגד אזרחי המדינה, ולהבדיל מאויביה", כתבו בעתירה חברי הכנסת מיקי לוי ויואב סגלוביץ. "יש פה כוונה ברורה להפוך את משטרת ישראל לגוף פוליטי תוך הכנסת שיקולים פוליטיים פסולים בהפעלת הכוח, האכיפה ומערך החקירות במשטרה. אין לנו כוונה לעמוד מהצד בזמן שהדמוקרטיה בישראל נרמסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully