וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקדימו את גוש דן? התוכנית להקמת רכבת תחתית בירושלים

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 16:42

מינהל התכנון החל לקדם תוכנית להקמת מטרו בירושלים, שתחבר בין הבירה ליישובים הסמוכים: בית שמש, מבשרת ציון ומעלה אדומים. על פי נתוני המינהל, קווי הרכבת הקלה לא מותאמים לקצב גידול האוכלוסייה בעיר, שצפויה להגיע ליותר ממיליון איש - ולכן נדרש מענה תחבורתי משלים

בווידאו: מיכאלי תוקפת את הליכוד על שסרב להעביר את חוק המטרו ומבטיחה להלחם על העברת החוק/צילום: רוני כנפו

מינהל התכנון החל לקדם תוכנית להקמת רכבת תחתית בירושלים, שתחבר בין היישובים הסמוכים כמו בית שמש, מבשרת ציון ומעלה אדומים לבירה - כך נודע היום (שני) לוואלה!.

מנכ"ל מינהל התכנון רפאל אלמליח חשף בכנס של מרכז הנדל"ן בשיתוף עיריית ירושלים כי החלה בחינה של הקמת מטרו בירושלים. לוואלה! נודע כי המטרו העתידי יחבר את יישובי מטרופולין ירושלים למוקדי התעסוקה בעיר ברכבת תת קרקעית, ובפרט לאזור מלחה.

הדמיות של המטרו. נת"ע, אתר רשמי
תחנת רכבת תחתית, אילוסטרציה/אתר רשמי, נת"ע

נושא התשתיות, בדגש על תחבורה, מחייב התאמה לקצב גידול האוכלוסייה בעיר, שצפויה להיות מעל מיליון תושבים. על פי נתוני מינהל התכנון קווי הרכבת הקלה הקיימים והמתוכננים בבירה צפויים לענות על הביקוש הגובר עד לשנת 2030, ולכן נדרש מענה תחבורתי משלים כמו המטרו.

אלמליח אמר כי "במינהל התכנון מבינים שכבר היום ירושלים נמצאת בתפוסה מלאה מבחינת המענה התחבורתי, משמע שכל אמצעי התחבורה בעיר ימצו את עצמם. על כן, התחילו במינהל התכנון יחד עם משרד התחבורה, צוות אב לתחבורה ומשרד האוצר לבחון חלופות של הקמת מטרו בירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully