וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיאנים חדשים ומפתיעים נכנסו לספר השיאים של גינס

עודכן לאחרונה: 22.1.2023 / 16:43

הכלב ספייק, צ'יוואווה מעורב בן 23 מאוהיו, זכה בתואר הנחשק "הכלב המבוגר ביותר בעולם"; בצפון מזרח אוסטרליה, נדהמו מדענים כשמצאו במקרה את קרפדת הקנים הגדולה ביותר, שמשקלה כשלושה קילוגרמים

הכלב ספייק, צ'יוואווה מעורב בן 23 מאוהיו, זכה בתואר הנחשק "הכלב המבוגר ביותר בעולם" ונכנס לספר השיאים של גינס. ספייק, שנולד בנובמבר 1999, קיבל את התואר ב-7 בדצמבר 2022 באמצעות תעודה שמוכיחה שהוא "לפחות בן 23 שנים ושבעה ימים".

ריטה קימבל, הבעלים של ספייק, מצאה אותו לפני 14 שנים זרוק בחניה של מכולת ב-2009, הוסבר במכתב שספר השיאים שלח ל-CNN. "הגב שלו היה מגולח, היו לו כתמי דם בצוואר משרשרת ברזל או חבל, והוא נראה לא טוב", אמרה קימבל. המוכר במכולת סיפר לה שהכלב נמצא בחניה כבר שלושה ימים, ואיש לא בא לקחת אותו. קימבל החליטה לאמץ את הכלבלב בן העשר ולקחה אותו לחווה שלה. "ספייק זינק על המושב במכונית, כאילו ידע לאן אנחנו נוסעים. זה היה אמור לקרות", נזכרה קימבל.

ספייק, ששוקל כשישה קילוגרמים, שרד כמה תקיפות של חיות אחרות אך "בכל פעם חזר חזק יותר", נכתב במכתב. ספייק גבר על ג'ינו וולף, שהיה הכלב המבוגר ביותר לפניו, בגיל 22 ו-52 ימים.

ספייק כמעט עיוור כיום ומתקשה לשמוע, ומעדיף לבלות את זמנו עם אנשים שהוא מכיר. על פי ספר השיאים של גינס, הכלב המבוגר ביותר בהיסטוריה היה רועה בקר אוסטרלי בשם בלואי, שמת ב-1939 בגיל 29 שנים וחמישה ימים.

ספייק הכלב המבוגר ביותר בעולם. אתר רשמי, צילום מסך
ספייק הקטן/צילום מסך, אתר רשמי
קרפדה הגדולה בעולם. רויטרס
"טודזילה"/רויטרס
הקרפדה הגדולה בעולם. רויטרס
"טודזילה"/רויטרס

הרחק מאוהיו, בצפון מזרח אוסטרליה, נדהמו מדענים בשבוע שעבר כשמצאו במקרה את הקרפדה הגדולה ביותר במשקל כשלושה קילוגרמים.

החיה שזכתה לכינוי "טודזילה", נמצאה בפארק הלאומי קונוויי בקווינסלנד כששומרי הפארק ערכו ניטור, על פי מחלקת הסביבה והמדע של המדינה האוסטרלית. בציוץ ביום חמישי, המחלקה כתבה כי השומרים "היו בהלם כשמצאו את קרפדת הקנים, הידועה גם כקרפדת ענק.

קרפדת קנים היא מין של קרפדה יבשתית גדולת ממדים המצויה באמריקה הדרומית ובמרכזה. היא הובאה לדרום-מזרח אסיה ולאוסטרליה ב-1935 כדי לחסל את חיפושיות הקנים, ונהפכה למין פולש. החוקרים סבורים כי מדובר בנקבה, משום שנקבות המין הזה גדולות מהזכרים.

על פי ספר השיאים של גינס, הקרפדה הגדולה ביותר עד כה היתה פרינסן ששקלה 2.65 קילוגרמים והתגוררה בשבדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully