וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התושבים החילונים מרגישים שהם מטרה": מאבק חדש על אופי שכונה בירושלים

עודכן לאחרונה: 22.1.2023 / 18:51

בלב שכונת קריית היובל בעיר פועל כבר שנים בית הספר המקצועי "ליידי דייויס", כעת העירייה מבקשת להעבירו לצד השני של העיר ואת מקומו יתפוס מוסד חרדי. תושבי השכונה עתרו נגד המהלך: "סטירת לחי מצלצלת לציבור הלא-חרדי - לא שדרוג, אלא פגיעה חמורה"

בווידאו: "התושבים החילונים מרגישים שהם מטרה": מאבק חדש על אופי שכונה בירושלים/באדיבות המצולמים

המאבק על הסטטוס-קוו הירושלמי מתחדש, והפעם - בית המשפט יידרש להכריע על פתיחתו של בית ספר חרדי בשכונת קריית היובל בירושלים. בלב השכונה פועל כבר שנים ארוכות בית הספר המקצועי "ליידי דייויס" של רשת עמל, ובו לומדים מאות תלמידים בסיכון, יחד עם רבים מתלמידי השכונה. לפני כחמישה חודשים החליטה העירייה להעביר את מחציתו למבנה בצד השני של העיר כחלק מ"הליך של שדרוג התנאים לתלמידים", והרוחות בעיר החלו לסעור.

השמועות על עסקה מתגבשת עם הפלג החרדי בעירייה החלו לעבור מפה לאוזן ורבים מהתושבים החלו לחשוד שמדובר בניסיון להכניס פנימה את בית הספר החרדי היסודי "בית יעקב" - מהלך שעלול לשנות לגמרי את ציביון השכונה.

בחמישי האחרון עיריית ירושלים השלימה את המהלך, כשהודיעה שכל מסגרת בית הספר תעבור לצד השני של העיר ואת מקומו יתפוס, כמו בתחזיות, מוסד חרדי. ההחלטה מקוממת את התושבים החילונים-ליברליים בשכונה שטוענים: "שבירת הסטטוס-קוו בקריית היובל מסכנת לא רק את צביון השכונה, אלא את העיר כולה - שתהפוך לפחות ציונית, ויותר ענייה".

הפגנה מול בית הספר "ליידי דייויס" בשכונת קריית יובל בירושלים. סיעת "מצילים את ירושלים", אתר רשמי
הפגנה מול בית הספר "ליידי דייויס"/אתר רשמי, סיעת "מצילים את ירושלים"

גם בתוך העירייה הרוחות סוערות: סגן ראש העיר, יוסי חביליו, שמוביל את הקו החילוני בשלטון המקומי, מחה על ההחלטה: "החלטת עיריית ירושלים להעביר ממקומו את בית הספר 'ליידי דייויס' לטובת פתיחת בית ספר 'בית יעקב' בקריית היובל היא לא רק אומללה, אלא מכת מוות לבית הספר ומכה אנושה לקריית היובל כשכונה פלורליסטית ופתוחה".

"אין כאן שדרוג, אלא פגיעה חמורה", הוסיף חביליו והבטיח שיפעל כדי לבטל את ההחלטה. "כמובן שאצביע נגד המהלך הזה, זהו צעד אומלל שאמשיך להיאבק בו בכל דרך שיש באפשרותי. מדובר במוסד שהציל לאורך השנים אלפי נערים ונערות שהיו בסכנת נשירה ממערכת החינוך, ולהעביר את המבנה שלו לידי רשת 'בית יעקב' זו סטירת לחי מצלצלת לציבור הלא-חרדי בירושלים".

עוד בוואלה!

דרעי יפוטר - אך ימשיך לחפש דרכים לחזור; שרי הציונות הדתית מוחים על פינוי המאחז

לכתבה המלאה
יוסי חביליו. סיעת "מצילים את ירושלים", אתר רשמי
"צעד אומלל שאמשיך להיאבק בו". סגן ראש עיריית ירושלים יוסי חביליו/אתר רשמי, סיעת "מצילים את ירושלים"

יו"ר ועד הורי "ליידי דייויס", דוד אוחיון, הביע התנגדות נחרצת למהלך: "אנחנו נילחם על בית הספר - וננצח. אין לנו שום כוונה להרכין ראש ולהסכים שיעשו עסקאות פוליטיות ציניות על הגב של הילדים שלנו ועל חשבון תושבי השכונה והאזור".

נציג המנהל הקהילתי "יובלים", סמי אלקלעי הוסיף כי "'ליידי דייויס' הוא מוסד שהציל לאורך השנים אלפי נערים ונערות שהיו בסכנת נשירה ממערכת החינוך, ובמקום להגן עליו - פוגעים בו ובשכונה כולה. אין לנו ברירה אלא לפנות להליכים משפטיים, לאחר שהחוק והפסיקה נרמסו פה באופן בוטה, ולצרכים פוליטיים בלבד, על ידי ראש עיר שצריך את הקול החרדי כדי להיבחר שוב".

הבריכה בהר חומה. ניר לוי, אתר רשמי
מוקד מאבק נוסף. הבריכה בהר חומה/אתר רשמי, ניר לוי

אחד מתושבי השכונה, יובל אברהם, סיפר כי שאר התושבים החילונים "מרגישים שיש להם מטרה על הגב". לדבריו, "מוסדות החינוך והתרבות שלנו נמצאים תחת מתקפה. אסור להוסיף חטא על פשע, ולסגור בית ספר מקצועי שמשרת את האוכלוסייה שחיה בשכונה מראשיתה - עבור בית ספר שאינו מלמד ליבה, ונועד לאוכלוסיה שלא גרה כאן. זו פגיעה בציבור הממלכתי, ומעשה שמרגיש כי נועד לדחוק את הציונים החוצה מקרית היובל ומירושלים. אני רוצה להודות לסגן ראש העיר יוסי חביליו שתומך בנו ומלווה אותנו במאבק על ציביון השכונה".

בתוך כך, בדיוני בית המשפט המחוזי בירושלים מונחות מספר עתירות משמעותיות שישפיעו על אופיה של העיר בשנים הקרובות. הבולטת ביניהן היא השאלה אם לפתוח את הבריכה הציבורית בהר חומה בשבתות, כשבשלישי האחרון התקיים הדיון המכריע בנושא ופסק הדין יישלח לצדדים בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully