וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים - צאו לרחובות. לא רק בגלל העבר, בעיקר בגלל העתיד

שלומי יחיאב

עודכן לאחרונה: 20.1.2023 / 11:43

במוצאי שבת הקרובה מאות אלפי אנשים יצאו לרחובות להפגין כנגד מדיניות הממשלה. הסטודנטים היו אלו שהובילו הפגנות גדולות ושינויים משמעותיים בהיסטוריה. כעת, זו ההזדמנות שלהם להשפיע על העתיד ולהיאבק למען הדמוקרטיה. דעה

בווידאו: אלפי סטודנטים ברחבי הארץ מפגינים נגד הרפורמה במערכת המשפט/יואב איתיאל, יניר יגנה, היב אהרונסון

במוצאי שבת הקרובה מאות אלפי אנשים יצאו לרחובות להפגין כנגד מדיניות הממשלה, ואני קורא לכם הסטודנטים והסטודנטיות בישראל לצאת לרחובות יחד איתנו. אני בטוח שמכל כיוון אתם שומעים את האמירות שסטודנטים היו אלו שהובילו הפגנות גדולות ושינויים משמעותיים בהיסטוריה. זה באמת נכון, אבל אני רוצה לתת לכם זווית נוספת ולדבר לא רק על העבר, אלא בעיקר על העתיד.

לצד הפגיעה האנושה הצפויה בדמוקרטיה, מתגבשת מדיניות ממשלתית ברורה שתפגע בזכויות של אוכלוסיות שונות, במערכת החינוך ובגופים הממלכתיים כמו צה"ל והמשטרה.

כל אלו בפני עצמם מהווים פגיעה קשה, אבל ההפיכה המשטרית שבפתח תהיה קטליזטור הרסני לריסוק הלכידות והתפרקות של החברה הישראלית כולה. אם מדיניות הממשלה לא תשתנה יגיע השלב שכל קבוצה ואוכלוסיה תעדיף להשקיע את כוחותיה בהתבצרות, הגבהת חומותיה, ושמירה על אינטרסיה בלבד.

מתקבצים להפגנת ההמונים ברחבת הבימה, 14 בינואר 2023. ראובן קסטרו
הפגנה בכיכר הבימה בת"א נגד הרפורמה המשפטית, ינואר/ראובן קסטרו

בחגיגות המאה למדינה לא תהיה כאן חגיגה מרגשת אחת. מדינת ישראל תתחלק לקנטונים עליהם יגן צבא מקצועי של שכירי חרב. ובמצב הזה כולנו נפסיד. נפסיד את ישראל דמוקרטית, נפסיד את ישראל יהודית, נפסיד את ישראל כמדינה ציונית. נפסיד את ישראל כולה.

בגלל זה אני חושב שהמאבק הנוכחי הוא לא בין ימין ושמאל, בין שמרנים לליברליים או בין חילונים לדתיים. המאבק הוא בין כל מי שמאמין שהשותפות ביננו היא מקור עוצמתנו לבין הקצוות שפועלים לרסק אותה לחלוטין - ומולם עלינו להתייצב יחד רוב ישראלי כחומה בצורה.

רוב ישראלי שיודע להוביל תיקונים נדרשים במערכת המשפט בהסכמה רחבה, שרואה במסורת היהודית חלק בלתי נפרק מהמדינה ושמאמין שצריכים לשמור על צה"ל, המשטרה ושאר הגופים הממלכתיים. רוב ישראלי ערכי וחזק אל מול הקצוות הפופוליסטים שפועלים לרסק, לכפות ולפלג.

עוד בוואלה!

אלפי סטודנטים הפגינו נגד הרפורמה המשפטית; 4 נעצרו בירושלים

לכתבה המלאה
מחאת הסטודנטים-נלחמים על הדמוקרטיה, האוניברסיטה העברית, 16 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
מחאת סטודנטים באוניברסיטה העברית נגד הרפורמה המשפטית, ינואר/פלאש 90, יונתן זינדל

הקמפוסים בישראל הם הפסיפס היחיד של החברה הישראלית כולה. הצטרפות הסטודנטים למחאה היא לא מכפיל כוח כמותי אלא בעיקר מהותי, שמבטא את זה שאותו פסיפס לא ויתר על הדמוקרטיה והדרך המשותפת, ומוכן לצאת עבורן למאבק.

עד לא מזמן הייתי בעצמי סטודנט באוניברסיטה העברית בירושלים, ותפקידי הקודם היה יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית. במהלך לימודיי הובלתי הפגנות רבות ויצאתי למאבקים סטודנטיאליים וחברתיים. מנסיון אגיד, זה עובד. בכל פעם שהתייצבנו הסטודנטים מלוכדים יחד ולא חששנו לצאת לרחובות להיאבק על מה שאנו מאמינים - הצלחנו.

במוצאי שבת הקרובה אצא שוב עם דגל ישראל ביד, יחד עם מאות אלפי ישראלים, להיאבק למען הדמוקרטיה ואמונה גדולה שהדרך המשותפת היא מקור העוצמה שלנו. אני קורא לכם הסטודנטים להצטרף אלינו לא רק כי אומרים לכם שבעבר זה מה שסטודנטים היו עושים, אלא בעיקר בגלל העתיד.

הכותב הוא ראש מטה השטח של המחנה הממלכתי, ויו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully