וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במאחזים מאבדים אמון בממשלת הימין: "השוטרים מחרימים לנו ציוד"

עודכן לאחרונה: 19.1.2023 / 22:29

בעקבות החרמת טרקטור במאחז בת עין ב', תושבים מתחו ביקורת נגד הממשלה החדשה ומדיניות האכיפה. "‏המנהל האזרחי ממשיך להילחם בנו בכל הכוח - 'מהרסיך ומחריביך' ממך יצאו"

החרמת טרקטור "באגר" ע"י שוטרים במאחז ביו"ש/צילום: עמנואל קוניקוב

כוחות מג"ב ומינהל אזרחי החרימו הלילה (חמישי) טרקטור מסוג "באגר" שפעל באזור המאחז בת עין ב' שבגוש עציון. תושבים במאחז מתחו ביקורת על מדיניות האכיפה המופגנת כלפי ההתיישבות, ובמיוחד לאחר כינון הממשלה החדשה.

"‏המנהל האזרחי ממשיך להילחם בנו בכל הכוח", הגיבו במאחז הקרוי על שמו של אהוביה סנדק שנהרג במהלך מרדף משטרתי לפני כשנתיים. "בשעה טובה ומוצלחת התחלנו הלילה לפתוח ציר ביטחון חדש בגבעה המשמש גם כשביל אש במקרה של שריפה. במינהל האזרחי לא אהבו את הרעיון שיהודים יגנו על החיים שלהם ועל שטח היישוב בת עין. ‏אנחנו מגנים את המחטף ההזוי שהמינהל האזרחי ביצע הלילה, ודורשים הסברים משר הביטחון יואב גלנט והשר בצלאל סמוטריץ"

בתיעוד החרמת הבאגר נשמע אחד התושבים אומר כי "הנה השוטרים של בן גביר בהחרמת באגר. מהרסיך ומחריביך ממך יצאו". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כבר הודיע בעבר על כוונתו להכפיף את מג"ב תחת סמכותו במקום למפכ"ל קובי שבתאי, ואף פועל בימים אלה להפוך את מג"ב לגוף נפרד במקביל למשטרה. למהלך מתנגדים בצה"ל ופיקוד מרכז שחוששים מכאוס באזור יהודה ושומרון.

"לנתק את מג"ב מהמשטרה ולהפכו לשירות עצמאי בדומה לשב"ס", כך נכתב בסעיפי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לעוצמה יהודית ושנוגעים למשטרה ולהסדרת "המשמר הלאומי הישראלי". הסיכום בין המפלגות שונה מדרישתו הראשונית של השר המיועד איתמר בן גביר, לפיה יש לנתק רק את מג"ב יו"ש לטובת חיזוק האכיפה בנגב. משמעות ההחלטה היא שינוי משמעותי בסדר הקיים לפיו משמר הגבול וכל יחידותיו יופרדו מהמשטרה וצה"ל ויכפפו תחת השר הממונה.

החרמת טרקטור "באגר" ע"י שוטרים במאחז ביו"ש. ללא, מערכת וואלה!
החרמת הטרקטור במאחז/מערכת וואלה!, ללא

מדובר בהחלטת ממשלה שתתקבל בתוך 90 יום מהקמתה כחלק מהסדרת המשמר הלאומי הישראלי שהוקם בממשלה הקודמת, על מנת לטייב את ניהול המערך ולאפשר לשר המיועד לקבוע את מדיניות המשמר וניהול הכוחות בזמן חירום.

עד כה, משמר הגבול היה כפוף ישירות למשטרת ישראל והיה חלק בלתי נפרד מהארגון, מג"ב איו"ש לעומת זאת שעיקר פעילותו עסק במחסומים, הפרות סדר ושיטור באזור יהודה ושומרון נוהל על ידי מפקד פיקוד מרכז בצה"ל, דרישת השר המיועד בן גביר לקבל את הסמכויות על מג"ב איו"ש נתקלה בהתנגדות חריפה מצד צה''ל והרמטכ"ל אביב כוכבי שהביע את התנגדותו למהלך בשיחה בסוף השבוע עם רה"מ המיועד בנימין נתניהו.

הוצאת מג"ב מהמשטרה, הסדרתו כזרוע אכיפה נפרד והכפפת מפקד מג"ב למדיניות השר תאפשר לבן גביר לקבוע את סדרי העדיפויות של מג"ב ובמידת הצורך ניוד כוחות באזורים שונים ברחבי מדינת ישראל. המשמר הלאומי הישראלי שהוקם בשנה האחרונה תחת ניהול מג"ב גייס מאז הקמתו ועד היום כ-200 לוחמים ואייש 50 תקנים פיקודיים זאת במסגרת היעדים שסוכמו בין השר לבט"פ היוצא עמר בר לב לבין המפכ"ל קובי שבתאי.

לפי החוק הקיים, לשר לביטחון הפנים יכולת לקבוע מדיניות לנציבי שב"ס וכבאות הצלה, בהתייחס לקביעת מדיניות למפכ"ל המשטרה, סמכויות השר מוגבלות. ההחלטה להכפיף את המפכ"ל למדיניות השר נדחתה לפי שעה והוחרגה מהחקיקה בכנסת שאושרה הבוקר בכנסת בקריאה שלישית במסגרתה אושרו לאפשר לשר המיועד בן גביר להתוות את מדיניות המשטרה ולקבוע סדרי עדיפויות, תוכניות עבודה ושליטה גם על תקציב המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully