וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היה תחת לחץ קיצוני": בכיר אל על לשעבר שהורשע בהברחת סמים חזר בו מהסדר הטיעון

עודכן לאחרונה: 19.1.2023 / 17:31

לאחר שנידון ל-12 שנות מאסר, רמי יוגב עתר לביהמ"ש העליון בדרישה לסגת מהסדר הטיעון עליו חתם, ולשוב להליך המשפטי נגדו. לפי סנגורו, הסיבה לכך היא הלחץ שהופעל עליו במהלך המשפט. בחוות דעת שהגיש איש מקצוע שאבחן אותו נכתב: "ברור שהיה במצב בו לא יכל לקבל החלטות"

בווידאו: תיעוד ממעצר הצעירות בנתב"ג/צילום: דוברות משטרה

רמי יוגב, בכיר אל על לשעבר שהורשע בהברחת קוקאין לישראל, ונדון ל-12 שנות מאסר, עתר לבית משפט העליון בדרישה לסגת מהסדר הטיעון עליו חתם, ולחזור לנקודה בה הופסק ההליך המשפטי נגדו. הסיבה, לפי סנגורו, עו"ד ניר יסלוביץ', היא שהחתימה על הסדר הטיעון נעשתה תחת לחץ רב ובמצב נפשי לא יציב.

"ראיתי לנגד עיניי אדם שבור לחלוטין, שאיבד הרבה ממשקלו", נכתב בחוות דעת שהגיש הפסיכותרפיסט, "הגוף שלו רעד באופן בלתי נשלט. הוא היה נכנס למצב דיסוציאטיבי למשך דקות ארוכות". לדבריו, "ברור לי שרמי לא נמצא במצב בו הוא יכול לקבל החלטות משמעותיות ושקולות על חייו".

עוד ציין הפסיכותרפיסט בחוות דעת כי "התרשמתי שגם במהלך החתימה על ההסכם עצמו, הודה רמי כשהיה במצב דיסוציאטיבי שלא אפשר לו להפעיל כל רציונל בעת החתימה".

גז"ד רמי יוגב בגין ייבוא קוקאין לישראל בתוך מטוסים תוך ניצול סיווגם הביטחוני באל-על. אבשלום ששוני, פלאש 90
חוזר בו מחתימתו על הסדר הטיעון. יוגב/פלאש 90, אבשלום ששוני

בחוות דעת גרפולוגית שצורפה לעתירה, ומתבססת בין היתר על חתימתו של יוגב על ההסדר טיעון, נכתב כי אכן זה חתימתו אך הוא הוחתם תחת לחץ. "נחתמה תחת לחץ קיצוני ביותר עבורו", נכתב.

סנגורו, עו"ד ניר יסלוביץ מסר: "הראיות החדשות שהוגשו על ידי לבית המשפט העליון מוכיחות שרמי הודה בעבירה שלא התבצעה על ידיו מעולם. הנני מלא תקווה שבית המשפט העליון יורה על קבלת הערעור ועל ניהול המשפט מראשיתו על מנת שרמי יוכל להוכיח כדבעי את חפותו המלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully