וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עצם עיניים": 12 שנות מאסר נגזרו על בכיר באל על בגין הברחת סמים

עודכן לאחרונה: 19.7.2022 / 19:00

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר על רמי יוגב, ששימש בתפקיד בכיר במערך הביטחון והאבטחה של חברת התעופה, גם 24 חודשי מאסר על תנאי. לפי בית המשפט הוא ניצל לרעה את תפקידו ואפשר את העברתן ללא בידוק של מזוודות שהכילו קוקאין בתמורה לעשרת אלפים דולר לכל מטען

גז"ד רמי יוגב בגין ייבוא קוקאין לישראל בתוך מטוסים תוך ניצול סיווגם הביטחוני באל-על. אבשלום ששוני, פלאש 90
יוגב/פלאש 90, אבשלום ששוני

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) 12 שנות מאסר בפועל -24 חודשי מאסר על תנאי על בכיר במערך הביטחון באל על בגין ייבוא סמים ב"עצימת עיניים". הבכיר, רמי יוגב, שימש בתפקיד בכיר במערך הביטחון והאבטחה של חברת התעופה, ניצל לרעה את תפקידו ואפשר את העברתן ללא בידוק של מזוודות שהכילו קוקאין.

מדובר באחת מפרשיות הסמים החמורות ביותר שהתנהלו בבתי המשפט ובה הובאו לדין 13 נאשמים. יוגב, נשוי ואב לשלושה ילדים, הורשע בספטמבר 2021. הרשעתו ניתנה בעקבות הסדר טיעון במסגרתו הודה יוגב על חלקו בייבוא של כ-54 ק"ג קוקאין בשלוש הזדמנויות שונות בשנת 2018. על פי כתב האישום המתוקן, יוגב קיבל כ-10,000 דולר עבור כל אחת משלוש המזוודות שהועברו.

עומס בשדה התעופה הית'רו, לונדון, 19 ביוי 2022. רויטרס
המזוודות הכילו קוקאיןילוסטרציה/רויטרס

יוגב הודה והורשע בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וייבוא סם מסוכן (קוקאין) בכל אחד משלושת האישומים. במבוא לכתב האישום צוין כי במשך שנים ארוכות עבד א.א (עד המדינה) באגף הביטחון של חברת "אל על", עד שהוחלף בתפקידו בשנת 2010 על ידי יוגב. בין השניים שררו קשרי חברות הדוקים במשך שנים רבות.

החל משנת 2010 ועד לשלהי 2018 עבד יוגב כראש מדור פיתוח ואמצעים באגף הביטחון של חברת אל על. במסגרת עבודתו וסיווגו הביטחוני, הייתה ליוגב גישה לאיזורים מסווגים בנתב"ג. בעקבות הסכמתו של עד המדינה, הגה יוגב תכנית פלילית לייבא קוקאין מדרום אפריקה לישראל. השיטה עבדה כך: יוגב תיאם את ייבוא הקוקאין מיוהנסבורג לישראל באמצעות בלדר אשר תפקידו היה לעלות עימו את המזוודה למטוס ללא בדיקה ביטחונית. עם נחיתת המטוס דאג יוגב שמישהו מטעמו יאסוף את המזוודה וידאג להכנסתה לגבולות ישראל ללא בידוק.

עוד בוואלה!

רמי יוגב, בכיר באגף הביטחון באל על, נעצר בחשד להברחת קוקאין

לכתבה המלאה
מטוס אל על. דני שדה, אתר רשמי
יוגב הגה תכנית פלילית לייבא קוקאין מדרום אפריקה לישראל. מטוס אל על/אתר רשמי, דני שדה

בגזר הדין נכתב כי הנאשם ניצל לרעה את תפקידו הבכיר, שאין מדובר במעידה חד פעמית ומדובר בייבוא של כמות גדולה של סם הקוקאין. מנגד, לטענת ההגנה, אי ידיעת הנאשם שהמזוודות מכילות סמים מהווה שיקול ממשי. בהמשך ציין השופט כי אף שלנאשם נאמר על ידי עד המדינה כי מדובר בייבוא של זהב ובשים לב לכך שהרשעתו מבוססת על "עצימת עיניים", היה עליו לקחת בחשבון את האפשרות כי הוא מייבא סם, אך עם זאת לא יהיה נכון להתעלם מכך שהנאשם, בהבדל מכל יתר הנאשמים, בפועל לא ידע שמדובר בסמים וסבר כי מדובר בזהב.

בתסקיר שירותי המבחן שנערך ליוגב צוינה נטילת האחריות על ידי יוגב, לצד נטייתו לתפוס עצמו כקורבן. הנאשם ביטא צער וחרטה עמוקים, כעס עצמי, אשמה, בושה ותחושה של בגידה בערכי בחברת אל על ובמדינת ישראל. לטענתו הוא לא ידע שהוא מסייע בהכנסת סמים לארץ אלא הולך שולל על ידי עד המדינה, שבו ראה כחבר ומודל לחיקוי והערצה. לטענת הנאשם לא פעל מבצע כסף אלא על מנת לעזור לעד המדינה שהיה שרוי במצוקה כלכלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully