וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: כתבי אישום ראשונים הוגשו נגד משתתפי ההפיכה

עודכן לאחרונה: 18.1.2023 / 14:59

יותר מאלף אנשים נעצרו במהומות ב-8 בינואר. המתפרעים פרצו לקונגרס, לארמון הנשיאותי ולבית המשפט העליון בבירה ברזיליה. הם דרשו שהצבא יתערב לטובת הנשיא לשעבר, שהפסיד בבחירות באוקטובר ליריבו ממחנה השמאל, לולה דה סילבה

בווידאו: תומכי הנשיא לשעבר בולסונארו פרצו לקונגרס ולארמון הנשיאותי/רויטרס

משרד התובע הכללי של ברזיל הגיש את כתבי האישום הראשונים נגד כמה מאלפי האנשים שהסתערו על בניין הקונגרס והארמון הנשיאותי במטרה להוציא לפועל הפיכה של השלטון בשם הנשיא לשעבר ז'איר בולסונארו.

התובעים בקבוצה שגובשה כדי להילחם בפעולות אנטי-דמוקרטיות ביקשו גם ש-39 הנאשמים שבזזו את בניין הקונגרס בברזיליה ייכלאו לתקופה ממושכת, וכי נכסים שלהם בשווי 7.7 מיליון דולר יוקפאו לטובת כיסוי הנזקים שנגרמו. הנאשמים הואשמו בניסיון אלים לחתור תחת החוק הדמוקרטי, ביצוע הפיכה ונזק לרכוש ציבורי. הזהויות שלהם לא פורסמו.

יותר מאלף אנשים נעצרו במהומות ב-8 בינואר. המתפרעים פרצו לקונגרס, לארמון הנשיאותי ולבית המשפט העליון בבירה ברזיליה. הם דרשו שהצבא יתערב לטובת הנשיא לשעבר, שהפסיד בבחירות באוקטובר ליריבו ממחנה השמאל, לולה דה סילבה.

הרס מחוץ לקונגרס של ברזיל, 9 בינואר 2023. רויטרס
הנזק לאחר הפריצה לקונגרס/רויטרס
הנזק שנגרם לאחר שתומכי הנשיא לשעבר ז'איר בולסונארו הסתערו על ארמון הנשיאות, קונגרס ובית המשפט העליון בברזיליה. רויטרס
הנזק לאחר הפריצה לקונגרס/רויטרס
תומכי הנשיא לשעבר ז'איר בולסונארו הסתערו על ארמון הנשיאות, קונגרס ובית המשפט העליון בברזיליה. רויטרס
הפריצה לקונגרס/רויטרס

המתפרעים "ניסו באמצעות שימוש באלימות ואיומים לחסל את שלטון החוק הדמוקרטי, למנוע או להגביל את הסמכויות החוקתיות", על פי כתב האישום. היעד הסופי של המתקפה היה כינון משטר חלופי".

המתפרעים לא הואשמו בביצוע טרור משום שתחת החוק הברזילאי, אישום כזה חייב לערב שנאת זרים או דעה קדומה בנוגע לגזע, מוצא או דת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully