וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסור להוריד מים בשירותים ולבנות ארמונות חול: 21 מהחוקים המוזרים בעולם

22.1.2023 / 23:51

הידעתם שבסקוטלנד זה לא חוקי לרכוב על פרה שיכורים או שבבוליביה אסור לשתות יותר מכוס יין אחת אם את אישה נשואה? קבלו 21 חוקים מאוד מוזרים שקיימים בעולם - וככל הנראה לא ידעתם עליהם

חוקים ביזאריים בארצות הברית/I Fought the Law: Photographs by Olivia Locher

מאיסור הגשת אלכוהול לאיילים באלסקה ועד איסור הורדת מים בשירותים אחרי השעה 22:00 בשוויץ - אלו הם כמה מהחוקים המוזרים ביותר בעולם שמעטים יודעים עליהם והם עלולים להביא איתם קנסות גבוהים ואפילו מאסר. ידעתם למשל שבחלקים מסוימים של ספרד אסור לבנות ארמונות בחול, בעוד שבסקוטלנד אסור לרכוב על פרה כששיכורים. איך אומרים? אם שותים - לא רוכבים על פרות.

ב-MailOnline מצאו 21 מהחוקים המוזרים ביותר בעולם והנה הם כדי שתלמדו לפני הטיסה ליעד הבא שלכם.

1. לא חוקי להגיש משקאות אלכוהוליים לאיילים באלסקה
זה לא חוקי להגיש אלכוהול לאיילים בפיירבנקס, אלסקה. איילים יכולים להיות תוקפניים אם הם שותים אלכוהול או פירות מותססים. בשנת 2007, אייל, אשר כונה מאוחר יותר על ידי המקומיים בשם באזווינקל, השתולל בשכרות לאחר ששתה ממבשלת הבירה המקומית. הוא הסתבך בתצוגת אורות חג המולד ונמצא קהה חושים בידי מקומיים בכיכר העיר. בעקבות כך הועבר מאוחר יותר חוק הנועד לנסות למנוע מצבים כאלה.

2. הורדת המים בשירותים אחרי השעה 22:00 אינה חוקית בשוויץ
כן. זה לא חוקי להוריד מים בשירותים אחרי השעה 22:00 אם אתם גרים בבניין דירות בשוויץ - מכיוון שהממשלה רואה בכך רמת רעש שמפריעה לשכנים. בעלי הדירות נוהגים להנחות את השוכרים שלא להוריד את המים בשירותים שלהם בין השעות 22:00 בלילה ל-7:00 בבוקר מאחר שזה עלול להפריע לשכנים.

הורדת מים בשירותים. Kitti.s, ShutterStock
רק תבדקו מה השעה קודם/ShutterStock, Kitti.s

3. אסור להירדם בפגישה עם קים ג'ונג און
אם תעזו להירדם בזמן שהדיקטטור הצפון קוריאני מדבר, ההשלכות עלולות להיות קטלניות. שר ההגנה היון יונג צ'ול הוצא להורג לאחר שככל הנראה נרדם במהלך אירוע רשמי בו השתתף מנהיג המדינה קים ג'ונג און. הוא הוצא להורג בנשק נגד מטוסים בשנת 2014. בשנת 2016, כיתת יורים צפון קוריאנית ירתה והרגה את קים יונג-ג'ין, סגן שר החינוך, על כך שנרדם במהלך פגישה עם הדיקטטור. קים יונג-ג'ין נחקר ותויג כ'מסית נגד המפלגה ונגד המהפכה' ונידון למוות.

4. איסור לרכוב על פרה בשכרות בסקוטלנד
בניגוד לאיילים, את הפרה מבחינה חוקית מותר לשכר - אבל אך מי שרוכב עליה חייב להיות צלול. בסקוטלנד זו עבירה לרכוב בשכרות על פרה (או סוס), על פי חוק הרישוי משנת 1872. אם הרוכב יימצא אשם הוא עלול להישלח לכלא לשנה..

5. לא חוקי לקלל באיחוד האמירויות
באיחוד האמירויות הערביות, אם יתפסו אתכם מקללים בציבור, אתם עלולים לעמוד בפני קנס כספי, מאסר או גירוש. חוק העונשין של המדינה קובע כי "קללות מבזות את כבודו או צניעותו של האדם".
החוק לא כולל רק את מילה מדוברת, אלא גם הודעות טקסט ופוסטים ברשתות החברתיות, כולל אימוג'ים "מגונים".

ובנתיים בארה"ב

לא חוקי להחזיק גביע גלידה בכיס האחורי ועוד חוקים אדיוטיים

לכתבה המלאה

6. לא חוקי לפלוט גזים במקום ציבורי בפלורידה אחר השעה 18:00
בפלורידה שבארה"ב זה לא חוקי לפלוט נפיחה במקום ציבורי אחרי השעה 18:00, מכיוון שזה ייחשב כגורם למטרד ציבורי. לא ברור כיצד ייאכף החוק הזה - אבל אולי עדיף למהר הביתה אם אתם מרגישים שאתם חייבים.

7. איסור לבניית ארמונות חול בחלק מהחופים בספרד
באזורים מסוימים בספרד זה לא חוקי לילדים ולמבוגרים כאחד לבנות ארמונות חול בחופים. בשנת 2016, בית העירייה של בנידורם הצביע לאסור על ארמונות חול בחוף לבנטה - ואם יתפסו אתכם בונים אותם, אתם עלולים לעמוד בפני קנס של עד 150 אירו. אותו כלל חל בארונה ואריקה שבטנריף, כאשר הציבור נדרש להגיש בקשה להיתר בנייה לעירייה לפני בניית ארמון חול.

8. אסור לנשים ללבוש ביקיני או לגברים ללכת ללא חולצה בברצלונה
בברצלונה אסור לגברים ללכת ברחובות עם חזה חשוף ולנשים אסור ללבוש ביקיני - למעט בחופי העיר. הליכה ברחובות העיר בבגדי ים בלבד עלולה להביא לקנס של 250 אירו. גורמים רשמיים הציגו את האיסור על הציבור ללבוש בגדי ים ברחובות ברצלונה ב-2011 לאחר שהמקומיים היו מתוסכלים ממספר התיירים שמסתובבים במסעדות ובחנויות כשהם ללא חולצה - או במקרה של נשים, בביקיני.

ארומות חול. ShutterStock
בספרד רק עם היתר בנייה/ShutterStock

9. איסור זיקוקים בנורבגיה - מלבד בערב הסילבסטר
בנורבגיה אסור להדליק זיקוקים, מלבד בערב ראש השנה החדשה החל מהשעה 18:00 ועד 3:00 לפנות בוקר, ב-1 בינואר בכל שנה. כל זיקוק דינור שמודלק בכל זמן אחר בשנה אינו חוקי. ישנם גם חוקים נוקשים לגבי מתי והיכן הציבור יכול לקנות זיקוקים בנורבגיה ולמעשה ניתן לקנות אותם רק בימים שלפני ראש השנה.

10. בעלי כלבים חייבים לטייל עם הכלבים שלהם לפחות שלוש פעמים ביום בטורינו, איטליה
בעלי כלבים בטורינו, איטליה, ייקנסו עד 500 אירו אם לא יטיילו עם הכלבים שלהם לפחות שלוש פעמים ביום לפי חוק של מועצת העיר. איטלקים עשויים לקבל קנס של עד 10,000 אירו ולבלות שנה בכלא אם יימצאו אשמים בעינויים או נטישת חיות המחמד שלהם.

11. חנויות ברוסיה אינן מורשות למכור תחתוני תחרה לנשים
תחתוני תחרה אסורים למכירה ברוסיה על פי תקנות שהוכנסו ב-2014. איחוד מכס המורכב מרוסיה, בלארוס וקזחסטן הציג תקנה המחייבת בגדים להכיל לפחות 6% כותנה "מסיבות בריאותיות ובטיחותיות".
תחתונים שאינם עומדים בדרישה הזו, כולל הלבשה תחתונה מתחרה, אינם זמינים באותן מדינות. גם הייצור והיבוא של התחתונים הופסק.

כלב מבקש אוכל. ShutterStock
אתה חייב לי פעם שלישית/ShutterStock

12. אסור לנשים נשואות לשתות יותר מכוס יין אחת במסעדות בבוליביה
בלה פז, בוליביה, חוק מוזר לא מאפשר למסעדות או ברים להגיש לנשים נשואות יותר מכוס יין אחת. על פי הדיווחים, החוק אמור למנוע מנשים נשואות "לפעול בקלילות מבחינה מוסרית ומינית ולפלרטט עם גברים אחרים" כשהן תחת השפעת אלכוהול. תיראו מופתעים, אבל החוק אינו חל על גברים נשואים.

13. אסור לאנשים לכסח את הדשא ביום ראשון בנורבגיה
בנורבגיה, יום ראשון הוא יום מנוחה ועל פי חוק אסור לבצע בו כל פעילות שעושה הרבה רעש - וזה כולל כיסוח הדשא. אם השכנים שלכם מתקשרים למשטרה בתלונות על רעש של כיסוח דשא המגיע מביתכם, השוטרים יורו לכם להפסיק. אם לא תעשו זאת, הם עשויים לבקר בביתכם ולחלק לכם קנס כואב.

14. זה לא חוקי ללכלך בסינגפור
בסינגפור, זה לא חוקי לזרוק זבל לריצפה - ועבריינים יכולים לקבל קנס של עד 1,000 דולר סינגפורי (ב-3,000 שקלים). עבריינים שיתפסו בשנית ייקנסו ב-2,000 דולר סינגפורי ויצטרכו לבצע עבודות שירות קהילתיות. המלכלכים הנתפסים, על פי בחוק, מחוייבים להשקיע כמה שעות בניקיון של מקום ציבורי, כגון פארק, כשהם לובשים ז'קטים בהירים. מדי פעם התקשורת המקומית מוזמנת לסקר את האירוע.

מכסחת דשא. ShutterStock
לא בימי ראשון/ShutterStock

15. איסור עודף משקל ביפן
מלבד מתאבקי סומו, אנשים ביפן ייקנסו אם קו המותניים שלהם יהיה גדול מדי, בניסיון לאומי להרזות אזרחים. על פי חוק ה-Metabo, אנשים בין הגילאים 40 עד 74 נמדדים על פי "גבולות" שנקבעו על ידי המדינה. אלה החורגים ממגבלות הממשלה - 85 סנטימטרים לגברים ו-90 סנטימטרים לנשים - עלולים לקבל קנסות כבדים.

16. לא חוקי לסרס כלבים בנורבגיה
בעלי חיות מחמד בנורבגיה אינם מורשים לסרס את הכלבים שלהם ללא סיבה רפואית טובה. וטרינרים בנורבגיה לא יסרסו את חיות המחמד אלא אם יש סיבה לכך - לרבות גידולים באיברי הרבייה - במסגרת חוק רווחת בעלי החיים, הקובע שאף בעל חיים לא צריך לעבור את הסיכון שבניתוח אלא אם כן יש סיבה רפואית לכך.

17. אסור לתרנגולות לחצות את הכביש בג'ורג'יה
למה התרנגולת חצתה את הכביש? כדי שתקבלו קנס. אם אתם גרים בקוויטמן, עיר בג'ורג'יה, ויש לכם תרנגולת - זה לא חוקי לתת לה לחצות את הכביש. החוק קובע כי על הבעלים להיות בשליטה על התרנגולות שלהם בכל עת.

למה התרנגולת חצתה את הכביש?. ShutterStock
למה התרנגולת לא חצתה את הכביש?/ShutterStock

18. איסור לצאת מהבית בתאילנד כשאינך לובש תחתונים
בתאילנד אסור לצאת מהבית ללא תחתונים כחלק מחוק איסור התערטלות בפומבי. לא ברור איך המשטרה אוכפת את החוק הזה.

19. אסור לאכול או לשתות בתחבורה הציבורית באיחוד האמירויות
אכילה ושתייה אסורה בכל צורות התחבורה הציבורית ובתחנות שלהן באיחוד האמירויות הערביות.
אם יתפסו אתכם עושים זאת ברכבת או באוטובוס - תקבלו קנס של ב-90 שקלים.

20. זה לא חוקי לירוק בפומבי בסינגפור
בסינגפור אסור לירוק במקום ציבורי. מי שנתפס יורק עשוי להיקנס ב-2,700 שקלים. אם יתפסו אתכם בפעם השנייה, תוכלו לקבל קנס כפול. בפעם השלישית ובמקרים שלאחר מכן, אתם עשויים לקבל קנס של עד 15,000 שקלים.

21. אסור להתנשק על רציפי רכבת בצרפת
זה לא חוקי להתנשק בתחנות הרכבת בצרפת. החוק המוזר הזה נקבע בשנת 1910 בניסיון למנוע עיכובים יקרים בשירותי הרכבות וצפיפות בתחנות. מאז 1910 ועד היום החוק נאכף הרבה פחות ואנשים לא עומדים בפני עונש רשמי כיום.

  • עוד באותו נושא:
  • חוקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully