וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערות בקליפורניה - "מאסונות הטבע הקטלניים בהיסטוריה המודרנית של המדינה"

עודכן לאחרונה: 17.1.2023 / 11:46

קליפורניה מצפה לעוד סערות השבוע, בזמן שאזורים רבים כבר רשמו מסוף דצמבר כמות גשם של שנה שלמה. הסופות גם הבליטו את הסכנות הרציניות שמציב מזג האוויר הקיצוני למחוסרי הדיור במדינה. "זה מזעזע. יש 7,000 אנשים או יותר שמנסים לשרוד בגשם וברוחות העזות ללא ציוד"

בווידאו: שיטפון בסנטה קרוז בעקבות הסערה בקליפורניה, ארה"ב/רויטרס

שורה של סערות שפקדו את קליפורניה מאז סוף דצמבר וגבו את חייהם של לפחות 19 בני אדם, הן בין "אסונות הטבע הקטלניות ביותר בהיסטוריה המודרנית של המדינה שלנו", אמרה ננסי וורד, מנהלת משרד המושל לשירותי חירום בסוף השבוע.

הסערות לוו ברוחות עזות במיוחד שהפילו עצים וקווי חשמל, גרמו לניתוק החשמל בעשרות אלפי משקי בית והציפו כבישים ונהרות. קהילות שלמות נאלצו להתפנות ואזורים כפריים מצאו את עצמם מבודדים לגמרי מהעולם החיצוני בעקבות סגירת כבישים מהירים בשל מפולות בוץ ושיטפונות.

אזורים שלמים בקליפורניה היו עדים מאז סוף דצמבר לכמות גשם של שנה שלמה, על פי שירות מזג האוויר הלאומי. אך הנזק שנגרם מהרוחות העזות היה הקשה ביותר, אמר מדען האקלים דניאל סוויין. במחוז קלווראס למשל, סופת טורנדו עם רוחות של 90 קמ"ש עקרה אסם שלם ממקומו. "רצף הסערות היה קטלני. עלות הנזק בוודאי תגיע למאות מיליונים אם לא יותר", אמר סוויין. "השיבושים לאנשים, אפילו אלה שהיו בטוחים יחסית - יש אנשים בלי חשמל ובלי גישה לכביש במשך זמן רב".

מפולת בוץ על מסילת רכבת באנגליה. טוויטר, צילום מסך
שיטפונות בקליפורניה/צילום מסך, טוויטר
שיטפונות בקליפורניה. רויטרס
שיטפונות בקליפורניה/רויטרס
שיטפונות בקליפורניה. רויטרס
שיטפונות בקליפורניה/רויטרס
שיטפונות בקליפורניה. רויטרס
שיטפונות בקליפורניה/רויטרס

הסופות הבליטו את הסכנות הרציניות שמציב מזג האוויר הקיצוני למחוסרי הדיור במדינה. "זה מזעזע . יש 7,000 אנשים או יותר שמנסים לשרוד בגשם וברוחות העזות. אין להם ציוד הישרדות, ומה שיש להם עף ברוח בקלות", אמר בוב ארלנבוש, מנכ"ל הקואליציה האזורית לסיום תופעת מחוסרי הבית בסקרמנטו, ל"גרדיאן".

הסופות גרמו לזליגת יותר מ-53 מיליון ליטר של ביוב לנהר ונטורה. עובדים של קאל טראנס עובדים שבועות בפינוי עצים, סלעים ובוץ מהכבישים המהירים לאחר ש-60 כבישים נסגרו בשל הסערות.

הגשם צפוי להימשך השבוע והרשויות מזהירות את תושבי המדינה להישמע להוראות ולא לנסות לנהוג או ללכת בשיטפונות. "זה עוד לא נגמר. אנחנו מצפים שהסערות ימשיכו לפחות עד אמצע השבוע הבא, עם שלושה נרות אטמוספריים נוספים שיפקדו את קליפורניה", אמר המושל גווין ניוסום. "המדינה מוצפת ועוד כמה סנטימטרים של גשם יכולים לגרום להשלכות קטלניות נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully