וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 הרוגים, קהילות מתפנות - וזה לא הסוף: קליפורניה מתכוננת לעוד סערה

עודכן לאחרונה: 10.1.2023 / 11:18

קליפורניה מתמודדת עם שורה של סערות עוצמתיות - והרשויות צופות כי "הגרוע מכל עדיין לפנינו". "בעשרת הימים האחרונים, 12 אנשים איבדו את חייהם בשיטפונות", אמר המושל גווין ניוסום. גם הנסיך הארי ומייגן שגרים במונטסיטו שבנויה למרגלות הר, נמצאים תחת אזהרת פינוי

בווידאו: הסערה בקליפורניה: 12 הרוגים בשיטפונות – וזה עוד לא הסוף/מערכת וואלה!

קליפורניה מתמודדת עם שורה של סערות עוצמתיות, שפוקדות את המדינה עם גשם ורוחות קיצוניים - והרשויות צופות כי "הגרוע מכל עדיין לפנינו". "בעשרת הימים האחרונים, 12 אנשים איבדו את חייהם בשיטפונות", אמר המושל גווין ניוסום אתמול (שני). "השיטפונות האלה הם קטלניים, ונהפכו לקטלניים כוד יותר אפילו מהשריפות בקיץ".

לדברי ניוסום, יותר אנשים איבדו את חייהם בשיטפונות בימים האחרונים מאשר בשריפות בשנתיים האחרונות. בין אלה שנהרגו היה גם בן שנתיים, שעל פי הרשויות איבד את חייו כשעץ גדול נפל על ביתו בצפון קליפורניה.

"שתי סערות עוצמתיות עם גשם ושלג כבדים צפויות לפקוד את קליפורניה בזו אחר זו, ביומיים הבאים, בשילוב ציקלונים מלאי לחות", נמסר מבירות מזג האוויר הלאומי (NWS). הסערה השנייה "צפויה להגיע ביום שלישי עם כמויות כבדות של משקעים, ולנוע דרומה יותר לכיוון דרום קליפורניה", דיווח השירות.

"ההשפעה המצטברת של גשמים עזים בלתי פוסקים היא עוד שיטפונות", השירות הזהיר. גורמים רשמיים גם מזהירים כי לאור השלג, צפויות גם מפולות, בזמן שהרוחות עזות יפילו עצים ויגרמו להפסקות חשמל. נכון לאתמול, 132 אלף לקוחות נמצאים ללא חשמל בקליפורניה, על פי PowerOutage.Us.

סערה בקליפורניה. רויטרס
עץ שנפל על בית הרג בן שנתיים/רויטרס

אלן דג'נרס צריכה לתפנות

סערה בקליפורניה. רויטרס
שיטפונות בקליפורניה/רויטרס
סערה בקליפורניה. רויטרס
נזקי שיטפונות בקליפורניה/רויטרס
סערה בקליפורניה. רויטרס
נזקי שיטפונות בקליפורניה/רויטרס

הרשויות במחוז סנטה קרוז פירסמו אזהרת פינוי לאזורים מסוימים, ובהם גם מונטסיטו, העיר שבה מתגוררים כעת הנסיך הארי ומייגן. הקהילה בעיר קיבלה הוראה להתפנות אמש, בשל חששות למפולות בוץ שעשויות להרוס את בתי היוקרה. מונטסיטו, קהילה אמידה שכוללת סלבריטאים אמריקנים רבים, כולל אופרה וינפרי וג'ניפר אניסטון, צפויה לרשום 20 ס"מ של גשם ב-24 שעות בלבד. העיר בנויה על מדרון הר, והקרקע שם כבר ספוגה משבועות של גשמים.

רשויות החירום בעיר, המרוחקת 90 דקות מלוס אנג'לס, הורו לכולם לצאת. "עזבו עכשיו! זה מצב שמתפתח במהירות. בבקשה שימו לב להתראות חירום", נכתב באתר מכבי האש.

סערה בקליפורניה. רויטרס
חוטי חשמל נקרעו ונפלו/רויטרס
סערה בקליפורניה. רויטרס
שטחים שלמים מוצפים/רויטרס

על פי מחקר עדכני של אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס, שינוי האקלים "גורם לכך שהאפשרות לגשמים קיצוניים בקליפורניה להתחזק פי שניים. הסערות הנוכחיות "צפויות להמטיר 200%-400% יותר גשם עד סוף המאה".

ניוסום אמר כי הרשויות פועלות "מסביב לשעון", והמליץ לאזרחים להגן על עצמם ככל האפשר. בנוסף למצב חירום בקליפורניה, שעליו הכריז המושל, הוא דרש גם הכרזה נשיאותית דומה. אתמול אישר הבית הלבן כי בקליפורניה שורר מצב חירום. "היו זהירים בשבוע הקרוב. אל תתעסקו עם הגורל", הוסיף ניוסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully