וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על הרפורמה המשפטית של לוין: "מסוכנת ותפגע במדינת ישראל"

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 20:07

ראש הממשלה לשעבר הגיב להודאתו של לוין לפיה שלושת כתבי האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו תרמו להבנה הציבורית כי יש צורך ברפורמה משפטית. "לא מתקנים עיוות היסטורי בעיוות אחר", אמר בנט. "ההצעה עלולה לקרוע את החבל שמחבר את כולנו"

בווידאו: לוין מגיב לחיות/צילום: לע"מ

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט אמר הערב (שני) כי הרפורמה המשפטית שמקדם שר המשפטים יריב לוין מסוכנת ועלולה לפגוע במדינת ישראל. "זה לא סוד שאני סבור שמשך שנות דור מערכת המשפט נטלה לעצמה סמכויות יתר, ובלמה כל ניסיון לתיקון", אמר בנט. "אני מאמין שנדרשים שינויים מסוימים במערכת המשפט ובשנים האחרונות אף קידמנו את חלקם - אבל לא מתקנים עיוות היסטורי בעיוות אחר".

את הדברים אמר בנט בהמשך להודאתו של שר המשפטים יריב לוין לפיה שלושת כתבי האישום העומדים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו תרמו להבנתו כי יש כשלים במערכת המשפט. "ההצעה הנוכחית המלאה, כפי שהיא כרגע, מסוכנת ותפגע ביסודות מדינת ישראל, בכלכלתה ובאזרחיה", טען. "היא עלולה לקרוע את החבל שמחבר את כולנו".

נפתלי בנט בטקס חניכת בית תנועת פנימה, לוד, 14 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
"הרפורמה מסוכנת". בנט/ראובן קסטרו

לוין אמר מוקדם יותר היום כי כתבי האישום נגד נתניהו הם אלו שתרמו להבנת הציבורית כי יש צורך ברפורמה. "נאבקתי שנים על הדרך הזו, שאני מאמין בה ושמעטים היו שותפים לה", הצהיר. "לקח הרבה זמן לשכנע, ואני אגיד את האמת - שלושה כתבי אישום מהסוג הזה באמת תרמו להבנה ציבורית רחבה מאוד שיש כשלים במערכת המשפט שצריך לתקן אותם, ואין ספק שזה תרם מאוד".

לוין המשיך וטען כי ההפגנות נגד הרפורמה לא ירתיעו אותו. "אני נחוש מאוד", הבהיר. "זו זכותו של מי שמתנגד לקיים הפגנות ליד הבית שלי, וזה בסדר, אין לי שום תלונה על העניין הזה. אני רוצה לשמוע את הביקורת, אישית או בוועדה או איפה שתרצו, אבל הניסיונות להפחיד ולצבוע את זה בצבעים שאין להם קשר למציאות - בדרך הזו לא תהיה לכם השפעה על השינוי. אני בטוח שנצא בסוף התהליך עם שינוי יסודי שנדרש שנים, יבוא למדינת ישראל איזון ברשויות השלטון, דמוקרטיה כפי שצריכה להיות, אמון במערכת המשפט ואין לי ספק שנראה את השפעות הרפורמה גם באולם הזה - אנשים יגידו שטוב שעשיתי את מה שעשיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully