וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוין הודה במליאה: "3 כתבי אישום תרמו להבנת הצורך הציבורי ברפורמה"

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 14:18

שר המשפטים אמר כי לקח לו הרבה זמן לשכנע שקיימים כשלים במערכת המשפט והודה כי כתבי האישום נגד ראש הממשלה נתניהו הם אלו שהובילו אותו למסקנה זו. "אני נחוש מאוד וההפגנות לא ירתיעו אותי", טען לוין. "אין לי ספק שבעתיד אנשים יחשבו שטוב עשיתי"

בווידאו: לוין מגיב לחיות/צילום: לע"מ

שר המשפטים יריב לוין הודה היום (שני) במליאת הכנסת כי שלושת כתבי האישום העומדים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו תרמו להבנתו כי יש כשלים במערכת המשפט. "נאבקתי שנים על הדרך הזו, שאני מאמין בה ושמעטים היו שותפים לה", הצהיר. "לקח הרבה זמן לשכנע, ואני אגיד את האמת - שלושה כתבי אישום מהסוג הזה באמת תרמו להבנה ציבורית רחבה מאוד שיש כשלים במערכת המשפט שצריך לתקן אותם, ואין ספק שזה תרם מאוד".

לוין המשיך וטען כי ההפגנות נגד הרפורמה לא ירתיעו אותו. "אני נחוש מאוד", הבהיר. "זו זכותו של מי שמתנגד לקיים הפגנות ליד הבית שלי, וזה בסדר, אין לי שום תלונה על העניין הזה. אני רוצה לשמוע את הביקורת, אישית או בוועדה או איפה שתרצו, אבל הניסיונות להפחיד ולצבוע את זה בצבעים שאין להם קשר למציאות - בדרך הזו לא תהיה לכם השפעה על השינוי. אני בטוח שנצא בסוף התהליך עם שינוי יסודי שנדרש שנים, יבוא למדינת ישראל איזון ברשויות השלטון, דמוקרטיה כפי שצריכה להיות, אמון במערכת המשפט ואין לי ספק שנראה את השפעות הרפורמה גם באולם הזה - אנשים יגידו שטוב שעשיתי את מה שעשיתי".

שר המשפטים יריב לוין בדיון ועדת החוקה, כנסת, 16 בינואר 2023. דני שם טוב, דוברות הכנסת
שר המשפטים יריב לוין בדיון ועדת החוקה, כנסת, 16 בינואר 2023/דוברות הכנסת, דני שם טוב

את הדברים אמר שר המשפטים במהלך דיון על הצעות אי אמון שהגישו סיעות יש עתיד והמחנה הממלכתי בממשלת נתניהו החדשה, ובתגובה לביקורת על כך שהרפורמה מקודמת כעת בניסיון לחלץ את נתניהו שנגדו עומדים שלושה כתבי אישום בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים.

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד ענה לו בתגובה: "אתה לא פטור מהשאלה: למה פתאום עכשיו אחרי 15 שנה שהיית קול בחשכה, ראש הממשלה עם שלושה כתבי אישום חמורים והשר דרעי, עבריין מורשע סדרתי, החליטו להתייצב מאחוריך? הדיון על הפרטים הוא דיון מיותר, אתם רוצים שנדון על הפרטים כדי לתת לגיטימציה. לא נדון בפרטים, למה? התשובה היא שלושה כתבי אישום והתיקים של השר דרעי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully