וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף טוב: הרופא שנטען לשווא כי העניק ממתקים למחבל חזר לעבודתו בהדסה

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 0:36

חודשיים לאחר שהושעה מבית החולים שבו עבד, הוחזר ד"ר אחמד מחאג'נה לעבודתו: "ימשיך להעניק טיפול מסור למטופלים". רופאים רבים הביעו שמחה על ההחלטה, אך הבהירו כי לדעתם היא הגיעה באיחור. גם מנכ"ל הארגון שהתלונן נגדו בירך על חזרתו: "מתנגד לטרור, חלה אי הבנה"

ד"ר אחמד מחאג'נה, רופא בבית חולים הדסה עין כרם שהושעה מתפקידו בטענה שנתן אוכל לאסיר.. ., תמונות גולשים
"רואה בחיי אדם ערך עליון", ד"ר אחמד מחאג'נה/תמונות גולשים, .

ד"ר אחמד מחאג'נה, שהושעה מתפקידו כרופא בבית החולים הדסה לאחר שנטען לשווא כי נתן ממתקים למחבל, שב היום (ראשון) לעבודתו לאחר יותר מחודשיים של מאבק.

בית החולים הדסה מסר כי בחודש אוקטובר האחרון הובאו בפני ההנהלה הטענות בנוגע לד"ר מחאג'נה, שלטענתה "חייבו בדיקה ובירור מעמיקים". עוד נמסר כי בית החולים נקט הליך בירור, ובסופו הסכימו הצדדים לפנות להליך גישור בפני השופטת בדימוס הילה גרסטל.

הודעות של קולגות של ד"ר אחמד מחאג'נה, רופא בבית חולים הדסה עין כרם שהושעה מתפקידו בטענה שנתן אוכל לאסיר.. ., תמונות גולשים
האשמות השווא שהוטחו ברופא/תמונות גולשים, .

בסיומו של הליך הגישור הסכימו הצדדים כי ההתבטאויות שיוחסו לד"ר מחאג'נה בנוגע לתמיכה במחבל שטופל בבית החולים לא נאמרו על ידו. אולם, בית החולים הבהיר כי התנהלותו של הרופא כלפי השוטר, בכך שסירב להראות תעודת זהות כשנדרש ממנו להזדהות, אינה מקובלת. כמו כן, הסכימו הצדדים כי ביום המדובר נערך אירוע שכלל כיבוד ושתייה, ומשנותר כיבוד הוא חולק גם לשאר הגורמים הנוספים במחלקה, הכוללים גם את המטופלים ובהם האסיר.

ד"ר מחאג'נה הבהיר כי "כרופא אני רואה בחיי אדם ערך עליון ומגנה כל פעילות אלימה וכל פגיעה בכל אדם באשר הוא, כולל פעילות טרור". הוא ועורך הדין עופר דורון שייצג אותו בהליכים מול בית החולים מנועים מלהגיב להסכם מעבר לנאמר בהודעת בית החולים.

בית החולים הדסה הצהיר כי "מחאג'נה נחשב כרופא מקצועי, בעל יחסי אנוש טובים. ד"ר מחאג'נה ישוב לאלתר לעבודתו כחלק מצוות הדסה וימשיך להעניק טיפול מסור למטופלים כולם. כל המעורבים יודעים שהעבודה הטיפולית אינה רק מקצוע, אלא שליחות מורכבת ועדינה, שמעטים זוכים לה, ומחויבים לעשות ככל יכולתם שזכות זאת תישאר א-פוליטית, תוך כדי הקפדה יתרה על תנאי בסיסי והכרחי זה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ד"ר אחמד מחאג'נה, רופא בבית החולים הדסה עין כרם, שהושעה מתפקידו בטענה שנתן ממתקים למחבל פלסטיני שאושפז בבית החולים.. תג מאיר, אתר רשמי
"שמחים שההנהלה התעשתה"/אתר רשמי, תג מאיר

הדס זיו, סמנכ"לית אתיקה בעמותת רופאים לזכויות אדם, מסרה בתגובה: "אנו שמחים על כך שסוף סוף אחרי חופשה כפויה של יותר מחודשיים, התעשתה הנהלת הדסה והחזירה את ד"ר מחאג'נה לעבודתו. חבל שבית החולים לא התעשת מוקדם יותר ולא נענה לפניות של רבים מתוך בית החולים ומחוצה לו. בהתנהלותה זו פגעה הנהלת הדסה בד"ר מחאג'נה, בצוות בית החולים בכלל, ובצוותו הפלסטיני בפרט. את האמון הזה יהיה קשה עתה לבנות מחדש".

"הסיפור של ד"ר מחאג'נה הוא לא רק סיפורו האישי שלו, הוא סיפורה של מערכת בריאות נגועה קשות בגזענות", הוסיפה זיו, "די בזהותו של רופא כפלסטיני כדי לשלול ממנו את תמיכתה. נקודת האור היחידה בפרשה היא גילויי התמיכה המרגשים שהופגנו מצוותי רפואה רבים מכל הארץ. הלוואי ורבים יותר יפיקו מכך את הלקחים הנדרשים, ויצאו למאבק למיגור נגע הגזענות במערכת הבריאות ובחברה הישראלית בכלל".

שי גליק מנכ"ל "בצלמו", הארגון שהתלונן נגד הרופא, מסר: "אני מברך על חזרתו לעבוד של ד"ר מחאג'נה. דוקטור מחאג'נה מתנגד באופן נחרץ לטרור ואלימות, וחלה אי הבנה באירוע שקרה. כפי שסיכמתי איתו בימים הקרובים הוא אף יעלה פוסט ברשת החברתית פייסבוק בו יקרא לכל עוקביו ללכת תמיד בדרכי שלום ולהתנגד לכל אלימות וטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully