וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרבות וצל"שים ועד וולט דיסני: הרמטכ"ל היוצא כוכבי פרסם את ספרו

עודכן לאחרונה: 15.1.2023 / 19:27

פחות מיממה לפני החלפתו, יצא לאור ספר הביכורים של הרמטכ"ל אביב כוכבי. הספר, "אחריך - מנהיגות יוצרת משמעות", מורכב מאסופת כתבים שהעלה על הכתב לאורך שירותו: סיפורי גבורה בקרבות, השגיאות שביצע כראש אגף המודיעין - ואיך גידל את בנותיו עם אשתו, יעל

בווידאו: אמיר בוחבוט בראיון סיכום כהונה עם הרמטכ"ל אביב כוכבי/ניב אהרונסון, ראובן קסטרו, אבי רוקח

הספר "אחריך - מנהיגות יוצרת משמעות" מאת הרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי יצא היום (ראשון) לאור והוצג באתר ההוצאה הצבאית "מערכות", פחות מיממה לפני החלפתו על ידי הרצי הלוי. הספר הוא אסופה של כתבים ואוגדני מפקד שכתב כוכבי לאורך שירותו הצבאי.

כוכבי כתב בהקדמה האישית, כי אחת הסיבות לכתיבת הספר היא "התחושה שהלכה והתחזקה אצלי, שהיכולת שלי להעביר את ידיעותיי ואת ניסיוני בנושא לרבים מכם היא מוגבלת, ושהנושא הכה חשוב ומרכזי הזה מצריך זמן רב יותר מזה שמוקצה ל'שיחת מפקד'. המסקנה הייתה אחת: עליי להתיישב ולכתוב עבורכם את הבנותיי ולהציע לכם את ניסיוני. קיבלתי מצה"ל הרבה, חובתי לתת", כתב הרמטכ"ל היוצא. הפרקים שכתב בעצמו, כוללים נושאים כמו העצמת הפרט; פתיחות לביקורת; חניכה; גיבוי; כבוד עצמי; מחויבות כלפי המפקד; משמעת ויוזמה וגאוות יחידה.

כריכת ספרו של הרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי, אחריך!. הוצאת מערכות, אתר רשמי
כריכת הספר "אחריך"/אתר רשמי, הוצאת מערכות

את הפרק הראשון הרמטכ"ל היוצא פותח בסיפור הקרב בתל פאחר ברמת הגולן, במלחמת ששת הימים. מספרים כי במהלך הקרב, לוחמים שכבו על גדרות התיל במוצב של צבא סוריה, כדי שחבריהם יעברו על גבם. הוא כתב כי דוגמה אישית היא "מנגנון הלמידה טוב ביותר והאמצעי היעיל ביותר להטמעת התרבות הרצויה", וסיפר כי בתום מבצע עמוד ענן, שאירע במהלך כהונתו כראש אגף המודיעין, כתב תת-פרק בתחקיר הרשמי שכותרתו 'שגיאות ראש אמ"ן', בו פירט "את חמש השגיאות המרכזיות שעשיתי תוך לקיחת אחריות וסימונן לשיפור בעתיד. היה לי חשוב לשתף את השגיאות הללו בתפוצה רחבה באמ"ן, גם בשם הדוגמה האישית", כך כתב.

עוד סיפר כוכבי שכמח"ט הצנחנים נקבע נוהל חדש לקליטת קצינים חדשים שהגיעו מבה"ד 1, וכלל ראיון עם מג"ד, טקס חטיבתי במעמד המג"דים והמ"פים, חתימה אישית על "אמנת הקצין", ארוחה חגיגית, ומסר: "אתם חשובים, אתם משמעותיים, ויש לנו ציפיות רבות מכם". תחת הכותרת "למות בשביל כולם", כתב כוכבי על גדוד 51 במלחמת לבנון השנייה, הצל"ש שהוענק ל-17 מהלוחמים והמפקדים ובהם עיטור העוז לסמג"ד רס"ן רועי קליין.

הרמטכ"ל אביב כוכבי, צאלים, 15 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
הוציא את ספר ביכוריו. כוכבי/ראובן קסטרו

תחת הכותרת "עצות מהבית", הזכיר את רעייתו יעל. "פעם, באחת משיחותיי עם אשתי, ניסחנו לעצמנו את העיקרון המרכזי על פיו נחנך את בנותינו", כתב הרמטכ"ל. "ההגדרה שקבענו הייתה פשוטה אך לשיטתנו עמוקה: לטעת אצל הבנות תחושת ביטחון עצמי ומסוגלות". בספרו כוכבי מספר את סיפוריהם של אלה ש"לא ויתרו": אופרה וינפרי, שפוטרה בראשית דרכה מהטלוויזיה בטענה שהיא לא מתאימה להיות על המסך; וולט דיסני, סטיבן שפילברג, תומס אדיסון, צ'רלי צ'פלין ועוד.

הספר הופץ לקהל הרחב באתר "מערכות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully