וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 חיילים נתקעו עם טנדר בעיצומו של שיטפון - המפקד נענש על תנאי

עודכן לאחרונה: 15.1.2023 / 19:19

החמישה נחלצו עצמאית מהטנדר ששקע בנחל באזור אילת, תוך קבלת עזרה מאזרחים ששהו במקום. הם עלו על גג הרכב וממנו קפצו אל היבשה. שניים טופלו בחשד להיפותרמיה. מפקד האוגדה תחקר את האירוע, ולאחר מכן מפקד הכוח נשפט אצל מפקד החטיבה - ונענש במחבוש על תנאי בלבד

בווידאו: כוח הנדסי של צה"ל נסחף בנחל במרחב יטבת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חמישה חיילים תועדו כשהטנדר בו נסעו נתקעה בשיטפון אדיר בנגב. החמישה נאלצו להיחלץ עצמאית, עלו על גג הרכב וממנו קפצו אל היבשה. מפקד הכוח נשפט אצל מפקד החטיבה, ונענש במחבוש על תנאי בלבד.

בתיעוד שהגיע לידי וואלה, הרכב של החיילים נראה שקוע עד מחציתו בזרימת הנחל. נראה כי החיילים קיבלו עזרה מאזרחים במקום, וניסו להיחלץ באמצעות חבל שנזרק אליהם מאחד מעוברי האורח. "תקפצו, שלא תהיו תקועים שם", צעק אחד האנשים בסרטון.

מהתחקיר שנערך באוגדה עלה כי חיילי ההנדסה יצאו לעבודות הנדסה במרחב יטבתה בערבה סמוך לשעה 06:00 בבוקר. בסביבות השעה 11:00 החלה זרימה בנחל, דרומית לעבודות ההנדסיות בשטח. בשעה 12:00 יצא הכוח מחוץ לשטח. כעבור עשר דקות, אחרי שהחיילים ראו שהם לא מוצאים תוואי שטח שמאפשר יציאה מהשטח, הם ניסו לעבור את הנחל חרף המים כי הנקודה נראתה להם עבירה, אך הטנדר שקע והתמלא במים.

החיילים נעמדו על הארגז האחורי. אזרחים שהיו באיזור חילצו את החיילים לאזור בטוח. הרכב המשיך להידרדר ונתקע בתוך הנחל. בתום החילוץ פונו שני חיילים ומנהל עבודה לבית החולים יוספטל עם חשד להיפותרמיה.

כוח הנדסי של צה"ל נסחף בנחל במרחב יטבתה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
נתקעו בשיטפון. תיעוד החיילים בנחל/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מדובר צה"ל נמסר כי האירוע קרה לפני כשלושה שבועות. "במהלך עבודות הנדסיות במרחב יטבתה בחטיבת יואב, נכנס כוח הנדסי רכוב לזרימת נחל. הכוח חולץ ללא נפגעים. מפקד האוגדה תחקר את האירוע, ולאחריו נשפט לדין משמעתי מפקד כוח ההנדסה אצל מפקד חטיבת יואב".

גורם צבאי הדגיש כי החיילים נסעו לעבוד באזור הנחל - ולא ברור מדוע אישרו את המשימה באזור הנחלים, אותם פוקדים שיטפונות מדי שנה. "אין מצב שהם דיברו עם קצין הבטיחות האוגדתי והוא אישר להם את המשימה כשכולם יודעים מה מזג האוויר באזור. מי שילח אותם למשימת הנדסה ביום כזה לאזור הנחל בשטח?", תהה הגורם.

הגורם תקף, "העונש קל מדי ולא מרתיע. לא רוצה להרחיב על הנזק החמור שנעשה לטנדר, שנכנסו לו מים לכל מערכות החשמל. בסוף האירוע שני חיילים טופלו עם חשד להיפותרמיה, הטנדר נתקע בערוץ הנחל, והאירוע הסתיים בנס. אם החיילים היו מתעקשים להישאר בטנדר התוצאות היו קשות".

בינואר 2019, נהרג לוחם הצנחנים אביתר יוספי באימון בנחל חילזון. אחד החיילים חצה את הנחל, ואחריו ניסה לעשות זאת גם סמל אביתר יוספי, אך הוא החליק. החייל השליך לעבר חברו את החבל האישי, אך יוספי לא הצליח לאחוז בו, ונסחף בזרם הנחל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully