וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גניבת התחמושת בבסיס בדרום: מפקד גבעתי קיבל התראה, קצין האבטחה הודח

עודכן לאחרונה: 12.1.2023 / 18:45

לאחר פרסום ממצאי תחקיר האירוע, שבו נגנבו 30 אלף קליעים מבסיס שדה תימן שבדרום, הוחלט בין היתר ששני קצינים יישלחו לכלא צבאי. "הגנת המחנות והנכסים מהווה משימה ראשונה במעלה בתפקוד צה"ל"

בווידאו: גניבת מחסני התחמושת מחטיבת גבעתי באזור שדה תימן/אמיר בוחבוט

צה"ל פרסם היום (חמישי) את ממצאי תחקיר גניבת התחמושת מבסיס "שדה תימן". במסגרת התחקיר, הוחלט על כמה צעדים משמעתיים נגד חיילים וקצינים שהיו מעורבים ישירות במקרה, וכן נגד חלק מהשרשרת הפיקודית. מח"ט גבעתי, אל"מ אליעד מואטי, הועמד לדין משמעתי בפני מפקד פיקוד הדרום בעקבות אחריותו הכוללת למתרחש בחטיבה ונידון להתראה.

קצין האבטחה של הבסיס, קצין בדרגת סגן, הודח מתפקידו לאחר שלטענת הצבא "נכשל במימוש אחריותו". מפקד המכלול, קצין בדרגת רב סרן, ומפקד מחלקת המשמר ביום המקרה, קצין בדרגת סגן, נידונו בהתאמה לחמישה ו-18 ימי מחבוש.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, אמר כי "הגנת מחנות צה"ל ונכסיו מהווה משימה ראשונה במעלה בתפקוד צה"ל. מדובר באירוע שתוחקר לעומק וחובת ההוכחה בהמשך חלה על כולנו". הרמטכ"ל אביב כוכבי, קיבל את ממצאי הוועדה.

מחנה שדה תימן 23 באוקטובר 2022. אמיר בוחבוט
מחנה שדה תימן/אמיר בוחבוט

לפני כשלושה חודשים התגלתה גניבת 30 אלף הכדורים מהמחנה לאחר שחיילים בבסיס גילו קרע בגדר. בהתאם לנוהל ועל מנת לשלול חשד לחדירת מחבלים - הוקפצו למקום גששים מאוגדת עזה וכוח כוננות שסרקו ברחבי המחנה.

במהלך הסריקות הבחינו הכוחות בבונקר בבסיס - שחלונות האוורור שלו, העשויים ברזל, נעקרו ממקומם. בספירה שנערכה על ידי בעלי מקצוע התברר כי נגנבו כ-30 אלף כדורים וההערכה היא שכמה בני אדם היו אחראים לגניבה והעמיסו את הארגזים הרבים.

"הגנבים פעלו כמו במבצע צבאי", אמר אז גורם בצה"ל. "הם למדו את פעולות האבטחה של המחנה - שהיא לא כל כך מורכבת. יש סיורים רכובים סביב הגדר כל כמה שעות. מה שמדאיג הוא היכולת שלהם לחדור פנימה, לאתר בדיוק את הבונקר, לעקור את החלונות בלי שאף אחד ישמע ולחדור פנימה ללא הפרעה. גם להעמיס את התחמושת לוקח זמן. אם הייתה הרתעה זה לא היה קורה - האזור הזה מורכב להגנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully