וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ייחסה לחשוד ברצח ליאורה חיות חשד לאונס - בלי להציג ראיות: "התמונה לא ברורה"

עודכן לאחרונה: 15.1.2023 / 18:09

נציג המשטרה בדיון בבימ"ש השלום לא הציג בפני השופטת את הראיות שמחזקות את החשד, לפיו העצור אנס את האמנית לפני שרצח אותה בביתה ב-2015. "לא יכול להיות שפתאום תופיע עבירת אונס על סמך ספקולציה", תקף עו"ד החשוד. השופטת שחררה את החשוד למעצר בית, אך המשטרה ערערה

בווידאו: שוטר מג"ב אפיק טויבי, הנאשם ברצח שותפו לחדר נעים מאדי/צילום: יואב איתיאל

לחשוד ברצח ליאורה חיות ב-2015 מיוחס גם החשד שאנס אותה לפני שרצח אותה והצית את ביתה - כך עלה היום (ראשון) בדיון הארכת מעצר החשוד, שנערך בבית משפט השלום בתל אביב. עם זאת, המשטרה לא הציגה בפני השופטת את הראיה שמחזקת את החשד.

סנגורו של החשוד, עו"ד ניר אלפסי, טען שדוח נתיחת גופתה של חיות "לא מאשש שהיה אונס". נציג המשטרה השיב כי "אי אפשר לשלול את החשד לפי דוח הנתיחה", והוסיף כי במשטרה "מסתמכים על ממצאים של הדוח הפתולוגי, כולל ממצאים נוספים". עם זאת, כשהשופטת ביקשה מנציג המשטרה שיפנה אליה את הדוח הרלוונטי, שמראה אינדיקציה לעבירת המין - הוא לא מצא אותו. נציג המשטרה גם לא ידע לענות לשאלת השופטת, האם גם נגד העצורים הקודמים בתיק, שלא הוגש נגדם כתב אישום, יוחס חשד לאונס.

האדריכלית ליאורה חיות. באדיבות המשפחה
"יש מורכבות של חלוף הזמן". ליאורה חיות/באדיבות המשפחה

עוד עלה בדיון, כי הראיה המרכזית שהובילה למעצרו של החשוד עדיין לא הוטחה נגדו. "האירוע התרחש לפני שמונה שנים, יש מורכבות של חלוף הזמן", הסביר נציג המשטרה בדיון, וביקש "להמשיך לנהל את החקירה בתנאי מעצר". הוא טען כי החשוד שותק בחקירתו. "ניתנה אפשרות לחשוד לתת גרסה אך הוא שותק בחקירה, המסוכנות ברורה לחלוטין", הוסיף.

עו"ד אלפסי שמייצג את החשוד תקף, "יש משמעות לאופן שבו היחידה החוקרת ניצלה את הזמן שחלף. המשטרה הייתה אמורה לקדם את עוצמתו של החשד. (נציג המשטרה) אמר שהחשד התחזק בגלל התנהגות החשוד, אך השתיקה של החשוד לא יכולה להוות נתון שמחזק חשד. לא יכול להיות שפתאום היום תופיע עבירת אונס על סמך ספקולציה. התמונה לא ברורה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דירה השרופה של האדריכלית ליאורה חיות. באדיבות המשפחה
"המסוכנות ברורה לחלוטין". דירתה השרופה של חיות/באדיבות המשפחה

בתום הדיון, השופטת ציינה שלא הציגו בפניה חומרי חקירה שמחזקים את החשד לאונס. "יש לנקוט זהירות בטרם לבקש בקשה לעבירה שכזו", הזהירה. היא הורתה לשלוח אותו למעצר בית עד 19 בינואר, אך לבקשת המשטרה הוטל עיכוב ביצוע על ההחלטה והדיון יעבור לבית המשפט המחוזי.

עורכי הדין ניר אלפסי ומוחמד חאג', שמייצגים מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד מסרו, "אנו מברכים על החלטת בית המשפט להורות על שחרור מרשנו. בית המשפט בחן לעומק תיק חקירה עב כרס, ומצא, בסופו של דבר, שהחשד כלפי מרשנו אינו בעוצמה שמצדיקה את מעצרו, על אף שמדובר בתיק רצח. אנו מקווים שהשחרור יאושר גם בבית המשפט המחוזי".

חיות בת ה-42 התגוררה בדירת סטודיו בשכונת פלורנטין, והייתה אמנית שהעבירה סדנאות פיסול ויצירה. בשנת 2015 נמצאה חיות בדירתה השרופה, ובמשך זמן רב לא היה ברוב אם היה מדובר בתאונה או הצתה מכוונת. בשבוע שעבר נעצר חשוד ברצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully