וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטענות נמשכות: "בסעיף האחרון של החוזה היה כתוב ששרה מאשרת מינוי בכירים"

עודכן לאחרונה: 15.1.2023 / 15:01

בדיון בתביעת הדיבה שהגיש מקורב של רה"מ, טען הנתבע כי הוצג לו חוזה בן 15 עמודים שעליו חתומים הזוג נתניהו. לדבריו, חלק מהסעיפים חייבו את רה"מ לטוס עם רעייתו ואחרים הכריחו אותו לקבל את חוות דעתה בנוגע למינוי ראש המוסד, ראש השב"כ והרמטכ"ל

בנימין נתניהו שרה נתניהו/אינסטגרם

הדיון בתביעת הדיבה בין מנכ"ל מכון הייצוא לשעבר דוד ארצי למקורבו של נתניהו, דוד שמרון, נמשך גם היום (ראשון) בבית המשפט השלום ברמלה. בדיון חזר ארצי על הטענה שבגינה הגיש נגדו שמרון את תביעת הדיבה, ולפיה שמרון הציג לו "חוזה סודי" בין בני הזוג נתניהו שבמסגרתו ראש הממשלה בנימין נתניהו מחויב לערב את רעייתו, שרה, במינוי בכירים ולא לנסוע ללילה בלעדיה.

"היו 15 עמודים ובנימין ושרה נתניהו היו חתומים עליו", העיד ארצי בשבועה. "הסעיפים היו בעיקר טכניים - הוא לא טס בלעדיה אם יש לילה, היא יכולה לקחת מזוודות, היא בוחרת את המלון ומשתתפת בפגישות. אם אין ספר במלון, היא יכולה להטיס ספר. בסעיף האחרון היה כתוב שהיא מאשרת מינויים של ראש השב"כ, הרמטכ"ל וראש המוסד. היה שם סעיף שמינויים בכירים יובאו לאישורה או לחוות דעתה. הסעיף הזה הקפיץ אותי לשמיים".

בנימין נתניהו, שרה נתניהו, השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ניב אהרונסון
מעורבת במינויי בכירים? בנימין ושרה נתניהו/ניב אהרונסון

כשארצי נשאל בדיון מדוע פתאום החליט לספר על החוזה, הוא השיב: "לא הייתה לי שום מוטיבציה, הייתי טרוד בניהול קבוצה של 3,500 עובדים. ב-2019 נפגשתי עם דן רביב לקפה וסיפרתי לו על ההסכם. הוא אמר לי שיש לי בידיים פצצה שעם ישראל צריך להכיר מקרוב. רביב לקח את המושכות, הוקלטתי פעמיים באולפן וזהו. בהמשך עשיתי פוליגרף כמה פעמים ויצאתי דובר אמת. הצעתי גם לשמרון ללכת לפוליגרף".

בשבוע שעבר העיד במשפט יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, וגם אמר כי שרה נתניהו הייתה מעורבת במינויים של ראש הממשלה, כולל בזה של הרמטכ"ל אביב כוכבי. "לפני מינוי של שגריר באו"ם שוחחתי עם נתניהו ואמרתי לו על הכוונה, הוא אמר בסדר", העיד ליברמן. "ביקשתי ממזכיר הממשלה, לקבל אישור פורמלי והוא אמר שנתניהו מתנגד, שהוא מבקש להוריד את זה מסדר היום".

עוד בוואלה!

חייל נהרג מהתפוצצות רימון בבסיס צה"ל, 3 נוספים נפצעו

לכתבה המלאה
דוד ארצי. יוסי אלוני, מעריב, אתר רשמי
"הסעיף האחרון הקפיץ אותי לשמיים". דוד ארצי/אתר רשמי, יוסי אלוני, מעריב

ליברמן נשאל על מעורבותה של שרה נתניהו בנושא כשפרקליטתו של ארצי, עו"ד ליעד ורצהיזר, שאלה: "ניר חפץ סיפר על האירוע ואמר שלאחר האירוע הוא ישב איתך ואמר שאתה מכיר את התופעה ששרה שמה וטו על מינויים". על כך ליברמן השיב כי "אני לא זוכר את כל הפרטים רוח הדברים היא נכונה. לא שמעתי ממנה במקרה הזה לשלול את זה אי אפשר. באופן כללי האם שרה נתניהו הייתה פעילה ומתערבת במינויים? אכן כן. היינו מקבלים טלפונים ישירים להזיז איזה מזכירה בפריימריז בליכוד שהיא לא אהבה. הייתה מנהלת לשכה אגדית שהיא אמרה 'אני לא רוצה לראות אותה שם'. האם הייתה התערבות פעילה של שרה נתניהו במינויים? כן, רבתי".

ליברמן המשיך: "נתניהו היה מקשיב לה מאוד. הכרתי אותו טוב. כשהייתי שומע אותו צורח בטלפון, הייתי יודע ששרה לידו. לפי הטונים. אחר כך הייתי פוגש אותו ורואה שהנושא בכלל לא חשוב. ברור שנתניהו שיתף אותה בכל הדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully