וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מות החייל - קצינים מזהירים: חיילים אוספים תחמושת מהשטח בגלל שהצבא לא מספק להם

עודכן לאחרונה: 15.1.2023 / 19:52

קצינים מחטיבות חי"ר הסבירו כי בשל כמות מצומצמת שניתנת ללוחמים, קיימת תופעה של איסוף תחמושת בסיום האימון, כדי לשמור אותה לתרגיל הבא. "לא תמיד חיילים מבינים שהם אוספים נפלים, או אמצעי לחימה שיש בהם אבק שריפה. הלוחמים רוצים להתמקצע"

בווידאו: כוחות צה"ל ומג״ב הרסו את בתי שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד ,הכפר רומאנה, 8 באוגוסט 2022/דובר צה"ל

בצל מות הלוחם דניס זינובייב בחטיבת כפיר מפיצוץ נפל של מטול בחדר של לוחמים, קצינים מחטיבות החי"ר סיפרו הבוקר (ראשון) כי התריעו כבר בעבר, וללא קשר למקרה המוות, מפני תופעה של איסוף תחמושת מהשטח. לדברי הקצינים, לוחמים במסלול (בין שלב הטירונות לסיום ההכשרה) אוספים תחמושת ישנה מתוך הקפדה על מספר מצומצם ומבוקר של תחמושת שניתנת לחיילים בעלי האחריות על פק"ל המטול.

אחד הקצינים סיפר, "מבלי להתייחס לאירוע בכפיר, באופן כללי, ללוחמים בהכשרה יש מוטיבציה לירות במטול. נגיד ובתרגיל פלוגתי מאפשרים לו לירות שלושה רימונים אבל הוא רוצה להתמקצע. אם הוא מצא רימון? הוא שומר לתרגיל הבא".

הקצין התייחס גם לפיצוץ של הנפל בתיק של החייל שנהרג, ואמר שמדובר במקרה חריג. "חומר הנפץ בתוך התחמושת נקרא חומר נפץ אדיש - גם אם תירה כדור על הרימון הזה הוא לא אמור להתפוצץ", הסביר. "עכשיו צריך להבין מה קרה לפני הפיצוץ, ולמי שייך הרימון הזה. יש לו מספר סידורי - יוכלו לדעת מי ניפק אותו למי ואיזה מסלול הוא עשה כדי להגיע לחדר המגורים של הלוחמים".

רב-טוראי דניס זינובייב ז"ל שנהרג כתוצאה מהתפוצצות תחמושת. 14 בינואר 2023. דובר צה"ל
דניס זינובייב, הלוחם שנהרג ‏הלילה/דובר צה"ל

אחרי המקרה קיבלו מפקדי בסיסי האימונים החטיבתיים של זרוע היבשה הנחיות לקיים הסברות מיידיות לחיילים ולמפקדים בנוגע לאיסוף תחמושת. אחד הקצינים טען כי לא תמיד חיילים מבינים שהם אוספים נפלים, או אמצעי לחימה שיש בהם אבק שריפה. גורמי צבא העריכו כי בקרוב תצא פקודה בהנחיית מפקד זרוע היבשה, האלוף תמיר ידעי, בנוגע לעוצר אימונים ביבשה עד להעברת החידוד לחיילים, וכתנאי להחזרת האימונים בשבוע הבא.

הלילה נהרג החייל דניס זינובייב בבסיס האימונים של חטיבת כפיר בבקעת הירדן, כתוצאה מפיצוץ של פצצת מטול בחדרו. חייל נוסף נפצע קשה, ושני חיילים נוספים נפצעו באורח קל, בעוד היו שבעה חיילים בחדר בסך הכול. האירוע התרחש במחנה פקעות המשויך לחטיבת כפיר. מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי הלוחם ככל הנראה מצא את הפצצה שהייתה תקולה באחד האימונים, ולקח אותה לחדרו בניגוד להוראות הביטחון. עוד עולה מהחקירה כי הפצצה הופעלה ממכה שקיבלה, שכן התרמיל נמצא, אך הוא לא היה נקור.

החיילים שהיו בחדר סיפרו בחקירה הראשונית כי לא ראו את דניס משחק בתחמושת או מחזיק אותו בידו. לדבריהם, הפיצוץ התרחש מתחת למיטתו של ההרוג, כשפצצת המטול ככל הנראה אוחסנה בתיקו. לא ברור כמה זמן הוא החזיק את התחמושת התקולה, אך על פי הערכות בצבא, הוא לא מצא אותה לפני שבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully