וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' תוקף את דברי הרמטכ"ל: פועל בפופוליזם כהכנה לכניסתו לפוליטיקה

עודכן לאחרונה: 13.1.2023 / 11:04

את הדברים אמר יו"ר הציונות הדתית בתגובה לביקורת של הרמטכ"ל על ההחלטה להוציא את המינהל האזרחי מתחום האחריות של צה"ל. "התבלבל ושכח שישראל היא מדינה שיש לה צבא ולא צבא שיש לו מדינה". גנץ גינה את דבריו: "סמוטריץ' ונתניהו אתם התבלבלתם, חובתו של הרמטכ"ל להתריע"

בווידאו: אמיר בוחבוט בראיון סיכום כהונה עם הרמטכ"ל אביב כוכבי/ניב אהרונסון, ראובן קסטרו, אבי רוקח

יו"ר הציונות הדתית ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב הבוקר (שישי) לדבריו של הרמטכ"ל אביב כוכבי, שביקר את ההחלטה להוציא את המינהל האזרחי מידי צה"ל, וטען כי כוכבי פועל "בפופוליזם כהכנה לכניסתו למגרש הפוליטי". בריאיון לוואלה! אמר כוכבי על העברת האחריות על המינהל האזרחי מצה"ל כי "הצגנו את כל המשמעויות, אני מקווה שהמצב יישאר הכי קרוב למצב הנוכחי, כי הוא המצב הנכון".

"אם כוכבי היה מבקש להבין ולא רק לתקוף בפופוליזם כהכנה לכניסתו למגרש הפוליטי הוא היה מדבר איתי ומבין שהמטרה היא לא לפגוע בשרשרת הפיקוד של צה"ל אלא להוציא את המנהל האזרחי מצה"ל ולאזרח אותו. צה"ל יעסוק בביטחון ומערכת אזרחית תנהל את החיים האזרחיים. טוב לאזרחים וטוב לצה"ל", אמר סמוטריץ'.

הוא הוסיף, "ובכלל, כוכבי התבלבל ושכח שישראל היא מדינה שיש לה צבא ולא צבא שיש לו מדינה. האחריות על מתפ"ש והמנהא"ז הועברה אלי בחוק ואני משוכנע שמחליפו ויתר מפקדי צה"ל יפעלו בהתאם לחוק".

בצלאל סמוטריץ' נכנס לתפקיד שר האוצר. רפי בן חקון, לע"מ,
"כוכבי מתבלבל". סמוטריץ'/רפי בן חקון, לע"מ

בעקבות דבריו של סמוטריץ' מסר יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "סמוטריץ ונתניהו אתם התבלבלתם - חובתו המקצועית של הרמטכ"ל להגיד את האמת ולהתריע - גם אם זה לא ערב לאוזניהם של פוליטיקאים.

‏מסע ההפחדה וההשתקה מול בכירי מערכת הביטחון והדרגים המקצועיים יפגע בביטחון, לא פחות מפיצול הסמכויות ההרסני ביהודה ושומרון מטעמים פוליטיים. אני קורא לכלל בכירי המערכת להמשיך ולהשמיע את קולם, באופן ממלכתי ומקצועי. על נתניהו וגלנט לגבות את הרמטכ"ל ולגנות את המתקפה הפוליטית עליו מיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בריאיון לוואלה נשאל כוכבי לדעתו על העברת סמכויות ואחריות של מתאם פעולות הממשלה בשטחים והמינהל האזרחי מחוץ לצבא. על כך ענה: "קודם כול, הצגנו את כל הנימוקים וההשלכות בנושאים השונים, לרבות סוגיית המנהל האזרחי, ומצאתי רמת קשב גבוהה מאוד. לעצם העניין - הפנייה שלי לרה"מ נבעה מהצורך לשקף את ההמלצות של ההחלטות שעשויות להתקבל. הן הרי לא התקבלו. זה לא בלתי לגיטימי לקבל החלטות אחרות, אבל חייבים להבין את ההשלכות שלהן. הצגנו את כל המשמעויות, אני מקווה שהמצב יישאר הכי קרוב למצב הנוכחי, כי הוא המצב הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully