וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הסיכוי שברק יפגע בכם? לא נמוך כמו שאתם חושבים

עודכן לאחרונה: 12.1.2023 / 23:18

בכל חורף יש דיווחים רבים על פגיעות ברק, ומאז קום המדינה מתו 40-30 בני אדם מברק שפגע בהם ישירות. בעקבות מותו של קובי משק מקיבוץ העוגן, הנה הדברים שהכי חשוב לדעת, כדי להימנע מפגיעת ברק

בווידאו: גבר נהרג מפגיעת ברק בקיבוץ בעמק חפר/צילום: דוברות מד"א

קובי משק נהרג היום (חמישי) בעמק חפר מפגיעת ברק. בעקבות המקרה, עולות הרבה שאלות כיצד ניתן להיזהר במהלך סופת ברקים. זאת, על אף הסיכוי הנמוך של כל אחד להיפגע. ברקים נושאים זרם של כ-25 אלף אמפר, ויש את אלה שמגיעים אפילו עד 300 אלף אמפר. לצורך ההשוואה - בשקע ביתי ממוצע יש זרם בעוצמה של 15-10 אמפר.

בישראל ישנם דיווחים רבים על פגיעות ברק בכל חורף, ומאז קום המדינה מתו בין 40-30 בני אדם מברק שפגע בהם ישירות. המשותף כמעט לכל המקרים - הם היו רטובים או ליד מקור מים. אז מה זה אומר על מקלחת או אפילו על שטיפת כלים?

רוב הנפגעים בארץ היו כאמור בקרבה למקור מים או רטובים, ובמגע עם עמוד מתכתי מוליך כלשהו, חכת דיג, גדר או אופניים. אפילו נשיא המדינה, שמעון פרס, היה במטוס שנפגע מברק במהלך טיסה בסופת גשמים ממילאנו לארץ בשנת 2011. למרבה המזל לא היו נפגעים, אבל ככלל במטוסים המשוכללים בהם טסים נוסעים כיום אין סכנה ממש בפגיעת ברק תודות למכשור דוחה ברקים על המטוס.

פגיעת ברק בגוש חלב. מאלד טומה, תמונות גולשים
פגיעת ברק/תמונות גולשים, מאלד טומה

למרות זאת, עדיף להימנע ממקלחות או שטיפת כלים במהלך סופת ברקים. המגע עם המים בזמן מגע עם הצנרת שלעיתים מתכתית עלול להיות מסוכן. היות וברק מולך בצנרת, יש להימנע במהלך סופה ממקלחת, אמבטיה, שטיפת כלים או שטיפת ידיים כדי להפחית את הסיכון לפגיעה.

פגיעת ברק מסוכנת מהרבה סיבות, והיא עלולה להתרחש כתוצאה מהולכת החשמל או כתוצאה מעוצמת החום. פגיעה ישירה של ברק היא לרוב קטלנית. ניתן גם להיפגע באופן קהה, פגיעות עור וכוויות. פגיעה מוחית, עינית ופגיעה בשרירים. מעוצמת הפגיעה של הברק חפץ עלול לזוז ממקומו ולפגוע בכם.

חשוב לציין שלא כל פגיעת ברק תגרום למוות. קחו למשל את סיפורו המפורסם של רוי סאליבן מי שקרוי "מוליך הברק האנושי", שהיה שומר יערות בארה"ב במשך 30 שנים ונפגע מברק שבע פעמים מבלי שנהרג. הוא אפילו שבר שיא גינס בקטגוריה המפוקפקת שנותר על כנו למרות שהוא מת כבר לפני 40 שנה.

  • עוד באותו נושא:
  • פגיעת ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully