וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באישור גלנט: סמוטריץ' ייפגש עם הרמטכ"ל הבא ועם מתאם פעולות הממשלה בשטחים

עודכן לאחרונה: 12.1.2023 / 10:14

שר האוצר, המשמש גם שר במשרד הביטחון, יקיים היום פגישות ראשונות עם הרצי הלוי ועם אלוף רסאן עליאן, ברקע החשש בצה"ל מהעברת סמכויות אליו. סמוטריץ' ייפגש גם עם ראש השב"כ

סמוטריץ' מבטיח: "תקום בימים הקרובים ממשלה טובה"/ערוץ הכנסת

השר בצלאל סמוטריץ' ייפגש היום (חמישי) עם הרמטכ"ל הבא הרצי הלוי, עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים ועם ראש השב"כ. הפגישות של סמוטריץ', המשמש בנוסף לתפקידו כשר האוצר גם שר במשרד הביטחון, מתקיימות באישור ובתיאום עם שר הביטחון יואב גלנט.

הפגישה בין סמוטריץ' לבין מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, תתקיים אחרי הביקורת הקשה שספג לאחר שהועברו לו הסמכויות על היחידה שאחראית על ניהול החיים ביהודה ושומרון. לפי ההסכמים הקואליציוניים, סמוטריץ' קיבל מעורבות מלאה במינוי של מתאם פעולות הממשלה בשטחים וראש המנהל האזרחי, מינויים שעליהם יצטרך להחליט יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אך עצם מעורבותו תקנה לו כוח משמעותי מול המתנחלים ואורח חייהם ביהודה ושומרון.

בפגישות בין סמוטריץ' לבין הרמטכ"ל הבא יעלו גם סעיפים בהסכם הקואליציוני של נתניהו עם הציונות הדתית שהעלו חששות והתנגדויות גם מתוך צה"ל. גורמי ביטחון אמרו כי הפגישה מתקיימת "בהתאם לנהלים ובאישור שר הביטחון". בצמרת צה"ל מתנגדים להעברת הסמכויות לידי סמוטריץ'. הצדדים ידונו גם בענייני תוכנית רב שנתית לצה"ל, שכר משרתי הקבע ומודל שירות חדש.

בצלאל סמוטריץ', בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
בצה"ל חוששים מהעברת הסמכויות. סמוטריץ' בכנסת, החודש/ראובן קסטרו

גורמי צבא אמרו כי החשש נובע לא רק משינוי בסטטוס-קוו שנהוג זה שנים בשטחים, אלא גם מהחלשה של גופי הביטחון ויצירת סדר יום חדש בשטחי יהודה ושומרון, שיערער את היציבות הביטחונית הרגישה בין ישראלים לפלסטינים ומול מנגנוני ובכירי הרשות הפלסטינית.

הרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי הביע את עמדתו בנושא בפני נתניהו והמשמעויות של המהלך הוצגו בפניו של גלנט, בנוסף להתנגדות של שר הביטחון לשעבר בני גנץ. כמו כן, נחשף בוואלה! כי מתאם פעולות הממשלה בשטחים הנחה לעצור הריסות מבנים לא חוקיים לישראלים ביהודה ושומרון, בשונה מפלסטינים, עד לאישור מדיניות שנתית ברורה של הממשלה.

מדובר צה"ל נמסר כי "הרמטכ"ל המיועד ייפגש עם שר האוצר כחלק מתהליך הכניסה לתפקיד. הפגישה מתקיימת בהתאם להנחיית שר הביטחון ובהתאם לנהלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully