וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיישרים עם סמוטריץ'? הריסת בתי ישראלים ביו"ש הופסקה - האכיפה נגד פלסטינים נמשכת

עודכן לאחרונה: 5.1.2023 / 17:04

אנשי המתפ"ש הפסיקו עד להודעה חדשה את פעולות האכיפה נגד בנייה לא חוקית של ישראלים בשטחים. גורמים בפיקוד המרכז מזהירים כי מהלכים אלו מייצרת מתיחות ביטחונית מסוכנת שיכולה לדרדר את האזור לעימותים. גורמים במערכת הביטחון: "מאפשרים לדרג המדיני לקבוע את המדיניות"

בווידאו: המינהל האזרחי הרס מבנים במאחזים מעוז אסתר ואעירה שחר/צילום: שלומי הלר

אנשי מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) הפסיקו עד להודעה חדשה את פעולות האכיפה של מבנים לא חוקיים השייכים לישראלים ברחבי יהודה ושומרון - כך נודע היום (רביעי) לוואלה. זאת, בעוד פינוי והרס של מבנים לא חוקיים שייכים לפלסטינים נמשכים כרגיל.

גורמים בפיקוד המרכז מתחו ביקורת על התנהלות אנשי מתפ"ש, שלטענתם מבצעים אכיפה בררנית בין פלסטינים לישראלים ברחבי יהודה ושומרון. אחד הגורמים אמר כי בזמן שאנשי מתפ"ש מחלקים צווים בהתאם לחוק, והורסים מבנים של פלסטינים, מתקיימת בימים האחרונים פעולה הפוכה כלפי ישראלים וההתנהלות מייצרת מתיחות ביטחונית מסוכנת שיכולה לדרדר את האזור לעימותים.

בצלאל סמוטריץ', דיון השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
מתאם פעולות הממשלה בשטחים מתיישר עם מדיניות השר? סמוטריץ'/ראובן קסטרו

מדי שנה מתקיים דיון מקצועי אותו מוביל מתפ"ש בפני הדרג המדיני בנוגע לסדרי עדיפויות של הבנייה הלא חוקית הפלסטינית והישראלית באזור יהודה ושומרון. בהתאם להמלצות מתפ"ש והשיקולים המדיניים האזוריים, נקבעת מדיניות והתמקדות באכיפת פינוי והריסה של הבנייה הלא חוקית על ידי הממשלה. לבסוף, מתאם פעולות הממשלה בשטחים הוא זה שמיישם את המדיניות בשטח.

פיקוד המרכז מקיים דיון מדי חודש בנושא עם אנשי מתפ"ש, ובהתאם למציאות הביטחונית בשטח קובעים לוחות זמנים והיקף כוחות אבטחה לכל פעולת פינוי והריסה. גורמים במערכת הביטחון אמרו היום כי במתפ"ש מתנגדים ל"קביעת עובדות בשטח" לממשלה החדשה, כדי "לאפשר לדרג המדיני הנכנס לקבוע ולהגדיר את המדיניות ביהודה ושומרון".

ממתפ"ש נמסר: "לא מתייחסים לדיונים בפורומים סגורים".

על פי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד למפלגת הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מונה גם לשר במשרד הביטחון, וקיבל את האחריות על המנהל האזרחי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים. לפי הסיכומים, סמוטריץ' כפוף לראש הממשלה בנימין נתניהו ויפעל בתיאום ובסיכום עמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully