וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו הרב שמעון בעדני, בכיר מועצת חכמי התורה של ש"ס

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 16:28

הרב בן ה-94 אושפז בחודש האחרון בבית החולים במצב קשה מאוד, והיום קבעו הרופאים את מותו. בעדני שימש כמנהיגה הרוחני של ש"ס מאז מותו של הרב שלום כהן בחודש אוגוסט. הרב התגורר בבני ברק, ואלפים הגיעו ללוותו בפעם האחרונה, בהם רבנים, פוליטיקאים ואישי ציבור שספדו לו

הרב שמעון בעדני, ממנהיגי ש"ס, הלך הבוקר (רביעי) לעולמו בבית החולים תל-השומר. הרב בן ה-94 חלה לאחרונה בדלקת ריאות לאחר תקופה ארוכה בה סבל ממצב רפואי קשה ובמהלכה גם אושפז מספר פעמים. בחודשים האחרונים, מאז פטירת הרב שלום כהן, מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב בעדני מילא את התפקיד כחבר מועצת חכמי התורה הוותיק ביותר.

הלווייתו של הרב החלה בסביבות 13:00 בבני ברק, עיר מגוריו, ואלפים הגיעו ללוותו בהם רבנים, פוליטיקאים ואישי ציבור שספדו לו. הרב הראשי והראשון לציון יצחק יוסף ספד לו בפתח הלוויה: "כל מהלך חייו היה אכפתיות לאחרים, לעדה הספרדית. כל פעם שהרב עובדיה יוסף כינס את מועצת החכמים, הוא היה מגיע ראשון. הוא רצה תמיד לדאוג לתלמידי התורה. כמה ענווה הייתה לו, מעולם לא היה מבקש לעצמו. הייתה לו מסירות לעם ישראל. הוא ידע לעודד, לחזק ולפרגן".


שמעון בעדני. יעקב כהן, פלאש 90
עמד בראש ישיבת המועצה שנתנה גיבוי לדרעי במו"מ הקואליציוני. הרב בעדני/פלאש 90, יעקב כהן
הלוויית הרב שמעון בעדני בבני ברק. צילום איחוד הצלה, איחוד הצלה
ההלוויה בבני ברק. היום/איחוד הצלה, צילום איחוד הצלה

לפני פטירתו שהו ליד מיטתו בני המשפחה ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי והשר במשרד הרווחה יואב בן צור והם אמרו את פסוקי הוידוי ותהילים, כנהוג לפני פטירתו של אדם.

הרב בעדני נולד בחדרה להורים שעלו מתימן ושכלו שישה מתוך עשרת ילדיהם. עם הקמתה של ש"ס, בשנת 1984, הוא החל לכהן כחבר מועצת החכמים, הסמכות הרוחנית העליונה של המפלגה ובמקביל גם עמד בראש מוסדות לימוד בבני ברק שבהם למדו במהלך השנים אלפי תלמידים חרדים. ב-2014 איבד את אחד מנכדיו, שלום אהרון בעדני, בפיגוע שאירע ליד המטה הארצי בירושלים.

עד לשנים האחרונות אז נחלש, רבים היו מגיעים לביתו כדי להתייעץ עמו בעניינים הלכתיים וציבוריים, והרב גם לא היסס להתבטא בפומבי בסוגיות ציבוריות כמו מצעדי הגאווה ומנהיגותו של יו"ר ש"ס הנוכחי דרעי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הרב שמעון בעדני ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי, ירושלים. מרץ 2016. הגר נצר, עיבוד תמונה
בעדני ודרעי/עיבוד תמונה, הגר נצר

משטרת מחוז תל אביב נערכת בכוחות מתוגברים למסע הלוויה בסמוך לשעה 13:00 בבני ברק. צפויים עומסי תנועה חריגים וחסימת צירים מרכזיים בעיר. חסימות התנועה יחלו בהדרגה החל מהשעה 10:00 בבוקר. מהמשטרה נמסר: "מבקשים מהציבור הרחב שאינו משתתף בלוויה, שלא להגיע לאזור העיר בני ברק ולצירים המובילים אליה עד סיום הלוויה".

ציבור הנהגים מתבקש להימנע מלהגיע לאיזור ולהישמע להוראות השוטרים במקום. עומסי התנועה הכבדים צפויים להשפיע על כלל משתמשי הדרך באזור בני ברק ובצירים המובילים בכל האיזור.

החסימות בכבישים:

  • החל מהשעה 10:00 ייחסם לתנועה רחוב רבי עקיבא מהרב שך עד אהרונוביץ'.
  • החל מהשעה 11:00 ייחסמו הצירים הבאים: אהרונוביץ' מפינת הרב ריינס עד עזרא, עזרא מהרב כהנמן עד חזון איש, נחמיה יסגר לתנועה מעזרא עד חזון איש, חזון איש מרבי עקיבא עד בית העלמין כולל רח' הרב לוין ר"ג ושדרות ירושלים ייסגר לתנועה מתרצה רמת גן ועד חזון איש בני ברק.
הרב יעקב בעדני. יעקב כהן, אתר רשמי
ב-2014 איבד את אחד מנכדיו בפיגוע שאירע ליד המטה הארצי בירושלים. בעדני/אתר רשמי, יעקב כהן

לפני כחודשיים וחצי אושפז הרב במצב קשה בבית החולים, שם שהה במשך כמה שבועות. לאחר מכן שוחרר ואף עמד בראש ישיבת מועצת החכמים שבה קיבל דרעי גיבוי למהלכים הפוליטיים שהוביל במו"מ הקואליציוני.

בחודש אוגוסט נפטר הרב כהן, מנהיגה הרוחני הקודם של ש"ס, בגיל 91. מאז ש"ס נמנעה ממינוי רשמי של יורש אך את ישיבת מועצת חכמי התורה הוביל הרב בעדני וכונה בהודעות מטעם המפלגה כנשיא.

בעדני נקשר בשנים האחרונות לכמה סערות תקשורתיות. לפני כשלוש שנים ביקר הבכיר בהנהגה הרוחנית של ש"ס ביקר אצל הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" בחסידות ברסלב שהורשע בעבירות מין בנשות קהילתו. הביקור עורר זעם, והרב בעדני ספג עליו ביקורת ציבורית קשה. לאחר הביקורת הבהיר הרב כי מדובר בביקור משפחתי בלבד ושלל אפשרות להתייעץ עם ברלנד כדמות רוחנית: "למה שיילכו אליו? הוא גדול הדור? אדמו"ר? מה הוא? הוא כלום", אמר.

שנה קודם לכן התבטא בעדני נגד מצעד הגאווה בתל אביב. בשיחה שהקלטה ממנה הגיעה לוואלה! תהה הרב: "לכלוך כזה ברחוב ולעשות את זה גאווה? בעם ישראל לא היה דבר כזה. זה מאוס".

הרב נשאל על ידי אחד מתלמידיו על קיום המצעד בתל אביב. הוא העלה בפניו את החשש מכך שקבוצת תלמידים שלומדת מדי יום בעיר עלולה להיתקל באירוע בסיום הלימודים ושאל מה יש לעשות. בתשובה הורה הרב לעכב את התלמידים עד לסיום האירוע או לשחררם מבעוד מועד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully