וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מקרי אלימות: 5 שנות מאסר לאם ובתה מהגליל שהורשעו בהתעללות בפעוטות

עודכן לאחרונה: 10.1.2023 / 11:55

סאוסן קסיס מהיישוב פסוטה ובתה שורוק מאעבלין המנהלות את המעון הורשעו בעבירות התעללות - ולצד המאסר הן יידרשו לפצות כספית את המשפחות. הפרשה נחשפה על ידי אם לפעוט במעון שהטמינה מכשיר הקלטה בתיק של בנה ושמעה את המטפלת מקללת את הילדים

מתוך: גזר הדין שניתן לגננות המתעללות בפסוטה/יואב איתיאל

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (שלישי) מאסרים ממושכים אבל קלים יחסית על אם ובתה שניהלו מעון יום לפעוטות ביישוב פסוטה שבגליל. זאת לאחר שכבר לפני כשנה הרשיע אותן בעבירות שיוחסו להן בכתב אישום חריג בחומרתו שהוגש נגדן בגין התעללות פיזית ונפשית. השתיים, סאוסן קסיס בת ה-52 מהיישוב, ובתה שורוק קסיס בת ה-26 מאעבלין, הואשמו בעשרות מקרי אלימות כלפי פעוטות. חלק מהאמהות מיררו בבכי כשהשופט ארז פורת הקריא את תיאור המעשים בהן הורשעו השתיים.

בשורה התחתונה, פורת גזר על הבת שורוק ועל האם חמש וחצי שנות מאסר בפועל ועונשי מאסר על תנאי. בנוסף, הן חויבו לפצות את הילדים במאה אלף שקלים. השופט פורת ציין כי המטפלות לא חדלו בעצמן מביצוע המעשים שהופסקו רק בשל נחישותה של אחת האמהות. "לקו בקהות חושים עד שלא ראו את חומרת המעשים".

הפרשה נחשפה במאי 2021 על ידי מרים ג'יריס, אם לפעוט במעון, שהטמינה מכשיר הקלטה בתיק של בנה, ובהקלטות שמעה את המטפלת מקללת את הילדים, ואף מאחלת לבנה למות ומטלטלת אותו. לדבריה, היא גילתה את ההתעללות בעקבות שינוי התנהגותי אצל בנה שמאז האירועים הקשים עובר טיפולים מפרכים הכוללים אשפוזים, הרדמות ואינספור טיפולים וסובל מפוסט טראומה, פגיעה בעין וירידה בשמיעה באוזן שמאל והכל על רקע ההתעללות שעבר.

תיעוד מההתעללות בפעוטות

תיעוד מההתעללות בגן בפסוטה/מצלמות אבטחה

כשנפרקו מצלמות אבטחה, התפרסמו סרטונים קשים ביותר לצפייה המתעדים את ההתעללות בילדים תוך בעיטות בראש מתוך שינה, טלטול, מכות בראש, הטחות, האבסות ועוד. הפרקליטות המחוז באמצעות עו"ד פסקל ביקשה בין 9 ל- 13 שנות מאסר בפועל לשורוק קסיס שהורשעה ב-10 עבירות התעללות ו- 14 תקיפת קטין בידי אחראי ובין 7 ל-10 שנים עבור אמה סאוסן קסיס שהורשעה ב- 7 עבירות התעללות ו- 2 עבירות תקיפה.

גם היום, כמו בדיונים קודמים, כשהגיעו השתיים לדיון בבית המשפט המחוזי בחיפה, הן נתקלו בזעם ומחאה קולנית של הורי הילדים, שליוו את המשפט לכל ארכו וכן הורים ומובילי מטה המאבק מכל הארץ בראשות חן קובריץ כהן, שהגיעו לתמוך במשפחות.

עוד בוואלה!

מנהלות מעון יום בגליל הורשעו בהתעללות ובתקיפת פעוטות

לכתבה המלאה
האם והבת המתעללות מהגן בפסוטה. בתמונה: האם סאוסן קסיס.. יואב איתיאל, אתר רשמי
סאוסן קסיס/אתר רשמי, יואב איתיאל
האם והבת המתעללות מהגן בפסוטה. בתמונה: הבת שורוק קסיס.. יואב איתיאל, אתר רשמי
שורוק קסיס/אתר רשמי, יואב איתיאל

מעון היום "סיג'אר ולאקן" פעל בביתה של האם סאוסן וטופלו בו עשרה פעוטות שהושמו בו באמצעות מחלקת הרווחה בעיר. גילם נע בין כמה חודשים לשלוש שנים. כתב האישום מפרט אירועים שקרו החל מספטמבר 2020 ועד למועד מעצרן של השתיים ב-11 במאי. במשטרת מעונה, שחקרה את הפרשה, חושדים עד היום שאירועים דומים התרחשו גם קודם לכן.

התובע עו"ד בני פסקל שהביא להרשעתן, שכנע את בית המשפט כי השתיים נהגו בשיטתיות להטיל אימה על הפעוטות, להשתמש כלפיהם באלימות פיזית ונפשית, ולנקוט בצעדי משמעת נוקשים. "הנאשמות תקפו והתעללו בפעוטות, חסרי ישע וחסרי אונים, אשר נתונים לחסדיהן ותלויים בהן באופן מוחלט, באלימות קשה ואכזריות", טען התובע פסקל. "מעשיהן של הנאשמות מעידים על קשיות לב, קהות חושים וזלזול מוחלט בחיי אדם ובבריאות הגופנית והנפשית של הפעוטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully