וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לעניינים אסטרטגיים הגיע לוושינגטון וייפגש עם בכירים בבית הלבן

עודכן לאחרונה: 9.1.2023 / 19:59

מדובר בביקור המדיני הראשון של שר ישראלי בארצות הברית מאז השבעת הממשלה החדשה. רון דרמר נחשב לשר המקורב ביותר לנתניהו וצפוי לנהל מטעמו את המגעים עם וושינגטון. הביקור צפוי לעסוק בתיאומים ראשונים בנושא איראן, הסוגיה הפלסטינית ותהליך הנורמליזציה עם העולם הערבי

רה"מ נתניהו על החלטת האו"ם: "החלטה מעוותת ובזויה, לא תחייב את ממשלת ישראל"/מערכת וואלה

השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר הגיע היום (שני) לביקור בוושינגטון וייפגש עם בכירים בבית הלבן ובמשרד החוץ בוושינגטון, כך אמרו לוואלה! פקידים ישראלים בכירים.

רון דרמר, בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
ייפגש עם בכירים. רון דרמר/ראובן קסטרו

למה זה חשוב:

  • זה יהיה הביקור הראשון של שר ישראלי בוושינגטון מאז השבעת הממשלה החדשה. דרמר נחשב לשר המקורב ביותר לנתניהו וצפוי לנהל מטעמו את המגעים עם הבית הלבן.

עוד בוואלה!

הקבינט אישר להטיל סנקציות על הרשות בעקבות פנייתה לבית הדין בהאג

לכתבה המלאה

במוקד החדשות:

  • פקידים ישראלים בכירים אמרו כי ביקורו של דרמר צפוי לעסוק בתיאומים ראשונים בין ממשל ביידן לבין ממשלת ישראל בשורה של נושאים כגון איראן, הסוגיה הפלסטינית ותהליך הנורמליזציה עם העולם הערבי.
  • שיחותיו של דרמר בוושינגטון מתקיימות כשבוע לפני הגעתו של היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן לביקור בירושלים במהלכו ייפגש עם ראש הממשלה נתניהו ועם בכירים נוספים.

מה הם אומרים:

  • ביום שישי אמר סאליבן בראיון לרדיו הציבורי האמריקני כי במהלך ביקורו בישראל הוא יבהיר כי ממשל ביידן מחויב לביטחון ישראל וכי בכוונתו לדון עם נתניהו על האיום האיראני ועל ההזדמנויות מול העולם הערבי.
  • "אנחנו ממשיכים לתמוך בפתרון שתי המדינות ונתנגד למדיניות וצעדים שיחתרו תחת הסיכוי לממש אותו בעתיד או שפוגעות בסטטוס קוו בירושלים. אני אהיה ברור וישיר מאוד (עם נתניהו) בסוגיות האלה", אמר סאליבן.
  • בד בבד, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום לבכירי הנהלת ארגון איפא"ק כי הגיע הזמן שישראל וארצות הברית יישרו קו במאבק מול איראן. "אני מצפה לדבר על כך עם הנשיא ביידן וצוותו - יש כיום לנושא יותר תמימות דעים מכל תקופה אחרת", אמר.
  • בבית הלבן במשרד החוץ האמריקני סירבו להתייחס לפגישות המתוכננות עם דרמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully