וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי הציע לשלול אזרחות ליגאל עמיר; ח"כ מהליכוד: "מעדיף רוצחים יהודים על ערבים"

עודכן לאחרונה: 9.1.2023 / 11:45

יו"ר הקואליציה אופיר כץ מקדם חקיקת בזק לביטול אזרחות של מחבלים. על פי ההצעה, אזרח שמוכח לגביו שקיבל תשלום מהרשות עבור ביצוע מעשה טרור, ייחשב כמי שוויתר מיוזמתו על מעמדו. עימות פרץ בדיונים במהלכו ח"כ מילביצקי אמר כי "הוא מעדיף יהודים מערבים לא נאמנים"

בווידאו: ועדת הכנסת אישרה את הבקשה להקדמת הדיון בהצעות חוק לביטול אזרחותו או תושבתו של פעיל טרור המקבל תגמול עבור ביצוע מעשה הטרור/ערוץ הכנסת

יו"ר הקואליציה אופיר כץ, נתן הבוקר (שני) פטור מחובת הנחת על שולחן הכנסת את הצעת החוק לביטול אזרחותו או תושבותו של פעיל טרור. בנוסף ההצעה תקודם ותועבר בחקיקת בזק בתוך שבועיים. על פי הצעת החוק, אזרח או תושב שמוכח לגביו שקיבל תשלום מהרשות הפלסטינית עבור ביצוע מעשה טרור, ייחשב כמי שוויתר מיוזמתו על מעמדו בישראל, ומעמד זה יבוטל על ידי שר הפנים. אזרח או תושב שבוטל מעמדו בהתאם לחוק, ישוחרר מהכלא ישירות לתחומי הרשות הפלסטינית.

במהלך הדיון לקבלת פטור מחובת הנחה על הצעת החוק, זאת כדי לקדמה בהליך מזורז, הציע ח"כ אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל) לשלול גם את אזרחותו של יגאל עמיר, הרוצח של ראש הממשלה יצחק רבין. ח"כ חנוך מילביצקי מהליכוד השיב: "אני מעדיף במדינת היהודים רוצחים יהודים מרוצחים ערבים".

יחד עם הצעת החוק של כץ, יקודמו גם הצעות זהות של חבר הכנסת שמחה רוטמן, חברת הכנסת שרן השכל, חברת הכנסת לימור הר סון, חבר הכנסת עודד פורר ונוספים. זאת, לאחר שהשבוע התקיימו בתוך שטחי ישראל חגיגות השחרור של כרים יונס, רוצח החייל אברהם ברומברג, יחד עם בכירי הרשות הפלסטינית. בשבוע הבא צפוי להשתחרר מאהר יונס, הרוצח השני בפיגוע הטרור הנוראי.

כרים יונס בקבלת פנים בכפרו עארה, 5 בינואר 2023. רויטרס
התקבל בחגיגות. כרים יונס/רויטרס

"חגיגות השחרור שראינו השבוע למחבל הנתעב בתוך שטחי ישראל מרתיחות והופכות את הבטן. לא יעלה על הדעת שיימשך המצב האבסורדי שבו מחבלים מבצעים פיגועי טרור, מקבלים שכר מהרשות הפלסטינית וחוזרים אחר כך לחיות בתוכנו", אמר יו"ר הקואליציה. "ישנה הסכמה רחבה בין רוב הסיעות על קידום החוק במהירות, ואני מתכוון להביא לסיום החקיקה החשובה בעוד כשבועיים, אני מודה ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה על ההירתמות המלאה ולחבר הכנסת רוטמן על שיתוף הפעולה בהעלאת היוזמה לסדר היום".

בסוף השבוע האחרון נכנסו כוחות משטרה גדולים לכפר עארה בצפון, שם נערכו החגיגות על שחרורו של יונס. השוטרים הורו לתושבים להוריד את דגלי פלסטין שהונפו במקום, והודיעו על פיזור האירוע. לאחר מכן, נותרו במתחם כוחות מצומצמים לצורך כוננות, אולם החוגגים התפזרו עצמאית. אירוע דומה צפוי להיערך בעוד כשבועיים, ב-19 בינואר, לאחר שישתחרר אסיר נוסף מהכלא, מאהר יונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully