וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר זימן את המפכ"ל לשיחת בירור בעקבות חגיגות שחרור המחבל

עודכן לאחרונה: 8.1.2023 / 22:45

השר לביטחון לאומי הורה לשבתאי לערוך תחקיר על החגיגות לאחר שחרור המחבל. בחדשות 13 פורסם כי בן גביר אף הורה למפכ"ל להנחות שוטרים להסיר דגלי פלסטין שייתלו. ארגון אלמגור, המייצג משפחות של קורבנות טרור דורש להחזיר את האסיר המשוחרר כרים יונס לכלא

בווידאו: כוחות משטרה מגיעים לכפר עארה/דוברות משטרת ישראל

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הורה היום (ראשון) למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לקיים תחקיר בנוגע לחגיגות שחרור המחבל מהכלא - שהתקיימו מיד עם יציאתו. את התחקיר, יקיים לבקשתו מפכ"ל המשטרה, וזאת לאחר שהשר הורה למשטרה טרם שחרורו של המחבל למנוע את החגיגות - בשורת הוראות שהוציא לשב"ס.

בן גביר קיים שיחת בירור עם המפכ"ל בנושא, ובחדשות 13 אף פורסם כי בן גביר ביקש מהמפכ"ל הסברים על אי הצלחתה של המשטרה למנוע את החגיגות. בנוסף, הנחה בן גביר את המפכ"ל כי מעתה והלאה לכל קצין זוטר תינתן הסמכות להסיר את דגלי פלסטין ואין צורך יותר באישור מפקד מחוז או מפקד מרחב.

בין היתר, הורה השר שלא לאפשר הקמת אוהלים ואירועי חגיגות אהדה לטרור. על אף ההנחייה, בני משפחתו וחבריו של יונס הקימו אוהל לצורכי החגיגות, ובכירי הרשות הפלסטינית אף עלו לבקרו ללא כל הפרעה. המפכ"ל צפוי לקיים תחקיר פנימי במשטרה ולהציגו לשר.

"החגיגות הללו הן חגיגות של הסתה ותמיכה מפורשת בטרור ולא יעלה הדעת שאירועים כאלו יתרחשו אצלנו בבית", נמסר מטעם השר לביטחון לאומי. "במדינת ישראל אין מקום לחגיגות תמיכה בטרור.אעשה כל שבסמכותי כדי למנוע את החגיגות הללו, עד להעברת חוק עונש מוות למחבלים".

חגיגות שחרורו של האסיר המשוחרר כרים יונס בכפר עארה, 6 בינואר 2023. מוחמד חליליה, אתר רשמי
חגיגות שחרור האסיר בכפר עארה, שבוע שעבר/אתר רשמי, מוחמד חליליה

משפחות נרצחי טרור, בהן משפחתו של החייל אברהם ברומברג, קראו היום (ראשון) לשרים יואב גלנט ואיתמר בן גביר לעצור מיד את האסיר המשוחרר כרים יונס. זאת, לאחר המפגש שלו עם אנשי פתח מרמאללה וצילום קבוצתי שלהם כשברקע דגל פתח, המוגדר ארגון טרור ושדגלו אסור להנפה בישראל. על רקע המפגש הזה הורה אתמול שר הביטחון גלנט למתאם הפעולות בשטחים, אלוף רסאן עליאן, לשלול את היתר הכניסה שלהם לארץ.

לדברי ארגון אלמגור, המאגד משפחות נפגעי טרור, "מאירועי הימים האחרונים והצהרותיו ברור לחלוטין כי המחבל לא שינה את דרכו לא מביע חרטה ואף מצהיר על המשך המאבק". הם מציינים כי "הרוצח מוסיף להיות כחבר בכיר בהנהגת פתח בשמו יצא לביצוע פיגוע הרצח" וכי "התנהלותו בימים האחרונים עומדת בניגוד גמור להתחייבות המחבל בפני ועדת השחרורים המיוחדת, שהמליצה לנשיא לקצוב את עונשו".

עוד בוואלה!

42 שנה אחרי: בחזרה לרצח החייל שזעזע את המדינה ושחרור המחבל

לכתבה המלאה
כרים יונס בקבלת פנים בכפרו עארה, 5 בינואר 2023. רויטרס
נפגש עם בכירי פתח. האסיר כרים יונס לאחר שחרורו/רויטרס

עוד הם מציינים כי על פי פרסומים של משרד הביטחון, קיבל יונס תגמולי טרור מהרשות הפלסטינית בשנים האחרונות וכי זו לבדה הפרה בוטה של חוק המאבק בטרור. לטענת הארגון, מיד עם שחרורו לביתו בכפר עארה, ארגוני הטרור פרסמו הודעות ברכה המאדירות אותו ואת מעשיו, לרבות חמאס, חיזבאללה, הג'יאהד האסלאמי ופתח. "בהמשך לכך נערכו קבלת פנים המהווה קמפיין מתמשך של האדרת הטרור, ותוך שיתוף פעולה של המחבל המשוחרר עם אישים וארגונים שהוכרזו כארגוני טרור", נכתב בפניה.

גלנט ובן גביר נקראו "לעצרו במידי ולהחזירו לכלא למעצר מנהלי מידי ובהמשך ביטול קצבת העונש והחזרתו לעונש המקורי, מאסר עולם שהומתק מעונש מוות הקבוע בחוק".

יבוצע תחקיר על חגיגות שחרורו מהכלא - שהתקיימו על אף הנחיית השר לביטחון לאומי שלא לאפשרן

כמה שעות לאחר מכן, הורה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על ביצוע תחקיר בנוגע לחגיגות שחרור המחבל מהכלא - שהתקיימו מיד עם יציאתו. את התחקיר, יקיים לבקשתו מפכ"ל המשטרה, וזאת לאחר שהשר הורה למשטרה טרם שחרורו של המחבל למנוע את החגיגות - בשורת הוראות שהוציא לשב"ס.

בין היתר, הורה השר שלא לאפשר הקמת אוהלים ואירועי חגיגות אהדה לטרור. על אף ההנחייה, בני משפתחו וחבריו של יונס הקימו אוהל לצורכי החגיגות, ובכירי הרשות הפלסטינית אף עלו לבקרו. המפכ"ל צפוי לקיים תחקיר פנימי במשטרה ולהציגו לשר.

"החגיגות הללו הן חגיגות של הסתה ותמיכה מפורשת בטרור ולא יעלה הדעת שאירועים כאלו יתרחשו אצלנו בבית", נמסר מטעם השר לביטחון לאומי. "במדינת ישראל אין מקום לחגיגות תמיכה בטרור.אעשה כל שבסמכותי כדי למנוע את החגיגות הללו, עד להעברת חוק עונש מוות למחבלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully