וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ובים, תקציבים, תקנות יו"ש וחוק המטרו: סדר יום עמוס לישיבת הממשלה

8.1.2023 / 5:48

הממשלה תאשר היום את חוק תקנות יו"ש - שהפיל את הממשלה הקודמת. עוד יאושרו החלפת שם המשרד של בן גביר, מינוי המקורב של מירי רגב שנפסל למנכ"ל משרד התחבורה, מינויו של הנגבי כראש המל"ל, אישור השכר הכפול של בר סימן טוב ועוד

נתניהו לפני הצגת תוכנית לוין: נכין רפורמות שיבטיחו איזון נכון בין שלוש הרשויות/מערכת וואלה

הממשלה תתכנס הבוקר (ראשון) לישיבתה השניה מן המנין עם סדר יום עמוס במינויים בכירים במשרדים הממשלתיים הגדולים. בנוסף, הממשלה תאשר את החלפת שם המשרד לביטחון פנים למשרד לביטחון לאומי, תקים את ועדת השרים לחקיקה, ותצביע על הצעות החוק הראשונות של הממשלה: חוק תקנות יו"ש, שהפיל את ממשלת בנט-לפיד, וחוק המטרו בגוש דן. מוקדם יותר השנה, הקואליציה הנוכחית, ביושבה באופוזיציה, לא הסכימה לתמוך בחוקים הללו אך עם חילופי השלטון אלה החוקים הראשונים על סדר היום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יביא לאישור הממשלה את המינויים הבכירים בצוות לשכתו: ראש המל"ל צחי הנגבי, מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי, ומזכיר הממשלה יוסי פוקס. הנגבי, ח"כ ושר לשעבר בליכוד, נבחר במקום לא ריאלי בפריימריז האחרונים ונתניהו החליט למנותו לתפקיד ראש המלל וראש המועצה לביטחון לאומי.

שלי שימש בעבר כמנכ"ל הדואר ושגריר ישראל בברזיל, כמינוי פוליטי של נתניהו, ובמערכת הבחירות האחרונה היה מנהל השטח בקמפיין הליכוד. עו"ד יוסי פוקס הוא מקורב למשפחת נתניהו ששוריין ברשימת הליכוד בבחירות האחרונות במקום לא ריאלי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 3 בינואר 2023. רויטרס
יביא לאישור את המינויים בלשכתו. נתניהו/רויטרס

בנוסף, הממשלה תאשר את מינויים של מספר מנכ"לים במשרדים הממשלתיים, עם כניסתם של השרים החדשים לתפקידיהם. יור ש"ס שר הפנים ושר הבריאות אריה דרעי צפוי לאשר את שני המנכלים של המשרדים שלו: מנכ"ל משרד הפנים צפוי להיות רונן פרץ, מבכירי לשכת נתניהו בין השנים 2013-2020, ששימש סגן מזכיר הממשלה ומ"מ מנכ"ל משרד רה"מ.

למשרד הבריאות דרעי מינה את המנכ"ל לשעבר, משה בר סימן טוב, שכיהן בתפקיד תחת השר יעקב ליצמן בין השנים 2015-2020. בר סימן טוב, בכיר במשרד האוצר לשעבר, הוא המנכ"ל הראשון והיחיד של משרד הבריאות שאינו רופא, ודרעי מבקש להשוות את תנאיו לאלה של קודמיו שהיו רופאים והשתכרו שכר כפול מזה של מנכ"ל משרד ממשלתי - קרוב ל-90 אלף שקלים בחודש.

עוד בוואלה!

בשם השם: עלות שינוי שם משרדו של בן גביר - כ-3 מיליון שקלים

לכתבה המלאה
משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות היוצא במסע"ת עקב עלייה בנדבקי קורונה, ת"א, 29 במאי 2020. שלומי גבאי
חוזר למשרד הבריאות. בר סימן טוב/שלומי גבאי

ואולם, ההצעה של דרעי להסדר שכר מיוחד מעוררת התנגדות נחרצת במשרד המשפטים ומשרד האוצר מאחר ונעשתה ללא עבודת מטה מסודרת ובשל היותה החלטה פרסונלית שעשויות להיות להעל מבנה הסכמי השכר בשירות הציבורי. השלכות רוחב שעשויות להיות לה על הסכמי שכר במגזר הציבורי.

איתמר בן גביר בישיבת הממשלה השנייה. ינואר 2023. רוני כנפו
שר חדש, שם חדש. בן גביר/רוני כנפו

גם המנכ"ל המיועד של משרד המשפטים, איתמר דוננפלד, שמינויו יאושר היום בממשלה, יהיה הראשון שאינו עורך דין. דוננפלד, בן 43, משמש כיועצו הפוליטי של לוין בעשור האחרון וב-2020 מינה אותו למשנה למנכ"ל הכנסת ביושבו כיו"ר הכנסת. ועדת המינויים בנציבות שירות המדינה אישרה את המינוי של דוננפלד על אף שאין לו השכלה משפטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully