וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 15 הצבעות: המנהיג הרפובליקני נבחר ליו"ר החדש של בית הנבחרים האמריקני

עודכן לאחרונה: 7.1.2023 / 9:43

אחרי 4 שנים, חבר המפלגה הרפובליקנית שוב עומד בראש בית הנבחרים. קווין מקארתי נבחר ברוב דחוק של 216 תומכים מול 212 מתנגדים, ויחליף את יו"ר הראש הנוכחית, ננסי פלוסי. כדי להשיג את הרוב הדרוש, נאלץ מקארתי להסכים לדרישות שמחלישות את כוחו שהציגו המורדים בסיעתו

קווין מקארתי נבחר ליו"ר בית הנבחרים האמריקני/רויטרס

מנהיג הסיעה הרפובליקנית, קווין מקארתי, נבחר היום (שבת) ליו"ר בית הנבחרים האמריקני, אחרי שהשיג רוב דחוק של 216 מול 212 מתנגדים. זאת, על אף הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים. מקארתי, שנבחר אחרי 15 סיבובי הצבעות, יחליף את היו"ר הנוכחית מהמפלגה הדמוקרטית, ננסי פלוסי, אחרי ארבע שנים שבהן כיהנה בתפקיד.

כדי להשיג את התמיכה של המורדים בסיעתו, נאלץ מקארתי לוותר על כוחו, וכדי להימנע מהשפלה נוספת, הסכים לדרישה, לפיה כל חבר קונגרס יוכל להעלות הצבעה להדחתו בכל רגע נתון. הוויתור של מקארתי צפוי להקטין משמעותי את כוחו, במיוחד בשעת משבר או בניסיון להעביר חקיקה שנויה במחלוקת. מעבר לכך, במצב הנוכחי מקארתי עלול להתקשות להגיע להסכמות ופשרות עם המפלגה הדמוקרטית, ששולטת בבית הלבן ובסנאט.

קווין מקארתי. רויטרס
מקארתי עם הפטיש/רויטרס

בנאום ההשבעה שלו, אמר מקארתי כי "המערכת שלנו בנויה על איזונים ובלמים. זה הזמן שלנו להיות בלם ולספק איזון למדיניות של הנשיא". בהמשך הנאום, היו"ר החדש שרטט את סדר העדיפויות שלו, שבו נמצאים במקום גבוה הגירה וקיצוץ בהוצאות הממשלה. במסגרת תפקידו יוכל מקארתי לחסום יוזמות חקיקה של ממשל ביידן, ולכפות הצבעות בנושאים הקשורים לסדר היום של המפלגה הרפובליקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully