וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן השר, ראש הישיבה והסכם השתיקה: כך נסגרה חקירת עבירות מין בחסידות ויז'ניץ

עודכן לאחרונה: 5.1.2023 / 14:52

לפי הפרסום ב"הארץ", יעקב טסלר מיהדות התורה היה מעורב במניעת מתן עדות של נערים למשטרה, שלכאורה הותקפו מינית על ידי אביו. מהעדויות שפורסמו עולה שבתמורה לשתיקתם - הרב הודח מתפקידו. כשנתיים לאחר ההדחה ופתיחת החקירה - היא נסגרה בשל חוסר שיתוף פעולה של הנפגעים

יעקב טסלר בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
היה ערב להסכם שתיקה? יעקב טסלר/ראובן קסטרו

סגן השר יעקב טסלר (יהדות התורה) היה מעורב, על פי החשד, בהפסקת חקירה פלילית נגד אביו, אפרים טסלר, בעקבות חשדות על עבירות מין שביצע בלפחות ארבעה נערים שלמדו בישיבה שעמד בראשה - כך פורסם היום (חמישי) ב"הארץ". המשטרה סגרה את התיק נגד ראש ישיבת "דמשק אליעזר" בירושלים אחרי שהנפגעים לא שיתפו עמה פעולה.

על פי הדיווח, עולה מעדויות הנערים כי לאחר שהופעלו עליהם לחצים, הם הסכימו לא להעיד נגד טסלר, ובתמורה הוא יורחק מהישיבה. עוד דווח כי לפחות עם אחד הנערים נחתם הסכם שתיקה, כדי שלא ינקוט בהליכים פליליים. לפי העדויות, סגן השר היה ערב לכך שאביו יורחק מהישיבה. החקירה נסגרה ב-2018, אחרי כשנתיים שבמהלכן טסלר הורחק מהישיבה על ידי חסידות ויז'ניץ.

בנובמבר 2017 נעצר ראש הישיבה והמשטרה ייחסה לו חשד למעשי סדום בקטינים בני 16-14, חשד למעשה סדום שלא בהסכמה וחשד למעשה מגונה. לפי שתי עדויות, יעקב טסלר, בנו של ראש הישיבה שמונה השבוע לסגן שר התרבות והספורט, היה מעורב, יחד עם ראשי החסידות, בהליך הדחת אביו, כדי למנוע את ההליכים הפליליים ואת שיתוף הפעולה של הנערים עם המשטרה. הפרשה נשמרה בסוד בחסידות וגורמים ביהדות התורה לא היו מודעים לכך שהתרחשה.

יעקב טסלר, נציג ויז'ניץ במפלגת אגודת ישראל שהיא חלק מיהדות התורה, נבחר לכנסת לראשונה ב-2019, כיהן בה עד 2021 ונבחר מחדש לכנסת הנוכחית. קודם לכן היה חבר מועצת העיר אשדוד ועוזרו של השר לשעבר יעקב ליצמן במשרד הבריאות. אביו, אפרים, הוא מהדמויות הרבניות הבכירות בחסידות שמרכזה בבני ברק. האב עמד במשך שנים רבות בראשות הישיבה שמיועדת לנערים בני 16-13.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully