וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במרתון דיונים: ועדת חוקה תקדם את הרחבת החוק הנורבגי

עודכן לאחרונה: 5.1.2023 / 14:33

הקואליציה צפויה לקדם את הרחבת החוק שמאפשר בעלי תפקידים בממשלה להתפטר מהכנסת לטובת הבאים אחריהם ברשימת המפלגה לכנסת, כשעד כה התקרה הייתה חמישה ח"כים. אם החוק יוחל באופן מלא - הליכוד יוכל להכניס אפילו את מקום 42 ברשימה

נתניהו לפני הצגת תוכנית לוין: נכין רפורמות שיבטיחו איזון נכון בין שלוש הרשויות/מערכת וואלה

הקואליציה תקדם בשבוע הבא את הרחבת החוק הנורבגי, שמאפשר לשרים וסגני שרים להתפטר מהכנסת לטובת הבאים אחריהם ברשימת המפלגה לכנסת. ועדת החוקה בראשות חבר הכנסת שמחה רוטמן תקיים מרתון דיונים לאישור החוק, ולפיו, יורחב השימוש בהסדר בעבור סיעות גדולות יחסית, כך ש"התקרה" לא תהיה עוד חמישה חברי כנסת. במקום זאת, בסיעות שמספר חבריהן הוא 18 ומעלה - יוכלו להפסיק את חברותם עד שליש מחברי הסיעה.

כך למשל, במפלגת הליכוד שמספר חבריה עומד על 32 חברי כנסת, 10 שרים וסגני שרים יוכלו להתפטר. מדובר בהרחבה משמעותית להצעת החוק שספגה לאורך השנים ביקורת חריפה מכל צידי המתרס הפוליטי. אם החוק יוחל באופן מלא - הליכוד יוכל להכניס אפילו את מקום 42 ברשימה.

שמחה רוטמן בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
יקדם את החוק הנורבגי בוועדת החוקה. רוטמן/ראובן קסטרו

בתגובה לפרסום בוואלה נמסר מטעם יש עתיד: שיא חדש בצביעות - אחרי כל הארס והרעל, הליכוד בשיא חדש, והפעם - הכפלת החוק הנורבגי. ביום בו נתניהו החלש החליט לרמוס ולהרוס את בית המשפט בישראל, הוא ושותפיו ממשיכים בביזוי הכנסת והפיכתה לנורבגית וחלשה". בשונה מתגובת המפלגה, יש עתיד עשתה שימוש בחוק בממשלה הקודמת, למרות שבמשך שנים באופוזיציה הבטיחה לבטל את החוק ולא לאפשר שימוש בו.

אתמול נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידת ז'בוטינסקי לציונות של תנועת בית"ר העולמית שנערכת בירושלים. "בימים אלה שבהם ממשלתי עושה את צעדיה הראשונים אני מהרהר לא מעט בז'בוטינסקי שהטביע בתולדות הציונות את המושג רביזיוניזם - בחינה מחודשת של דרכי הפעולה הלאומיות", אמר. "גם היום נחוצה לנו רביזיה לאומית".

נתניהו התייחס במעומם לרפורמה שמבקש שר המשפטים יריב לוין להעביר במערכת המשפט, ואמר: נעשה רביזיה במשילות - קיבלנו מנדט מובהק מהציבור בשביל זה. ננקוט צעדים לחיזוק הביטחון האישי וניתן גיבוי ככל שדרוש להשיג את היעד הזה. נכין רפורמות שיבטיחו את האיזון הנכון בין שלוש הרשויות".

"אציע לקיים דיון בסיעת הליכוד בשאלת הרחבת הנורווגים", התייחסה חברת הכנסת טלי גוטליב בהודעה שכתבה בקבוצת סיעת הליכוד. "אין בדעתי להצביע להרחבה לעשרה נורווגים כי זו חזירות ופגיעה בקופה הציבורית. זומנתי לוועדת חוקה בעניין ליום ראשון, ואין לי כוונה לשמש חותמת גומי בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully