וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם למאנדפרו אלאזה שרצח את אישתו בדירתם בחולון

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 11:00

אלאזה, בן 39, רצח את אשתו מאסטוואל בביתם בחולון ב-2020. באירוע דקר אותה בסכין מול שני ילדיהם בני ה-6 וה-14, ופצע את האחרון שניסה למנוע את מעשיו ללא הצלחה. חודש לפני הרצח אלאזה שוחרר ממאסר שריצה בעקבות אלימות כלפי אישתו

בווידאו: הכרעת הדין בעניינו של מאנדפרו אלאזה מחולון שרצח את אשתו/מערכת וואלה!

בית המשפט גזר היום (רביעי) מאסר עולם למאנדפרו אלאזה, בן 39, שרצח את אשתו מאסטוואל אלאזה בת ה-31 לפני כשנתיים וחצי בדירתם בחולון. "הנאשם דקר את המנוחה שוב ושוב וסיים את המעשה בשיסוף גרונה", נמסר בהחלטה. בפתח הדיון צעקה אמה של הנרצחת באולם: "רוצח, תרים את הראש שלך, תראה מה עשית", ויצאה משם.

בדיון הסבירו השופטים את השיקולים בהכרעת הדין: "נגד הנאשם הוגש כתב אישום המייחס רצח בנסיבות מחמירות. הוא הודה במעשים המיוחסים לו, וטענתו הייתה שהמעשה היה בהפרעה נפשית". לדבריהם, מוקד המחלוקת היה בשאלה האם מדובר בעבירת רצח בנסיבות מחמירות באכזריות מיוחדת, שהעונש עליה הוא מאסר עולם, או המתה".

"לאחר שנתתי דעתי על כך, אני סבור שהתשתית הראייתית תומכת ברצח בנסיבות מחמירות", המשיך השופט. "מסקנתי שהנאשם סבל ממחשבות שווא שמבטאות הפרעה נפשית אולם לא הוכח שמדובר בהפרעה נפשית חמורה שבאה לידי ביטוי ברצח. מדובר ברצח שבוצע באכזריות מיוחדת. המנוחה מתה רק בדקירות האחרונות, לנגד עיניהם של הילדים".

מתוך גזר הדין של מאנדפרו אלאזה, בן 39, שרצח את אשתו מסטוואל אלאזה בת ה-31, בביתם בחולון ב-2020. בימ"ש השלום ת"א, ינואר 2023. ניב אהרונסון
נגזר עליו מאסר עולם. אלאזה בבית המשפט, הבוקר/ניב אהרונסון
מתוך גזר הדין של מאנדפרו אלאזה, בן 39, שרצח את אשתו מסטוואל אלאזה בת ה-31, בביתם בחולון ב-2020. בימ"ש השלום ת"א, ינואר 2023. ניב אהרונסון
בני משפחתה של הנרצחת בבית המשפט, הבוקר/ניב אהרונסון

לפי כתב האישום, אלאזה דקר את אשתו לעיני ילדיהם לאחר שהתגלע ביניהם ויכוח, כי סירבה לדרישתו לסייע לו בהכנת קפה. הוא נטל בקבוק זכוכית שהיה בסלון והכה באמצעותו את ראשה של מאסטוואל, ולאחר מכן נטל סכין בעלת להב באורך של כ-20 סנטימטרים. מאסטוואל נמלטה מהדירה לחדר המדרגות בבניין מגוריהם.

בהמשך מתואר בכתב האישום כי הוא רדף אחריה ודקר אותה בגבה ובצווארה לעיני ילדיהם בני השש וה-14, שהיו עדים לכל ההתרחשויות. בן ה-14 אף ניסה לעצור את אביו ולמנוע את הרצח ללא הצלחה, ונפצע בידו במהלך המאבק. לאחר מכן, הנאשם נמלט מהמקום וכעבור כמה שעות נעצר על ידי המשטרה.

החשוד ברצח אשתו  אלאזה מאנדפרו בן 37. דוברות משטרת ישראל
מאנדפרו אלאזה/דוברות משטרת ישראל

לפני הרצח שהתה מאסטוואל יחד עם שני הילדים במקלט לנשים מוכות. בשל קשיי הסתגלות למקום, הם חזרו להתגורר בבית עם בן זוגה, ששוחרר חודש קודם לכן מבית הכלא לאחר שסיים לרצות מאסר בגין עבירות של אלימות כלפיה. הוא שב להתגורר בדירתם ברחוב הערבה בחולון, ולא הוצא נגדו צו הרחקה.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • חולון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully