וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לעצור את בריחת המוחות": הכנס שמפגיש בין חוקרים ישראלים מרחבי העולם

עודכן לאחרונה: 3.1.2023 / 18:29

אוניברסיטת רייכמן הביאה לראשונה משלחת חוקרים ישראלים ויהודים מכל העולם למפגש שמטרתו יצירת שותפות אקדמית. זאת, בתגובה לתופעת בריחת המוחות באקדמיה. "תהיתי כיצד אני יכול לעזור להאטת התופעה, רציתי להיות בית אקדמי לחוקרים מכל העולם", מספר נשיא האוניברסיטה

אוניברסיטת רייכמן אירחה השבוע חוקרים וחוקרות ישראליים מאוניברסיטאות מובילות בעולם. זאת, כחלק מפרויקט בשם "Brain Sharing" שמטרתו ליצור איתם שותפות אקדמית ומחקרית. במשלחת הראשונה השתתפה קבוצה של חוקרים בכירים מאוניברסיטאות מובילות כמו סטנפורד, מינסוטה, קורנל, INSEAD ועוד.

בדוח שנעשה בנושא בריחת המוחות האקדמאית, עלה כי מדינת ישראל היא היצואנית הגדולה ביותר של מרצים לארצות הברית ביחס לגודל האוכלוסייה על סמך מסקנה זאת החליט נשיא האוניברסיטה, פרופ' רפי מלניק, ליזום את הפרויקט.

פרויקט Brain Sharing באוניברסיטת רייכמן. 3 בינואר 2022. אוניברסיטת רייכמן, אתר רשמי
"לחבר חוקרים ישראלים ויהודים שנמצאים ברחבי העולם", מפגש החוקרים של רייכמן/אתר רשמי, אוניברסיטת רייכמן

ביקורם של החוקרים הוא אירוע השיא של הפויקט, לאחר סדרת מפגשי זום שהתקיימו בשנה האחרונה. המפגש הנוכחי עסק בנושא ה"חוסן" על שלל תחומיו, ברמה האישית, החברתית, הלאומית, חוסן מבחינת יזמות גם חוסן בענפי הספורט השונים. כמו כן, החוקרים ערכו סיור בעוטף עזה, בשיתוף הקואליציה הישראלית לטראומה. במסגרת הסיור נפגשו עם תושבי העוטף, ועם גורמים צבאיים העוסקים בחוסן.

"בכל שנותיי הרבות באקדמיה צפיתי בדאגה בתופעה ההולכת ומתרחבת של בריחת המוחות, ותהיתי כיצד אני יכול לעזור להאטת התופעה", אמר נשיא האוניברסיטה, " על כן הצבתי לי למטרה לחבר חוקרים ישראלים ויהודים שנמצאים באוניברסיטאות הטובות ברחבי העולם, ולהיות עבורם בית אקדמי בישראל שייתן מענה לצרכיהם. ממהלך שכזה כל הצדדים יוצאים נשכרים."

"כחוקר ישראלי שחי בארצות הברית, אני תמיד שמח לשמר את הקשר עם האקדמיה בארץ, והמיזם הזה נותן לכך מסגרת", סיפר פרופ' גיא הופמן מאוניברסיטת קורנל שהשתתף במשלחת, "בזמן הכינוס הצלחתי לחדש את יחסי המחקר עם המעבדה לחדשנות במדיה באוניברסיטת רייכמן, והתחלנו בהנחיה משותפת של סטודנטים, תכנון עריכת ספר ודיון על שיטות מחקר מתחדשות. אני מצפה להמשיך את העבודה המשותפת גם כשאחזור לארצות הברית. מעבר לכך מאד נהניתי מהכנס של בית-ספר אדלסון ליזמות, שנתן פרספקטיבות לא רק מהמחקר המקומי על יזמות, אלא גם מיזמים ומשקיעים בתעשיית הטכנולוגיה בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully