וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן נלחמת בצפיפות האוכלוסין בטוקיו בדרך לא צפויה

עודכן לאחרונה: 3.1.2023 / 15:18

ממשלת יפן מציעה מיליארד ין - 7,500 דולר - לילד למשפחות שיסכימו לצאת מטוקיו וסביבותיה. הממשלה מקווה שעשרת אלפים אנשים ייצאו מטוקיו לאזורי הכפר עד 2027

ממשלת יפן מציעה מיליארד ין (7,500 דולר) לילד למשפחות שיסכימו לצאת מטוקיו וסביבותיה, במטרה להגדיל את האוכלוסייה שמתגוררת מחוץ לבירה ולעצור את המעבר מהכפרים לעיר הגדולה.

התמריץ ייכנס לתוקף באפריל כחלק ממאמץ רשמי להחיות ערים וכפרים שאוכלוסיותיהם מידלדלות. בשנה שעברה אוכלוסיית טוקיו נפלה לראשונה - מגמה שקשורה למגפת הקורונה - אך המחוקקים סבורים כי צריך לעשות יותר כדי לדלל את צפיפות האוכלוסין בעיר ולעודד אנשים לפתוח בחיים חדשים באזורים פחות "אופנתיים" של יפן, שבהם האוכלוסייה מזדקנת, והצעירים עוברים לטוקיו, אוסקה וערים גדולות אחרות.

מזגנים בטוקיו, יפן. רויטרס
בניין מגורים בטוקיו/רויטרס

התשלום יוצע למשפחות שמתגוררות ב-23 שכונות הליבה של טוקיו והמחוזות הסובבים אותה, צ'יבה, סאיטמה וקנאגאווה. כ-1,300 עיריות הצטרפו לתוכנית בתקווה להרוויח מהשינוי בגישה הציבורית לאיכות החיים, שהתחזקה במהלך המגפה, כשהעובדים גילו את היתרונות שבעבודה מרחוק.

המשפחות שרוצות לקבל את התשלום צריכות לחיות באזור החדש שאליו עברו לפחות חמש שנים, ואחד מבני המשפחה חייב לעבוד או לפתוח עסק באזור. מי שישוב לטוקיו לפני שעברו חמש שנים, יצטרך להחזיר את הסובסידיה. בטוקיו גרים יותר מ-35 מיליון אנשים, והיא המטרופולין הגדולה בעולם.

הממשלה מקווה שעשרת אלפים אנשים ייצאו מטוקיו לאזורי הכפר עד 2027. אוכלוסיית יפן, הכלכלה השלישית בגודלה בעולם, נפלה בשיא של 644 אלף אנשים ב-2020-21, על פי נתונים ממשלתיים. היא צפויה ליפול עוד מ-125 מיליון כיום ל-88 מיליון ב-2065 - צניחה של 30% ב-45 שנים. מספר בני ה-65 ומעלה ממשיך לצמוח, אך שיעור הילודה נותר על 1.3 ילדים - כשהנתון הנדרש כדי לשמר את גודל האוכלוסייה הוא 2.1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully