וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן ששכר הח"כים עלה, אם חד הורית לא מצליחה לגמור את החודש: "מישהו צריך כליה?"

עודכן לאחרונה: 3.1.2023 / 12:06

אם חד הורית שיתפה בפוסט בפייסבוק כי על אף שעובדת בשתי עבודות אינה מצליחה לכלכל כנדרש את ביתה. "רובנו לא חברי כנסת" אמרה, וסיפרה כי עקב המצב נאלצה להגיד לביתה שאין ביכולתה לרכוש עבורה מעיל, "נקנה לך מעיל בשבוע הבא ובינתיים תהיי עם הסווטשרט?"

הפגנה נגד יוקר המחיה, אשקלון/דוברות ההסתדרות

קייטי שורשר סמית', אם יחידנית לשתיים הציעה אתמול (שני) למכירה בפוסט בפייסבוק את אחת מכליותה, בכדי שתוכל לכלכל את ביתה. לדבריה, גרושה אינו גר בארץ ולא משלם מזונות, אך היא עובדת שכירה במשרה מלאה, ועובדת בעבודה נוספת של מכירת עוגות וקינוחים מביתה ועדיין, לא מרוויחה מספיק בכדי לממן את ההוצאות החודשיות.

"אם אתם שומעים על מישהו שמחפש לקנות כליה, אנא צרו איתי קשר. עדיין טיפה מתלבטת, אבל זנות נראית פחות רלוונטית בשבילי כרגע, למרות שאולי יום אחד... מי יודע?", כתבה והוסיפה, "מה בסך הכל אני רוצה? להתפרנס בכבוד? לשים לבנות שלי אוכל על השולחן ולא לומר 'נקנה לך מעיל בשבוע הבא ובינתיים תהיי עם הסווטשרט?' . לא לפחד ללכת למוסך כדי לסדר את האוטו במקום להקפיץ אותו עם קבלים 3-4 פעמים ביום כי אין, פשוט אין כרגע מאיפה לשלם על זה?", הסבירה.

קייטי שורשר סמית', אם לשתיים שמתקשה לכלכל את ביתה ביוקר המחיה.. Merav Ravitz Moshel, צילום מסך
"מה בסך הכל אני רוצה? להתפרנס בכבוד?". קייטי ושתי בנותיה/צילום מסך, Merav Ravitz Moshel

"לפני 3 שנים פוטרתי מעבודה טובה אחרי 14 שנים (צמצומים... מה לעשות?) ובמקום לשבת כמה שיותר על חשבון המדינה, לקחתי עבודה בחצי שכר ממה שהיה לי. האבטלה שלי הייתה יותר ממה שהרווחתי בשנה הראשונה במקום הנוכחי. היום אני מקבלת יותר אבל זה מזמן לא מספיק. אז פתחתי גם עסק קטן. אני אופה עוגות וקינוחים בבית ומוכרת במחירים שפויים כדי שלכל ילד תהיה אפשרות לקבל עוגה יפה כמו של ה"ביוקר." אז אחרי 9 שעות של משרד, אני מתחילה לאפות - גם בסופי שבוע", סיפרה האם.

"אבל גם זה כבר לא מספיק. אני נחנקת", הודתה. "ב-1.1 העלו לי את שכר הדירה ב-1,000 ₪. וזה בדירה מסובסדת של שכירות לטווח ארוך, שגם לאחר העלאה זו המחיר הוא מתחת למה שקורה בשוק. וזו עלייה אחרי 3 שנים וב-4 הבאות היא תעלה רק ביחס למדד. אבל מה לעשות שעם שתי עבודות אין לי - אין לי!!!!!! - איך לממן את זה!".

הפגנת כנגד "יוקר המחייה" בכיכר הבימה בתל אביב
16 בפברואר 2022. איתן אלחדז, TPS
"אם אתם שומעים על מישהו שמחפש לקנות כליה, אנא צרו איתי קשר".הפגנת כנגד "יוקר המחייה" בת"א/TPS, איתן אלחדז

סמית' התייחסה בדבריה גם לשכרם של חברי הכנסת שעלה לאחרונה, "הם מקבלים אותו בין אם הם מגיעים לדיונים במליאה ובין אם לאו", אמרה. "אבל רובנו לא חברי כנסת. וכן, יש בארץ אנשים במצב הרבה יותר גרוע משלי. אבל אני לא אגור ברחוב. יש לי כליה טובה שאני יכולה למכור ולקנות לעצמי עוד שנה-שנתיים של שקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully