וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו חילק יותר מדי סגני שרים בהסכמים הקואליציוניים - ודוחה את מינויים של שניים מהם

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 23:59

הממשלה צפויה לאשר, בישיבתה השנייה עד כה, את מינויי השרים וסגני השרים בממשלה. לפי ההסכמים הקואליציוניים, נתניהו מינה ארבעה סגני שרים במשרדו, אומנם לפי החוק מותר לו רק שניים. כעת, בליכוד שוקלים למנות את הסגנים במקום אחר או לשנות את חוק יסוד הממשלה

ממשלת נתניהו הושבעה, ח"כים חרדים קברו ראשם במהלך נאום היו"ר אוחנה. טל שלו ויקי אדמקר מדווחים מהכנסת 29.12.22/צילום: ניב אהרונסון

שרי הממשלה ה37 יתכנסו מחר (שלישי) בפעם השניה לישיבת ממשלה, בה הם צפויים לאשר את מינויים של סגני השרים בממשלה ואת הקמת הקבינט המדיני ביטחוני וועדת שרים לעניני השב"כ. זו תהיה ישיבתה הראשונה מן המנין של הממשלה ה37 בהמשך לישיבה הטקסית בשבוע שעבר אחרי ההשבעה.

הנושא הראשון על סדר יומה של הממשלה הוא מינויים של סגני השרים. לפי ההסכמים הקואליציוניים, חולקו שבעה תפקידי סגני שרים בממשלה: ארבעה סגני שרים במשרד רה"מ - אבי מעוז, אורי מקלב, אלמוג כהן ומאי גולן, סגנית שר האוצר מיכל ולדיגר (הציונות הדתית), סגן שר הפנים והבריאות משה ארבל וסגן שר החקלאות משה אבוטבול (ש"ס) וסגן שר התרבות והספורט יצחק טסלר (יהדות התורה). עם זאת, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו חילק יותר מדי סגני שרים במשרדו ממה שהחוק מאפשר לו; חוק יסוד הממשלה מציין בפירוש כי ראש הממשלה רשאי למנות שני סגני שרים במשרד ראש הממשלה ואילו נתניהו מינה ארבעה. בינתיים, המינוי של אלמוג כהן מעוצמת יהודית ושל מאי גולן מהליכוד במשרד רה"מ לא מובא לאישור הממשלה. בליכוד שוקלים למנות אותם במשרדים אחרים או לשנות את חוק יסוד הממשלה כך שלא תהיה מגבלה על ההקצאה, מה שיחייב דחיה במינוי שלהם עד השלמת החקיקה.

ממשלת ישראל ה37 התמונה הרשמית לצד נשיא המדינה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
ממשלת ישראל ה37 התמונה הרשמית לצד נשיא המדינה/ראובן קסטרו
בנימין נתניהו, דיון השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו חילק יותר מדי סגני שרים במשרדו. נתניהו/ראובן קסטרו

הממשלה תאשר מחר גם את הקמת הקבינט המדיני ביטחוני, שבראשו יעמוד ראש הממשלה. בקבינט חברים, לפי החוק, שר הביטחון יואב גלנט, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שר המשפטים יריב לוין, ושר החוץ אלי כהן. בנוסף, בקבינט יהיו חברים המשנה לרהמ יו"ר ש"ס אריה דרעי,והשר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר, שר האנרגיה ישראל כץ, שרת התחבורה מירי רגב, ושר החקלאות אבי דיכטר.

בנוסף, הממשלה תאשר מחר את הקמת ועדת השרים לענייני השבכ, שמפקחת על עבודת השבכ ואחראית, בין השאר, על סידורי אבטחת האישים לראש הממשלה ובני משפחתו וראשי ממשלה ושרים בכירים לשעבר. נתניהו יעמוד בראש הוועדה, ושר המשפטים יריב לוין ישמש ממלא מקום יו"ר וינהל את הדיונים בפועל. בנוסף, בוועדה יהיו חברים שר הביטחון יואב קיש, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והשר יואב קיש. בראשות ועדת השרים לענייני השבכ עמד באופן מסורתי השר לעניני מודיעין, אך נתניהו בחר שלא לתת לשרת המודיעין החדשה גילה גמליאל את הסמכויות על הוועדה ולהפקיד אותן בידי מקורבו שר המשפטים יריב לוין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully