וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי לשעבר על תמיכת הח"כים החרדים במינויו של אוחנה: "בושה שאין כדוגמתה"

עודכן לאחרונה: 1.1.2023 / 20:41

אחרי שדבריו של הרב מאזוז נגד יו"ר הכנסת החדש עוררו סערה, גם הרב עמאר, לשעבר הרב הראשי לישראל וכיום רב העיר ירושלים תקף: "ממנים אותם לתפקידים חשובים, איבדו את כל הבושה". הרב יצא גם נגד הח"כים החרדים שתמכו במינוי: "לצערי גם אנשים שמייצגים דת תמכו, זה נמוך"

הרב הראשי לשעבר על תמיכת הח"כים החרדים במינויו של אוחנה: "בושה שאין כדוגמתה"/מערכת וואלה!

אחרי שדבריו של הרב מאיר מאזוז נגד יו"ר הכנסת אמיר אוחנה עוררו סערה, גם הרב הראשי לשעבר שלמה עמאר תקף היום את אוחנה ואת הח"כים החרדים שתמכו במינויו. "לצערי גם אנשים שנחשבים יראים תמכו, זה בושה שאין כדוגמתה", אמר הרב עמאר, שמשמש כיום כרבה הראשי של ירושלים, בשיעורו השבועי. "אנשים שמיציגים תורה ודת. צריך להתחזק בדבר הזה מאד, זה דבר חמור מאד, זה הדבר הכי נמוך שיש. זה דברים שלא היו מעולם שעושים מזה פרסום זה היה בושה גדולה".

הרב עמאר תקף גם את עצם מינויו של אוחנה, חבר בקהילת הלהט"ב, לתפקיד יו"ר הכנסת. "אוי לה לאותה בושה אוי לה לאותה חרפה, אוי לאוזניים ששומעות זאת, ממנים אותם לתפקידים שנקראים תפקידים חשובים, איבדו כבר את כל הבושה". הוא הוסיף בשיעורו כי "מצד שני חשבתי ששמעתי על המינוי אולי הגיע זמן המשיח כי כתוב חוצפה ישגא, היה הרבה חוצפות שחשבנו אבל כאן כבר הגענו לשיא. אנחנו צריכים להיזהר לא לקרב את אותם אנשים, לא להשלים להם מניין".

הוא תקף בחריפות את קהילת הלהט"ב ואמר כי "תמיד גם אם היו משוגעים שעשו את זה, היו מסתתרים ואוי לו מי ששומעים עליו. ועכשיו בעונותינו נפרצו ה' ירחם, שלא יביא רעות לעם ישראל, עושים מזה מצעדים, מתגאים בזה רח"ל".

הרב עמאר. רוני כנפו
"היו הרבה חוצפות, אבל המינוי הזה הוא השיא". הרב שלמה עמאר/רוני כנפו

אמש תקף הרב מאיר מאזוז, מבכירי הרבנים במגזר החרדי, בחריפות במהלך שיעורו השבועי את קיומם של מצעדי הגאווה וכן את חברי הקהילה הגאה. מאזוז שנתן את תמיכתו בבחירות האחרונות לש"ס וכן קיבל לפגישות בכירים מעוצמה יהודית, ליכוד ויהדות התורה, אמר כי "צריך להתרחק ממצעד הגאוה, כשיש מצעד כזה צריך לסגור את החלונות, ולומר לילדים 'יש כאן מצעד של בהמות הולכות על שתים'".

את הדברים אמר ברקע מינויו של ח"כ אמיר אוחנה לתפקיד יו"ר הכנסת. בהתייחס לאוחנה אמר: "וחוצפה מעל הכל, לפני שנתיים שהיה האסון במירון, אומרים שהשר שהיה אחראי (השר לבט"פ אמיר אוחנה) הוא נגוע במחלה הזאת, אז יש שאלה מה שקרה לנו? קרה, להתרחק מזה". הרב מאזוז הוא ראש ישיבת כסא רחמים ואחת הדמויות הבולטות בזרם הספרדי במגזר החרדי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדברים ואמר כי הוא מגנה אותם בתוקף. "כל אדם נברא בצלם אלוהים. זה העיקרון שהובא לאנושות לפני אלפי שנים על ידי עמנו וזה העיקרון שמנחה אותנו גם היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully