וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שבן גביר רוצה להוציא פלוגות מג"ב מאיו"ש: מפקדה של צה"ל בשטחים תסיים את פעילותה

עודכן לאחרונה: 1.1.2023 / 18:35

המפקדה, שהוצבה בחודש יוני כדי למנוע מעבר של מסתננים, תיסגר על אף העלייה בטרור בשנה האחרונה. על רקע המו"מ שלו עם נתניהו, בן גביר שואף להוציא פלוגות מג"ב מיהודה ושומרון לירושלים ורחבי המדינה, דבר לו מתנגדים גורמים בצה"ל, אך בו בעת מצמצים את הפעילות בעצמם

פעילות לוחמי צה"ל באזור יהודה ושומרון./דובר צה"ל

צה"ל הודיע הבוקר (ראשון) על סיום פעילות המפקדה המשימתית מכבים ביהודה ושומרון. לפי ההודעה, ההחלטה נובעת מ"ירידה משמעותית במספר חוצי הגדר הבלתי חוקיים". ההחלטה התקבלה על רקע המשא ומתן שניהל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עם הליכוד, לפיו יוקם משמר לאומי רחב היקף שיהיה כפוף לו, ורצונו להוציא פלוגות מג"ב מהשטחים.

"כחלק ממבצע 'שובר גלים' והמאמץ הכולל להגברת ההגנה לאורך קו התפר, הוצבה ביוני 2022 מפקדת חטיבה משימתית", נכתב בהודעת צה"ל. "מטרתה של חטיבה זו להוביל את המאמץ למניעת מעבר מסתננים בקו התפר במרחב מכבים, בגזרת אוגדת יהודה ושומרון. החלטה זו נעשתה במקביל לתגבור 11 גדודים שפעלו לכל אורך מרחב התפר.

"נוכח ירידה משמעותית במספר חוצי הגדר הבלתי חוקיים, לצד כלים מבצעיים נוספים ביניהם שכלול יכולות הניוד, המודיעין והאיסוף במרחב, חיזוק תשתיות התפר ועבודות הנדסיות יחד עם עבודות אזרחיות במעברים השונים, התבצעה הערכת מצב בפיקוד המרכז והוחלט על סיום פעילות מפקדת החטיבה המשימתית.

חיילים במהלך פעילות מבצעית באיו"ש. דובר צה"ל
חיילים בפעילות בשטחים/דובר צה"ל

הכוחות שפעלו תחת מפקדת מכבים,יוכפפו לחטיבות המרחביות אפרים ובנימין, לצד המשך תגבור הכוחות לאורך קו התפר על בסיס שמונה גדודים. בנוסף, הוחלט כי הגדוד הגזרתי שנוסף בגזרת אורנית יסיים את פעילותו.

בסוף השבוע סיכם בן גביר יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט כי העברת האחריות הביטחונית על יישובי עוטף ירושלים מצה"ל למשטרה תידחה בשלושים ימים. האחריות היתה אמורה לעבור כבר הבוקר, אך נוכח הערכת מצב של המפכ"ל יעקב שבתאי ומפקד מג"ב ניצב אמיר כהן, לפיה טרם בשלו התנאים לכך, ביקש בן גביר לדחות את המהלך.

גורמים בצה"ל מתנגדים להחלטה להעביר את הפלוגות ודורשים עבודת מטה בנושא כולל הצגת השלכות שליליות מבצעיות בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully