וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העברת האחריות הביטחונית על יישובי עוטף י-ם מצה"ל למשטרה תידחה בחודש

עודכן לאחרונה: 30.12.2022 / 17:11

האחריות היתה אמורה לעבור כבר ביום ראשון הקרוב, אולם נוכח הערכת מצב של המפכ"ל ומפקד מג"ב לפיה טרם הועברו האמצעים הנדרשים לשם כך, ביקש בן גביר לעכב את ההעברה לצורך בחינת הדברים. בהחלטה משותפת עם ראש הממשלה ושר הביטחון גלנט סיכמו לדחות את ההעברה

לקול המחאות במליאה חוק בן גביר עבר בקריאה ראשונה/ערוץ הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סיכמו היום (שישי) כי העברת האחריות הביטחונית על יישובי עוטף ירושלים מצה"ל למשטרה תידחה בשלושים ימים. האחריות היתה אמורה לעבור כבר ביום ראשון הקרוב, אך נוכח הערכת מצב של המפכ"ל יעקב שבתאי ומפקד מג"ב ניצב אמיר כהן, לפיה טרם בשלו התנאים לכך, ביקש בן גביר לדחות את המהלך.

מדובר בדחיית מהלך שהתקבל בממשלה היוצאת, שאימצה את החלטת ממשלת ישראל מ-2006 לפיה האחריות הביטחונית על יישובי עוטף ירושלים תועבר מצה"ל למשטרת ישראל. תושבי היישובים יצאו למאבק נגד ההחלטה בטענה כי המשטרה לא ערוכה לתת מענה ביטחוני מספק בגזרה זו ודרשו את המשך שימור המצב הקיים.

יישובי עוטף ירושלים כוללים את היישובים מעלה אדומים, כפר אדומים, אלון, נופי פרת, הר אדר, הר גילה, קידר, ענתות, גבעון החדשה, גבעת זאב ובית חורון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully