וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ביקש שאוקראינה תתנגד להחלטה באו"ם, זלנסקי ביקש סיוע צבאי בתמורה

עודכן לאחרונה: 31.12.2022 / 18:17

ראש הממשלה שוחח בשישי בערב עם זלנסקי וביקש שארצו תצביע נגד ההחלטה בנושא הכיבוש הישראלי או לפחות תימנע. מקור אוקראיני ציין כי זלנסקי רצה בתמורה לשמוע כיצד הממשלה החדשה תסייע לארצו בציוד הגנתי, אבל נתניהו התחמק. זלנסקי החליט לבסוף שאוקראינה לא תצביע כלל

וולודימיר זלנסקי בנאומו בקונגרס האמריקני. 22 בדצמבר 2022/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר ביום שישי בערב לנשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי וביקש ממנו שארצו תצביע נגד ההחלטה בעצרת הכללית של האו"ם על הפניית סוגיית הכיבוש הישראלי בשטחים לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, כך לפי בכירים ישראלים ואוקראינים. זלנסקי לא נענה לבקשה ולבסוף השגריר האוקראיני כלל לא הצביע.

וולודימיר זלנסקי נשיא אוקראינה בביקור בחרסון המשוחררת. רויטרס
הצביע בעד הצעת ההחלטה הפלסטינית. זלנסקי בחרסון/רויטרס

למה זה חשוב

  • בהצבעה הקודמת בנושא שהתקיימה לפני כמה שבועות באחת מהוועדות באו"ם הצביעו האוקראינים בעד הצעת ההחלטה הפלסטינית, וזאת חרף בקשות ישראל.
  • מקורות אוקראינים טענו כי זו היתה תגובה לכך שישראל מסרבת לספק ציוד צבאי הגנתי לאוקראינה. בישראל הגיבו בכעס רב וזימנו את שגריר אוקראינה לשיחת בירור.

עוד בוואלה!

רוסיה שיגרה 120 טילים לעבר אוקראינה; דחתה מו"מ עם קייב

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו בטקס השבעת הכנסת, 15 בנובמבר 2022. רויטרס
סירב להתחייב. נתניהו/רויטרס

מאחורי הקלעים

  • פקיד ישראלי בכיר ציין כי נתניהו שוחח עם זלנסקי כחלק מסדרת שיחות שהוא קיים עם מנהיגים זרים בנסיון לשכנע אותם לשנות את אופן ההצבעה של מדינתם, להתנגד להחלטה הפלסטינית או לפחות להימנע.
  • מקור בממשלת אוקראינה אמר כי במהלך השיחה עם נתניהו, זלנסקי ביקש בתמורה לשינוי ההצבעה לשמוע כיצד הממשלה החדשה בישראל תשנה מדיניות ותסייע לאוקראינה בציוד צבאי הגנתי, במיוחד אל מול המתקפות הרוסיות באמצעות כטב"מים מתוצרת איראן וטילים בליסטיים.
  • לדברי המקור האוקראיני נתניהו סירב להתחייב או לספק פרטים בנושא ורק אמר כי ההצבעה מתקרבת והוא יהיה מוכן לדבר על כך בעתיד. זלנסקי לא אהב את התשובה של נתניהו ולא התחייב להצביע נגד או להימנע.

מה הם אומרים

  • "שני המנהיגים לא יצאו מרוצים מהשיחה ולא קיבלו את מה שרצו. זלנסקי החליט לבסוף שלא נצביע בכלל כדי לא ליצור משבר ולתת הזדמנות למערכת היחסים עם נתניהו", אמר המקור בממשלת אוקראינה.
  • פקיד ישראלי בכיר אמר כי למרות שאוקראינה לא תמכה בהחלטה, ישראל מאוכזבת מכך שבמקום להימנע היא העדיפה לא להצביע כלל.
  • לשכת ראש הממשלה מסרה בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו שוחח עם הנשיא זלנסקי, ואוקריאנה שקודם לכן הצביעה בעד ההחלטה האנטי ישראלית, נעדרה הפעם מההצבעה. מעבר לכך איננו מתייחסים לתוכן שיחות מדיניות שהתקיימו".
  • נשיא אוקראינה זלנסקי כתב בטוויטר: "בירכתי את נתניהו על כניסתו לתפקיד ראש הממשלה. דנו בשיתוף הפעולה בין המדינות שלנו, כולל בתחום הביטחון ובנושא ההתנהלות בפורמים בינלאומיים. דנו גם ביישום תכנית השלום של אוקראינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully