וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג על הקמת הממשלה: "אין לאף אחד פריבלגיה לומר ש'הלכה המדינה'"

עודכן לאחרונה: 30.12.2022 / 20:03

הנשיא התייחס לסערה הציבורית סביב הממשלה החדשה שהושבעה אמש, אותה ביקש להרגיע: "עולם הערכים של החברה הישראלית לא קל לערעור". בנוסף אמר כי בפגישתו עם חברי הממשלה הוא הדגיש את חובתם "לפעול למען כל עם ישראל וברוח מגילת העצמאות"

בווידאו: הרצוג בנאומו בטקס האזכרה לרמטכ״ל רא״ל אמנון ליפקין שחק/בית הנשיא

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר התייחס היום (שישי) לסערה הציבורית סביב הקמתה של ממשלת ישראל ה-37, ואמר כי "אין לאף אחד את הפריבלגיה להתנהג או לדבר על כך ש'הלכה המדינה' או לחפש את הדרכון". את הדברים אמר בטקס האזכרה לרטמכ"ל ה-15 רא"ל אמנון ליפקין שחק.

"אתמול בערב קיימנו בבית הנשיא את צילום התמונה המסורתי של הממשלה הנכנסת", אמר הרצוג בפתח נאומו. "אני יודע שעבור רבים כאן כמו עבור רבים במדינה התקופה הזאת לא פשוטה ובהחלט מאתגרת. אבל אני חייב להגיד לכם שכשאני שם את דמותו של אמנון לנגד עיניי אני מבין קודם כל שאין לאף אחד את הפריבלגיה להתנהג או לדבר על כך ש"הלכה המדינה" או לחפש את הדרכון".

הוא המשיך, "הדמוקרטיה הישראלית היא ארוכת שנים ויציבה. עולם הערכים של החברה הישראלית לא קל לערעור, וקווי המתאר היהודיים והדמוקרטיים של מדינתנו הם כנשמה באפינו, היו ויהיו". עוד אמר כי במעמד הפגישה שערך אמש עם חברי הממשלה החדשה, הוא הדגיש בפניהם "שחובתם לפעול למען כל עם ישראל וברוח מגילת העצמאות. ביקשתי ודרשתי לגלות אחריות שבעת הזאת נדרשת מכולם".

ממשלת ישראל ה37 התמונה הרשמית לצד נשיא המדינה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
"אין לאף אחד את הפריבלגיה לומר ש'הלכה המדינה'". הממשלה ה-37/ראובן קסטרו

הממשלה ה-37 הושבעה אתמול במליאה בכנסת, כמעט חודשיים אחרי יום הבחירות. הממשלה החדשה מונה 30 שרים, זאת בתום משא ומתן ארוך בין הליכוד לבין שותפיו הקואליציוניים, וכן חלוקת התיקים בתוך הליכוד. על רקע ההשבעה של הממשלה, שבשבועות האחרונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully