וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע החשש ממדיניות הממשלה החדשה: היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן צפוי להגיע לישראל

30.12.2022 / 13:40

פקידים ישראלים ואמריקנים בכירים אמרו לוואלה! כי ג'ייק סאליבן מתכנן לבקר בירושלים באמצע ינואר בשליחותו של הנשיא ביידן. הוא צפוי לדון עם נתניהו ובכירים נוספים לגבי הדאגות האמריקניות מהצעדים של הממשלה החדשה בנושא הפלסטיני וכאלה שעלולים לאתגר ערכים דמוקרטיים

בווידאו: בלאגן בכנסת: ח"כים מהאופוזיציה צועקים "חלש חלש" ומפריעים לנאום נתניהו/ערוץ הכנסת

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן מתכנן לבקר בירושלים באמצע חודש ינואר לשיחות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם בכירים ישראלים נוספים לגבי מדיניות הממשלה החדשה, כך אמרו לוואלה! חמישה פקידים ישראלים ואמריקנים בכירים.

למה זה חשוב

  • ממשל ביידן מודאג ממדיניות הממשלה החדשה בישראל בנושא הפלסטיני ובמיוחד בכל הקשור לצעדים להרחבת ההתנחלויות והכשרת מאחזים לא חוקיים בגדה המערבית הכבושה.
  • אבל, ממשל ביידן גם מודאג מצעדים שהממשלה החדשה עלולה לבצע ושיאתגרו ערכים דמוקרטים, כגון חוקים שיפגעו בזכויות המיעוט הערבי וקהילת הלהט"ב או יגבילו את עצמאות מערכת המשפט.
פגישת ביידן - נתניהו. רענן כהן, אתר רשמי
בבית הלבן מודאגים. ביידן ונתניהו/אתר רשמי, רענן כהן

במוקד החדשות

  • בכירים ישראלים אמרו שהתכנית בשלב הזה היא שסאליבן יהיה הבכיר האמריקני הראשון שיגיע לישראל לאחר כניסת הממשלה החדשה לתפקידה. הם הוסיפו כי ביקור של שר החוץ בלינקן צפוי להתקיים זמן לא רב לאחר מכן.
  • סאליבן צפוי לפגוש את נתניהו ואת היועץ לביטחון לאומי הנכנס צחי הנגבי. כמו כן צפוי סאליבן להיפגש עם השר החדש לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, אותו הוא מכיר מהתקופה בה דרמר שימש כשגריר ארצות הברית בוושינגטון.
  • הבכירים הישראלים הוסיפו כי ביקורו של סאליבן צפוי להוציא לדרך את השיחות שצריכות להתקיים בין הממשל האמריקני לממשלה החדשה בישראל כהכנה לביקור אפשרי של נתניהו בבית הלבן בחודש פברואר.

התמונה הגדולה

  • בנאומו בכנסת לפני השבעת הממשלה הציב נתניהו שתי מטרות מרכזיות - עצירת תכנית הגרעין של איראן וצירוף מדינות ערביות נוספות להסכמי אברהם, בראש ובראשונה סעודיה.
  • המבוי הסתום בשיחות הגרעין עם איראן, הסיוע הצבאי האיראני לרוסיה והדיכוי האלים של המחאה העממית ע"י המשטר האיראני קירבו מאוד בין עמדותיהם של ביידן ונתניהו בסוגיה הזו ויצרו הזדמנות להגברת שיתוף הפעולה הישראלי-אמריקני נגד איראן.
  • מנגד, היחסים המתוחים בין וושינגטון לבין ריאד יקשו מאוד על נתניהו לגייס את ממשל ביידן לנסיון שלו להגיע לפריצת דרך מדינית מול סעודיה.

מה הם אומרים

  • הבית הלבן סירב להתייחס לביקורו האפשרי של סאליבן בישראל.
  • שר החוץ של ארצות הברית טוני בלינקן הדגיש בהודעה שפרסם ביום שישי לפנות בוקר בעקבות השבעת הממשלה החדשה בישראל, כי ממשל ביידן יתנגד למדיניות שתסכן את היכולת לממש את פתרון שתי המדינות ותעמוד בסתירה לאינטרסים המשותפים של ישראל וארצות הברית. הודעת בלינקן הדהדה דברים דומים שאמר הנשיא ביידן אתמול.

בין השורות

  • ההודעות של ביידן ובלינקן מסמנות בקווים כלליים עקרונות של "עשה ואל תעשה" מצד ארצות הברית כלפי הממשלה החדשה בישראל ומאותתות כי ביצוע מהלכים שסותרים את העקרונות הללו יביאו לעימות בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully