וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגננת שנחשדה בהתעללות ונמלטה לאוזבקיסטן - הוסגרה לארץ

עודכן לאחרונה: 30.12.2022 / 14:43

הגננת אירינה שקירובה, שניהלה גן בטירת כרמל ונמלטה מהארץ בשנת 2018, נעצרה אחרי שישראל הוציאה נגדה "הודעה אדומה", והובאה לארץ. בימים הקרובים, תעמוד לדין בעבירות התעללות ותקיפת קטינים

בווידאו: תיעוד ההתעללות בפעוטות בגן "האוניה הקטנה" בטירת הכרמל/מצלמות אבטחה

גננת שנמלטה לאוזבקיסטן אחרי שנחשדה שהתעללה בילדים הוסגרה הלילה (שישי) לארץ. אירינה שקירובה, שנמלטה מהארץ בשנת 2018, תעמוד בישראל לדין בעבירות התעללות ותקיפת קטינים.

שקירובה, בת 37, נמלטה מהארץ ערב סיומה של חקירה פלילית כנגדה. היא חשודה שבמסגרת עבודתה כבעלת גן ילדים בטירת כרמל, ובמסגרת תפקידה כגננת בו, נהגה באלימות כלפי ילדים בגילאים שנה וחצי עד שלוש. המעשים נחשפו כשניגשה אחת הסייעות לתחנת המשטרה וגוללה את האירועים.

אירינה שקירובה, גננת שנחשדה בהתעללות בילדים ונמלטה לאוזבקיסטן. מתוך רשתות חברתיות, צילום מסך
תעמוד לדין בישראל. אירינה שקירובה/צילום מסך, מתוך רשתות חברתיות
ילדים בפעוטון - 20 אפריל 2018. משה שי, פלאש 90
גן ילדים, אילוסטרציה/פלאש 90, משה שי

באפריל השנה נעצרה בשדה התעופה בטביליסי, בירת גיאורגיה, אחרי שישראל הפיצה "הודעה אדומה" נגדה. בהמשך, הגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה בקשה להסגרתה מכוח אמנת ההסגרה האירופית. בית המשפט הגיאורגי נעתר לבקשה, ושר המשפטים הגיאורגי חתם על צו ההסגרה.

הלילה הובאה שקירובה לישראל, כשהיא מלווה בשוטרי משטרת ישראל. המשטרה תבקש מבית משפט השלום להאריך את מעצרה וכבר בימים הקרובים יוגש כנגדה כתב אישום. בתיק ההסגרה טיפלה עו"ד חנה ליב מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, בשיתוף משטרת ישראל ומדור תיאום מבצעי חו"ל במטה הארצי. פרקליטות מחוז חיפה מתכוונת להגיש כתב אישום כנגדה כבר ביום ראשון, בבית המשפט המחוזי בעיר.

מעצרה הוארך עד יום ראשון. עו"ד אולג פרגין שייצג אותה מטעם הסנגוריה הציבורית הזכיר את המחדל - המשטרה לא הוציאה צו עיכוב יציאה מהארץ כנגדה. הוא אמר כי עזבה את ישראל כשאביה נפטר. השופט יניב הלר לא התרשם: "מן הסתם נדרשה להודיע על כל שינוי במען ולהתייצב לכל חקירה ולכל הליך, דבר שבודאי לא בוצע". הוא ציין כי "עיון בחומר הראיות שבתיק שנאסף כבר ב-2018 מגלה כי קיים חשד סביר ולמעלה מזה" וכן הוסיף שבפרשה היו מעורבות שתי נשים נוספות שגם נגדן היו הליכים משפטיים ואחת מהן גם ריצתה בגין העבירות עונש מאסר. הוא האריך את מעצרה כאמור.

עו"ד רועי קרן מומחה לטיפול בנפגעי עבירה שמייצג את הורי הילדים, הגיב: "לאחר מבצע מורכב של ארבע שנים וחצי בשילוב עם משטרת ישראל ופרקליטות המדינה הצלחנו להביא להסגרת הגננת לארץ בכדי שתתן את הדין על מעשיה הנפשעים. מדובר בתיק חמור מאין כמותו בו התעללה משך תקופה ארוכה במספר רב של ילדים התעללות חמורה, לא שקטנו ולא נשקוט עד שתרצה שנות מאסר רבות בכלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully