וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עץ המשפחה הגדול שנעשה אי פעם חושף את מקור האנושות כולה - וזה ממש קרוב לישראל

1.1.2023 / 23:14

חוקרים בנו את עץ המשפחה הגדול ביותר שנעשה עד כה ומצאו כי כל מי שחי היום הגיע ממדינה אפריקאית אחת מפתיעה

עובדות מפתיעות על אפריקה//@chicago.__

כבר שנים יודעים המדענים שניתן לשייך את כל בני האדם החיים כיום לאב קדמון משותף, אך ייתכן שמחקר חדש מצא מהיכן בדיוק המקור של האב הקדמון הזה.

חוקרים ממכון הביג דאטה של אוניברסיטת אוקספורד מיפו את מכלול הקשרים הגנטיים בין בני אדם כדי ליצור את עץ המשפחה האנושי הגדול ביותר אי פעם. על ידי שילוב של נתוני גנומים אנושיים מודרניים ועתיקים משמונה מאגרי מידע שונים, הצליחו החוקרים ליצור אילן יוחסין מסיבי. זה איפשר להם לראות כיצד הרצף הגנטי של אדם קשור לאחר באמצעות נקודות הגנום.

"בעיקרון, בנינו מחדש את הגנום של אבותינו והשתמשנו בהם כדי ליצור רשת עצומה של קשרים", אמר המחבר הראשי, ד"ר אנתוני ויילדר וונס, "כך יכולנו להעריך מתי והיכן חיו האבות הקדמונים האלה". אז מתי ואולי הכי חשוב - היכן הם חיו?

עץ משפחה. ShutterStock
עץ המשפחה הגדול ביותר שנעשה עד היום/ShutterStock

המחקר מצא שכולנו במקור מ...סודאן, אפריקה.

ד"ר וונס אמר ל-Reuters: "האבות הקדומים ביותר שאנו מזהים לוקחים אותנו אחורה בזמן למיקום גיאוגרפי שנמצא בסודאן המודרנית. אבות קדמונים אלה חיו לפני מיליון שנה ויותר - וזה עתיק בהרבה מההערכות הנוכחיות לגיל ההומו סאפיינס - לפני 250,000 עד 300,000 שנים. אז חלקים מהגנום שלנו עברו בתורשה מאנשים שלא היינו מזהים כבני אדם מודרניים".

החוקרים השתמשו ב-3,609 רצפי גנום בודדים מ-215 אוכלוסיות ובדגימות שנעו בין 1,000 למעל 100,000 שנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
סודאן, אפריקה. Google Maps, צילום מסך
כולנו משם - סודאן, אפריקה/צילום מסך, Google Maps

על ידי שימוש בשיטה חדשה לאיסוף הנתונים, אלגוריתמים הצליחו לחזות היכן נמצאים אבות קדמונים משותפים בעצים אבולוציוניים כדי להסביר כמה דפוסים של שונות גנטית. התוצאות היו רשת של כמעט 27 מיליון אבות. "הכוח של הגישה שלנו הוא שהיא מניחה מעט מאוד הנחות לגבי הנתונים הבסיסיים ויכולה לכלול גם דגימות DNA מודרניות ועתיקות", אומר ד"ר וונס.

לא רק שהנתונים עוזרים לנו להבין טוב יותר את הגיאולוגיה האנושית, אלא שהשיטה החדשה יכולה לעזור במחקרים אחרים, כמו רפואה. "השיטה הבסיסית יכולה להיות בעלת יישומים נרחבים במחקר רפואי, למשל זיהוי מנבאים גנטיים של סיכון למחלה", הוסיף ד"ר וונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully