וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 35 נפל למטחנת בשר במפעל "מילועוף" ונהרג

עודכן לאחרונה: 28.12.2022 / 17:28

חאלד עג'לה תושב עזה מת בתאונה בזמן עבודתו במפעל למוצרי בשר בעכו. צוותי מד"א נאלצו לקבוע את מותו במקום "ראינו את הפועל כשהוא לכוד במכונה. הפציעות שלו היו קשות ולא נותר לנו אלא לקבוע מותו". ארגון קו לעובד: "מצפים שהמפקח הראשי יצווה על הפסקת העבודה במפעל"

חאלד עג'לה, נהרג בתאונת עבודה במפעל מילועוף. kkt, אתר רשמי
נלכד בתוך המכונה. חאלד עג'לה בן ה-35/אתר רשמי, kkt

חאלד עג'לה תושב עזה בן ה-35 נהרג היום (שלישי) לאחר שנפל למתקן שטיפה ענק לעופות במפעל "מילועוף" באזור התעשייה בעכו. צוותי מד"א שהגיעו לזירה קבעו את מותו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה במפעל למוצרי בשר ונציג מהמשרד זומן למקום.

פראמדיק מד"א רועי שבתאי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפועל כשהוא לכוד בתוך מכונה, הוא היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות אך הפציעות שלו היו קשות ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

חברת מילועוף הודיעה כי היא "משתתפת בצערה של משפחת העובד שנהרג היום במה שנראה כתאונת עבודה. מילועוף תבדוק את נסיבות האירוע לאשורן ותתחקר אותו באמצעים העומדים לרשותה".

מפעל  מילועוף. ניר ודל, ויקיפדיה, אתר רשמי
מפעל מילועוף/אתר רשמי, ניר ודל, ויקיפדיה

שנת 2022 תסתיים עם עשרות הרוגים בתאונות עבודה ואלפי פצועים שנפגעו חלק גדול מהם כתוצאה מרשלנות של מעסיקיהם. על רקע נתונים אלו, ובטרם תיפתח השנה החדשה, מזהיר חזי שוורצמן - ראש מנהל הבטיחות בזרוע העבודה - את המעסיקים לבל יקלו ראש בבריאותם ובשמירה על חייהם של העובדים.

כ-600 איש נפצעו בשנת 2021 בתאונות עבודה, לפי נתוני זרוע העבודה במשרד הכלכלה, ומי שאמור להילחם ברעה החולה הזו הם מפקחי בטיחות. עם זאת, כמה מפקחים ששוחחו עם וואלה! טוענים כי הם לא זוכים לתנאים בסיסיים. "אין תנאים. מגייסים אנשים לפקח על תאונות העבודה ואז לא נותנים להם את התנאים הבסיסיים להצליח בתפקיד", אמר ד', מפקח תאונות עבודה שביקש להישאר בשם בדוי.

לפי האתר הרשמי של זרוע העבודה, תפקידם של המפקחים הוא לבצע "פיקוח בענפי המשק השונים - תעשייה, מלאכה, בנייה, חקלאות ושירותים - ולבדוק עמידה בדרישות החוקים והתקנות ואכיפתן". כמו כן, במינהל פועלת יחידת חקירות המבצעת חקירת תאונות עבודה. אלא שאחת הבעיות היא היעדר תקנים מספקים של מפקחים, והיעדר סמכויות משמעותיות למפקחים ולחוקרי תאונות עבודה. כיום יש רק 70 מפקחים בישראל, מתוכם מספר זעום של 60 מפקחים בענף הבנייה.

מארגון קו לעובד נמסר: "לצערנו, זה לא ההרוג הראשון שנלכד בחודשים האחרונים במכונה ונקרע למוות, אך למרבה הצער מינהל הבטיחות לא אוכף כמעט את הוראות הבטיחות בענף התעשייה, לאור העובדה שיש רק 10 מפקחים בענף בכל המדינה. אנו שולחים את תנחומינו למשפחת ההרוג ומצפים שהמפקח הראשי יצווה על הפסקת העבודה במפעל בשל הפרה לכאורה של תנאי הבטיחות ברישיון, ולצורך שמירה על שלום הציבור. לאור העובדה שהמפעל מאוגד, אנו מצפים גם שההסתדרות החדשה תפעל לתיחקור המקרה ותיתן המלצות למניעת הישנות מקרים כמו הטרגדיה שקרתה היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully